אתמול (שלישי) התקיימה ישיבת עבודה מקצועית בה אירחו שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקונפף ומנכ"ל המשרד, יהודה מורגנשטרן אירחו את מנכ"ל איגוד מהנדסי הערים בישראל, גיא דוננפלד, מהנדסי הרשויות המקומיות מהדרום, פנחס אזולאי מחוף אשקלון, שלי ברגיל משער הנגב, חגי כהן משדרות, יונתן לוי מאופקים, איציק כהן מנתיבות, ויקי ברנגיל מאשקלון צחי עסיס משדות נגב, דליה כורם ובוריס נמירובסקי מאשכול וגורמי מקצוע נוספים.
את הישיבה פתח השר בדברי ברכה לאחריה נעמדו כולם דקה דומייה לזכר הנרצחים והחללים. לאחר מכן, הצוות המקצועי בראשות סמנכ"לית לענייני הכפר אסנת קמחי, סמנכ״ל בכיר בנייה חדשה יורי גמרמן והאדריכלית הראשית ורד סולומון ממן העבירו סקירה על פעולות המשרד בחודשיים האחרונים, בנושאים שונים לרבות, דיור ציבורי, דיור מוגן, שיקום הבנייה הוותיקה ושיקום המרחב הכפרי.
במהלך השיח עלו מספר נקודות משמעותיות; קידום תהליכי התחדשות עירונית בערי הדרום נושא שהציג מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר. בנוסף, עלה לדיון נושא חיזוק הקשר עם מהנדסי הרשויות ומינוי צוותי תכנון לתכניות חדשות.
עוד עלה בדיון נושא הקהילות מהאזור ומצבם הרגישי והפיזי, המינהל לענייני הכפר במשרד ציין כי מקיים שיח שוטף יחד עם המועצות האזוריות והקהילות לגבי הצעדים לטווח הבינוני והארוך לכל יישוב בהיבטים תכנוניים ופיזיים.
הישיבה התקיימה בהמשך לביקורים והפגישות הרבות שערכו השר והמנכ"ל וגורמי המקצוע במשרד, בראשויות בדרום בתקופה האחרונה, ומטרתה לייצר מענה לצרכים שעולים מן השטח ולקדם תכניות עבודה לקראת שנת 2024 בהתאמה לתקופה.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "ראשית אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לישיבה החשובה הזאת, דלתי תמיד פתוחה בפניכם. הפגישה נפתחה בדקת דומייה לזכר כלל הנופלים והנרצחים מאז תחילת הלחימה. אזור הדרום הינו חבל ארץ משמעותי וחשוב ונעשה כל הניתן על מנת לדאוג לחיי האזרחים שישובו לביתם ובמטרה להביא לאזור גם תושבים חדשים. היום כמו בפגישות קודמות שהתקיימו, הונחו על השולחן הבעיות שנדרש לטפל בהן בתחומים שונים וכן, הפתרונות לבעיות אלו תוך התחשבות בצרכים העדכניים של היישובים. השיח שהיה סביב השולחן התמקד ברצון המשרד ליצור תכניות יעילות ותואמות לצרכים שעלו".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "משרד הבינוי והשיכון פועל במספר אפיקים בחודשיים האחרונים בכדי לייצר רציפות תפקודית מחד ולתת מענה לאזור הדרום מאידך, על כל המשתמע מכך. אנחנו פועלים כיום לתכנון האזור תוך ראייה מערכתית של שילוב דיור כפרי ועירוני וההבנה שכלכלית, חברתית, ביטחונית ואסטרטגית, צריך מרכז ופריפריה, כפרי ועירוני. סיפור התפתחות ההתיישבות ביישובי הדרום שהוצגה בתחילת הפגישה, מונחת לנגד עינינו, יחד עם האתגרים שנכללים בה. נמשיך לפעול ולקדם כל נושא שיגיע לפתחנו בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים".
מנכ"ל איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים ומהנדס העיר דימונה, גיא דוננפלד: "אני שמח על ההזדמנות שניתנה לנו לחשוב יחד על אזור הנגב, שהוא מרחב ההזדמנויות של המדינה, השטח בו המדינה צריכה להתמקד בתכנון המשך התפתחותה לעתיד. לצד השבר הנורא שקרה יש תקומה ויש תקווה וצריך לראות במה שקרה, למרות הקושי, גם כסוג של הזדמנות לתכנן בראייה אזורית תוך שילוב וסינרגיה בין המרחב הכפרי והעירוני".





















גולדקנופף כישלון , בושה וחרפה . שנה בתפקיד ולא עושה משהוא ממשי , לא מנסה להוריד מחירי הדיור , רק מברבר ומברבר, יושב בישיבות, מזבל במוח .ללא משהוא אפקטיבי .ההורים שמחתנים ילדים קורסים .
עוד אחד שמדבר
למה מי אתה, ומה אתה עושה
שושי שמש רואים את הכישלון שלך לפי התגובה המטופשת הזאת חתיכת אפסית
אולי את רוצה לנהל את המשרד במקומו!!!!!
תגובה מבישה מאוד!!!!!
מר יצחק שלום
אבקשך לענות לי למה פרוייקט פינוי בינוי באילת בסינג סינג תקוע מעל 25 שנה
אשמח לתשובתך