חדשות

Photo by Yonatan Sindel/Flash90

“דורשים פוליגרף לכל השופטים”, “מעמיק את הפילוג בעם”: התגובות למחטף של חיות

המערכת הפוליטית והציבורית סוערת עם פרסום טיוטת פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות, ולאחר שהתברר כי הנשיאה לשעבר אסתר חיות כופה על השופטים להזדרז בכתיבת הפסיקה כדי שתוכל לגבש רוב זעום לפסילה תקדימית של חוק יסוד
  • הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו

    תוכן מקודם

  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • בחדר הניתוחים גילו במפתיע: האמא חולה בשלב מתקדם של ה'מחלה'

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

התגובות במערכת הפוליטית והציבורית לא מאחרות לבוא, לאחר פרסום של עמית סגל כי נכתבו טיוטות פסקי הדין של שופטי בג”ץ, וכי כפי הנראה קיים רוב דחוק לפסילת החוק על ידי בית המשפט העליון בשבתו כבג”ץ.

באופן אירוני משהו, פסילת החוק שחלק מהעילות לפסילתו כפי שנטען בעתירות, היא העובדה שנחקק ברוב לא גדול דיו, תעשה גם היא ברוב דחוק ושחוק, הנסמך על שתי שופטות שפרשו מכס השיפוט לא מכבר.

במערכת בתי המשפט הגיבו לפרסום ואמרו: “איננו מגיבים להדלפות אותם אנו רואים בחומרה”. גם זה דבר פלא, בית המשפט מתייצב לפתע כנגד הדלפות, ואינו מגן בעוז על ‘חופש העיתונות’.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבו הערב (רביעי) לפרסום טיוטת פסק הדין בעתירה נגד ביטול עילת הסבירות ואמרו כי: “בזמן שמדינת ישראל נלחמת על חייה, וטובי בניה מוסרים את חייהם בעזה, מתעקשת נשיאת העליון לשעבר ללבות את אש המחלוקת ולפרסם את פסק הדין הפוליטי והמקטב ביותר שפורסם פה אי פעם. בית המשפט שם עצמו בפסק הדין כמחוקק העליון, מעל לכנסת שחוקקה את חוק היסוד, מעל לציבור שבחר בכנסת, ומעל לחוק עצמו”.

“חוסר המודעות העצמית המדהים שמאפשר לשופטים לדרוש מהכנסת דרישת ‘רוב מיוחד’ שלא מופיעה בשום חוק, תוך כדי פסילת חוק יסוד ברוב מקרי וזניח, שלדברי השופטים עצמם היה מתהפך לו פסק הדין היה ניתן עוד חודשיים. חיות וחבריה לעמדה מתגלים כחסרי אחריות בשעות הכי קשות לחברה הישראלית. המסע לתיקון מערכת המשפט עוד יימשך”.

מנגד בתנועה לאיכות השלטון, העותרת המרכזית בעתירה נגד התיקון לחוק יסוד: השפיטה (ביטול עילת הסבירות), הגיבו בדרישה כי “על היועצת המשפטית לפתוח לאלתר בחקירה פלילית על הדלפת טיוטת פסק הדין ולחקור את האיומים על נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות”.

לדבריהם: “מטרת הדלפת הפסיקה היא להלך אימים על השופטים ולנסות להשפיע על עמדתם המקצועית תוך הטלת אימה ותדרוכים אישיים על כל אחד מהשופטים ש”לא סרים למרותם”. מדובר בהתנהלות מאפיונרית ומסוכנת שמתאימה למשטרים אפלים ולא למדינה דמוקרטית שמכבדת את עצמאות בית המשפט והשופטים”.

נראה כי בתנועה לאיכות השלטון מזהים סכנה לסיכול פסק הדין רגע לפני פרסומו, שכן בהודעתם הם דורשים מהיומ”שית לבדוק את השופטים בפוליגרף: “על היועצת המשפטית לממשלה להורות על חקירת ההדלפה באופן מידי. אין אף תקדים בו פסיקת בית המשפט הודלפה לתקשורת, כאשר ברור כי מטרת ההדלפה היא להרתיע את השופטים ולנסות להשפיע על עמדתם המקצועית. התנועה דורשת מהיועצת המשפטית לחקור את ההדלפה הזו לעומק, לרבות פוליגרף לכל השופטים, לכל העוזרים המשפטיים ולכל מי שטיוטת פסק הדין עברה תחת ידו”.

עוד אמרו: “התנועה לאיכות השלטון תכבד כל פסיקה של בית המשפט, אולם לא נשקוט אל מול ניסיונות להטות את פסיקת השופטים. אנו דורשים כי ההדלפה תחקר וכי המדליפים יישפטו וייענשו באופן מחמיר על מנת להוקיע מהשורש את ההתנהלות המאפיוזית הנלוזה הזו”.

יו”ר התנועה לאיכות השלטון, עו”ד ד”ר אליעד שרגא אמר בתגובה: “מדובר בשפל המדרגה. בשעה שהילדים שלנו נלחמים בעזה – ממשלת הזדון הזו ממשיכה לקדם את חוקי ההפיכה המשטרית, את הפגיעה בבית המשפט העליון ומנסה להלך אימים על שופטות ושופטי בית המשפט”.

גם ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר הגיב לפרסום וכתב: “מהרגע בו הגשנו את העתירה לביטול עילת הסבירות הדגשנו כי יש לקבל בהכנעה כל פסיקה של בית המשפט העליון. ככל ובית המשפט העליון יבטל את עילת הסבירות, הרי שלא מדובר ב״מהפכה״ אלא בפסיקה שהולמת את החקיקה ואת עקרונות היסוד, עליהם השתיתו האבות המייסדים את הדמוקרטיה הישראלית”.

לדבריו: “התקופה הנוכחית מוכיחה יותר מתמיד, כי איכות ומקצועיות של מנהלים בכירים בשירות הציבורי וביקורת על סבירות החלטות של שרים המכריעים גורלות, הן עניין קיומי למדינת ישראל. רק היום קיבלנו הוכחה חדה נוספת לצורך בביקורת שיפוטית על סבירות החלטות של שרים, סביב התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעניינה של נציבת שירות בתי הסוהר”.

יו”ר ועדת החוקה חה”כ שמחה רוטמן מי שהיה ממובילי התיקון לחוק יסוד השפיטה הגיב גם הוא לחשיפה וכתב: “בימים אלה, כשחבריי ואני בכנסת מעבירים את כל החוקים בהסכמות ובקונצנזוס כדי לשמר את אחדות העם ואחדות הכוחות הלוחמים, מתן פסק דין תקדימי המשנה את עקרונות היסוד של מדינת ישראל על חודו של קול הוא מעשה חסר אחריות לאומית”.

עוד אמר רוטמן: “אני קורא לבית המשפט העליון ולשופטיו להתעשת ולהתחבר לרוח האחדות והאחריות המפעמת בכל שדרות הציבור, ולהימנע מיצירת מחלוקת לא נדרשת בעם. אני וחבריי נמשיך ונעשה הכל כדי לוודא שלקחי ה-7/10 יופנמו ושהשינויים הנדרשים וההכרחיים במערכות השלטון כולן ובמערכת המשפט, יתבצעו על ידי נבחרי העם, בהסכמות רחבות, כיאה למדינה דמוקרטית”.

כצפוי יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ מרב מיכאלי תקפה את ההדלפה וכתבה: “ההדלפה של פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה חמורה בהליך המשפטי התקין. וכך גם המסגור המגוחך של הימין שמדבר על ״מהפכה משפטית שניה״.

“כולנו יודעות ויודעים שאין כאן שום מהפכה – אלא מימוש עקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית השברירית שלנו, מימוש חובתה המקצועית של מערכת המשפט בתור שומרת הסף. החוק לביטול עילת הסבירות הוא כתם במפעל החוקה הציוני המפואר ופגיעה אנושה בשלטון החוק, טוב היה אם לא היה מחוקק מעולם וטוב אם יבוטל. ויפה שעה אחת קודם.

מאז 7/10 העם צועק דמוקרטיה ואחדות, הבנים והבנות שלנו נמצאים בחזית וכאן מכונת הרעל הביביסטית ממשיכה להסית נגד בית המשפט. אותו בית משפט שמגן על החיילים והחיילות מפני חקירות בבתי דין בינלאומיים. עצרו מיד את קמפיין ההסתה המלוכלך שלכם. אל תהרסו את מעט האמון שעוד נותר”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ כתב בתגובה לפרסום כי: “מאות אלפי לוחמים ומפקדים בסדיר ובמילואים מוסרים את נפשם למען הכלל עכשיו בכל החזיתות, 2 מיליון אנשים מפחדים מהדפיקה בדלת, ויש מי שמתעקשים להחזיר אותנו ל-6 באוקטובר”.

לדברי סמוטריץ’: “פסילת חוק יסוד לראשונה בתולדות המדינה במחטף וברוב דחוק, מצערת ומעמיקה עוד יותר את הפילוג והמחלוקת ואת חוסר הבנת גודל השעה. כפי שהכנסת לא מקדמת כעת חוקים שבמחלוקת, כך ראוי ומצופה משאר מוסדות השלטון. זמן לניצחון ולאחדות”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

18 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

תסמונת מוכרת אצל ילדים קטנים, להרוס מגדלים שלימים שבנו ילדים מבוגרים, תוך צחוק רועם ומתגלגל…
חיות, נשארה ילדה קטנה למרות שמבחינה ביולוגית היא הגיעה לגיל שבעים… (או שהיא פשוט סנילית? סליחה, המדינה סנילית שהיא מקבלת את פסקי דינה כמשה מפי הגבורה, להבדיל כמובן)

או קיי, אבל אתה ואני נאכל את הקש.
זו בעייה שצריכה פתרון, ולא הגדרה.
וככל הנראה כרגע אין פתרון באופק

לרוב, בכל החלטה יש צד שמאוכזב וצד שמאושר

לא חשוד שבדיוק 8 מול 7 ? נראה שמישהו רוצה שביהמ”ש יצטייר שוויוני שחצי ממנו מבטא חצי מהעם. רק שלפי זה היחס 8/7 היה צריך להיות הפוך.

הייתי בטוח שאת המשפט “לעשות פוליגרף לשופטים” אמר מישהו מהימין.

פתאום השופטים אינם קדושים, האירוניה חוגגת.

העניין הוא ל 2 הצדדים
כי בכל החלטה צד אחר יהיה מאוכזב

מי אמר שאי פסילת החוק (אולי ברוב דחוק) ע”י בג”צ ישכין שלום בננו לבין עצמנו ?

זה אולי לא ישכין שלום ואין מה שישכין דלום בעם אבל לפחות יבטא את דעתו ורצונו של רוב העם

מסתבר שרק הכנסת יודעת להתנהג בבגרות ואחריות ולהחליט לא להעביר חוקים פוליטים ושנוים במחלוקת

ברור, הרי ידענו שחיות הינה שופטת שמאלנית…
עם חיבה רבה, לכוח קפלן …הפשיסטי בולשביקי…
אנרכיסטי ! והמחטף שביצעה.. הינו . ביצוע בדרך ערמומית !!! לדעתי על גבול ..הנוכלות..לכאורה .לעניות דעתי…

לזרוק את חיות מכל המדרגות

מאפייה שמאלנית פר אקסלנס

פיני

עם האוכל בא התיאבון. השמאל רואה אלימות ומלחמה ומיד רוצה לשפוך בנזין על המדורה. השמאל רוצה מלחמת אזרחים, וזה מה שיהיה פה אם בגצ יקח לעצמו סמכויות לפסול חוקי יסוד. אנחנו לא בחרנו את השופטים האלה והם רואים את עצמם אדוני הארץ. חיות הרקובה פועלת במחשכים למוטט את הדמוקרטיה הליברלית שלנו והשמאל מעודד מהיציע. נראה לכם שנוותר? נראה לכם שניתן לכם להרוס פה הכל בגלל שהפסדתם בבחירות? תנסו אותנו חלאות נמושות אפסים!! תנסו!!! השמאל האלים תומך הטרור מנסה להחריב כל חלקה טובה בעולם החופשי. ובזכותו הימין עולה בכל מקום. אתם תפסידו כי זה הטבע שלכם להפסיד תמיד, אבל לא ניתן לכם יותר להרוס ולהחריב ולייצר אלימות. לא ניתן. נעצור אתכם אחת ולתמיד. אנחנו לא מייללים בכיכרות ועושים קונצרטים לאביב גפן. אנחנו עושים את זה קצר ולעניין. תנסו אותנו.

השמאלנים לא מוותרים על מלחמת אזרחים. דן חלוץ כבר מדבר על זה. בג”ץ כבר חותר לשם. באמצע מלחמה מעבירים מהלך דיקטטורי. 95% מהנופלים הם מצביעי ימין. בשביל למות במלחמה אנחנו טובים. אבל לעולם לא יעלו מפקד ימני לדרג העליון בצה”ל. נראה לכם שהמצב יימשך כך? ששיתוף דיקטטורת בג”ץ על המדינה כשאתם מיעוט? לא יקום ולא יהיה.

רוטמן ולוין הביתה

8 מתוך 15 = 53%
64 מתוך 120 = 53%
אז מה הבעיה?
כשאתם רוצים משהו אז 53% זה בסדר וכשלא רוצים אז 53% זה “חודו של קול” – תתבגרו

אבל זו בדיוק הנקודה. השופטים טענו שהרוב דחוק ולכן הם פוסלים את חוק ברוב דחוק. אז להם מותר ולנו לא? או ההיפך?

אישה ששמה את נטיותיה הפוליטיות מעל המדינה. מחטף בזוי.
זה יהיה מביש ובלתי נסלח אם סולברג יחתום. כנ”ל לגבי כל 7 השופטים המתנגדים. כולכם צריכים לא לחתום.

כתבות חדשות באתר

מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
הצצה לחייו של אלימלך בן ה8, הסובל משיתוק מוחין
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
מה מביא ישראלים רבים להשקיע בחו"ל?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture