הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבת הממשלה השבועית, שנערכה בבסיס הקרייה בתל אביב. בין הנושאים עליהם דנו בישיבת הממשלה כיתות כוננות ביהודה ושומרון וההפחתה במספר חיילי המילואים. בישיבה השתתף גם ראש אגף האסטרטגיה והמעגל השלישי אלוף אליעזר טולדנו.
הציטוטים מישיבת הממשלה
השרה סטרוק: מדוע לוקחים נשקים מכיתות הכוננות ביו״ש? זה מסכן את התושבים
האלוף טולדנו: משחררים חלק מהמילואימניקים וחלקם שירתו ביו"ש, כשהם משתחררים הם מפקידים את הנשק. אז יש פחות נשקים בהגנה המרחבית ביו"ש. אין אפשרות להחזיק מילואים בלי הגבלה
השר בן גביר: חייבים לתאם שלא ירדו מספר הנשקים ביו"ש. אין סינכרון עם משרד הביטחון
רה"מ נתניהו: זו סוגיה שמחייבת לתת מענים. חייב לחמש עוד אנשים
השר ברקת: אסור לחזור על השבעה באוקטובר. אנחנו חייבים לשנות תפיסה. תרחיש הייחוס אחרי השבת השחורה הוא כיבוש של יישובים ביו"ש. כמו שעשו לנו בעוטף עזה. אנחנו חייבים להערך אחרת לגמרי. יש תחושה שיש מי שנרדם בשמירה ותקוע בשישה באוקטובר
רה"מ נתניהו: אנחנו חייבים להצטייד בכוח אווירי שיוכל להתערב במהירות באירוע
השר ברקת: אני מסכים. אנחנו חייבים להערך לתרחיש ייחוס של התקפה גדולה וכיבוש של יישוב ישראלי ביו"ש או בערים הסמוכים ולא לפיגוע בודד. במקביל להערך עם האמצעים שלא היו בשבעה באוקטובר כמו מסוקי קרב. אסור שהשבת השחורה תקרה לנו ביו"ש
נתניהו אמר לשרים בממשלה כי "יש לנו מכת הדלפות ואני לא מוכן להמשיך כך, ולכן הנחיתי לקדם חוק שכל מי שיושב בקבינטים ובדיונים ביטחוניים כולל הדרג המדיני והמקצועי – יעברו פוליגרף". נתניהו רמז כי חלק מהדלפות מגיעות מצה"ל :"ההדלפות הן לא בהכרח מגיעות מהדרג המדיני".




















