משרד החוץ הקטארי הודיע היום כי מאמצי התיווך של קטאר וצרפת צלחו, ולאחר תקופה הושג הסכם בין ישראל לחמאס להכנסת תרופות וסיוע הומניטרי לתושבים ברצועה, בתמורה להכנסת התרופות לחטופים שבשבי בעזה. התרופות והסיוע ישלחו מחר לאל-עריש שבמצרים בשני מטוסים – לקראת העברתם לרצועה.
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד ברנע עם קטאר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים – מחר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטארי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים.
עם הגעת המטוסים למצרים יועברו התרופות על ידי נציגי קטאר אל תוך רצועת עזה אל יעדם הסופי. ראש הממשלה נתניהו ביקש להעביר את הערכתו לכל אלה שסייעו במהלך. ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן".
במקביל אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: "מתנהלים מגעים מאוד רציניים ואינטנסיביים על עסקת חטופים נוספת". לדבריו, "זאת הסיבה שברט מקגורק, השליח המיוחד של ביידן, הגיע לדוחא בשבוע שעבר". לפי קירבי, המאמצים של מקגורק מתמקדים בשישה חטופים בעלי אזרחות אמריקנית.






















"ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן".
"ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן" זה נשמע כמו בדיחת המאה… ממתי אכפת למישהו בעולם ממה שישראל עם הממשלה הרופסת דורשת…? ועוד להאמין לקטאר… נמאס… לא למדנו כלום… ה' שלח לנו משיח צדקנו דחוף…