דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי, מסר כי המשא ומתן לעסקת חטופים בין ישראל לחמאס נמשך גם כעת, בשיחות בדוחא ובקהיר, אך הודה כי "המצב בשטח מורכב". לדבריו, "אנחנו לא קרובים להסכם הפסקת אש בעזה, אבל שומרים על תקווה".
דובר משרד החוץ אמר כי "המאמצים התגברו עם בוא חודש הרמדאן", והדגיש כי קטאר אינה מפעילה לחץ על הצדדים – מה שמעיד על כך שמתנהלת תקשורת חיובית הן עם ישראל והן עם חמאס במטרה להגיע להפסקת אש, לדבריו.
עם זאת, אמר אלאנצארי: "אנחנו לא קרובים להגיע להסכם הפסקת אש בעזה, אבל אנחנו עדיין אופטימיים".
מאג'ד אל-אנסארי אמר כי מדינתו תומכת בהצעה האמריקאית להקמת נמל זמני שיסייע בהכנסת הסיוע הומניטרי לרצועה, וכי היא תהיה אחת המדינות המממנות את הכנסת הסיוע דרכו. במקביל הוא הדגיש כי הנמל אינו אלטרנטיבה למסדרונות היבשתיים וקרא לפתוח את מעברי הגבול להכנסת הסיוע לעזה.




















