בארץ

Photo by Abir Sultan/Flash90

לאחר הסנקציות נגד מתיישבים: ארה”ב הטילה עיצומים על חיילי גדוד ‘נצח יהודה’

שר החוץ האמריקני בלינקן צפוי להודיע בקרוב על הטלת סנקציות על גדוד ‘נצח יהודה’ של צה”ל, העיצומים יתבטאו באיסור על חימוש הגדוד בנשק אמריקני ואיסור השתתפותם בתרגילים משותפים. בישראל מיהרו לגנות את ההחלטה
  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • ההטבות הכי שוות: הכירו את הבנק שמאמין בצעירים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

ארה”ב הודיעה היום יוטלו עיצומים על חיילי גדוד ‘נצח יהודה’ של צה”ל. שר החוץ של ארצות הברית אנטוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד “נצח יהודה” של צה”ל, כך פורסם היום באתר וואלה מפי שלושה מקורות אמריקנים. הסנקציות מגיעות על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

במסגרת הסנקציות חסרות התקדים נגד יחידה בצה”ל, יאסר להעביר סיוע ותחמושת אמריקנית לחיילי הגדוד, וכן מפקדיו וחייליו ימנעו מלקחת חלק בתרגילים משותפים עם צבא ארה”ב.

ביום חמישי דיווח אתר התחקירים האמריקני ProPublica כי ועדה מיוחדת של משרד החוץ האמריקני, שחקרה טענות להפרת זכויות אדם בגדה המערבית, העבירה לבלינקן כבר לפני כמה חודשים המלצות להטיל סנקציות על כמה יחידות של צה”ל ומשטרת ישראל ולמנוע מהן לקבל מימון אמריקני. אולם לבסוף הוחלט להימנע מהטלת עיצומים על גורמים נוספים.

גדוד נצח יהודה הוקם כמסגרת עבור נוער חרדי, ובפועל משרתים בו גם רבים מבני הציונות הדתית בדגש על מתיישבים.

בישראל זעמו על ההחלטה התקדימית, ראש הממשלה נתניהו הגיב לפרסום וכתב: “‏אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל! אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה”ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה”.

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב לידיעה והבטיח למנוע את ההחלטה האמריקנית: “גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה”ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה”ל, וכך גם נעשה”.

“יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור”.

השר לביטחון לאומי כתב בתגובה: “סנקציות על חיילנו זה קו אדום! השר גלנט חייב לגבות במיידי את “נצח יהודה”. במידה לא, נקלוט אותם במג”ב – כגיבורים גדולים”.

יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה”ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט. הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה”ל ולכל מדינת ישראל. זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל”.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר הגיב על ההחלטה וכתב: “החלטת ארה”ב להטיל סנקציות על גדוד “נצח יהודה” היא החלטה הזויה, בלתי הגיונית המהווה רוח גבית לאוייבנו. ‏מגבה את לוחמי צה”ל בכלל ולוחמי נצח יהודה בפרט הפועלים 24/7 לסיכול הטרור והגנה על אזרחי מדינת ישראל. ‏אין מקום להטלת סנקציות ע”י ידידנו על אזרחי ישראל ובוודאי על לוחמי צה”ל”.

שר הביטחון יואב גלנט לא הגיב לידיעה נכון לעכשיו. בוול סטריט ג’ורנל נטען בשבוע שעבר כי גלנט מחזיק בידידות עזה עם שר ההגנה לויד אוסטין ונוטה לומר הן על כל החלטה של האמריקנים וליישר עמם קו.

בשבוע שעבר פורסם כי האמריקנים החליטו להטיל סנקציות על בנצי גופשטיין ועל העמותות “שלום אסירייך” וקרן הר חברון”. יו”ר להב”ה בנצי גופשטיין אמר בתגובה לסנקציות האמריקאיות: “עברנו את פרעה, נעבור גם את ביידן”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר בתגובה: “ההתנכלויות לארגון להב”ה וכנגד מתיישבים יקרים, שמעולם לא עסקו בטרור ולא פגעו באיש, הן פועל יוצא מעלילת דם של גורמים אנטישמיים שונאי ישראל, אלו שבמשך שנים תומכים באופן מוצהר בחמאס, בפתח’ ובארגוני אנרכיסטים הפוגעים בחיילי צה”ל. אני קורא למדינות המערב להפסיק את שיתוף הפעולה עם האנטישמיים הללו, ולהפסיק את מסע הרדיפה נגד המתיישבים החלוצים והציוניים”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

7 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מקווה שעוד מעט הם לא יטילו עיצומים על למודי התורה…

רגליים לדבר ששונא ישראל הגדול בותר בממשל הנוכחי בוושינגטון הינו בדמות יהודי משומד העונה לשם ‘אתוני בלינקן’! יהודי רפורמי שמאלני קיצוני שונא ישראל ושונא דת. האיש הזה כבר מראשית הדרך מפגין ממש אובססיה ברדיפת מדינת ישראל שלו והימין בפרט. סביר להניח שביידן עצמו ימני לעומתו… צריך לחשוף את הפרצוף המכוער הזה ולהציב מולו מראה בצורה גלויה ופומבית.. רק כך אולי ירפה מאתנו מעט וייכנס לקונכייה שלו. ‘מהרסייך ומחריבייך’!

עכשיו יהיה לנו סיבה לא להתגייס.!

ל-מה צריך חרדים אם לא למלחמה?
אז לא צריך שנתגייס!

?????????????????????????

מעניין למה לא פרסמתם את מה ששלחתי לפה????

מה זה לא נכון או שזה לא ערוץ חרדי??

הייתי מעוניין לדעת איזה ערוץ חדשות זה
תודה

הבנתי כבר שאתם ערוץ לא חרדי!!!!

וגם לא בעיה לברר עליכם
אז מה אתם מפחדים לומר את האמת מי אתם ???

יהיה אפשר גם לפרסם אותכם שידעו כולם
ויש אמון דרכים

כתבות חדשות באתר

הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
הצצה לחייו של אלימלך בן ה8, הסובל משיתוק מוחין
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture