בימים האחרונים דווח כי צה"ל הודה כי קיים מחסור בטנקים בעקבות פגיעות במלחמה בעזה ובשל כך אין מספיק טנקים בו זמנית – בשביל מטרות התנסות.
אלא שהערב (חמישי) מפרסם העיתונאי אבי אשכנזי במעריב כי אמנם נפגעו כלים רבים במהלך תשעה חודשי הלחימה אך רובם כבר חזרו לשימוש ורק 25 טנקים נמצאים בדרגי הטיפול של חיל הטנ״א של צה״ל.
לפי הדיווח, בצה״ל אומרים כי אחוז הפגיעה של הטנקים, כלי הרק״מ וההנדסה הם נמוכים ביחס להיקף הלחימה. באשר לכלים שעדיין בסדנאות בטיפול ושיקום, מדובר במספרים זניחים בסדר גודל של פחות מפלוגת טנקים.
בנוסף, גם אחוז כלי הרקמה האחרים שנפגעו הוא קטן ביחס להיקף הלחימה ונמשכות הלחימה. יחס שיקום הכלים האחרים שנפגעו והוחזרו לשרות ולחימה עומד על תשעים אחוזים.
מוקדם יותר השבוע התייחס מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה לדיווח על מחסור בטנקים ואמר: "הצבא הישראלי הודה לראשונה שהוא סובל ממחסור בלוחמים וממחסור בטנקים בגלל הפעולות ברצועת עזה ובצפון, בנוסף למחסור בתחמושת. אם הטנקים שלכם יגיעו ללבנון ולדרום לבנון, לא תסבלו ממחסור בטנקים, כי לא יישארו לכם טנקים”.





















לידיעתך מר נסראללה במטוסים ותחמושת למטוסים אין מחסור, אז תשקול שוב את צעדך
קיצצו 600 טנקי מילואים ב20 שנים האחרונות, אלה הטנקים שחסרים… כש4000 טנקי אברהמס יניעו לכיוון ישראל ממצרים 200 טנקים ללא צוותים מלאים לא יעצרו אותם. תוך יומיים הם יגיעו לתל אביב…