תצלומי לוויין שנחשפו אתמול (חמישי) ברשת פוקס ניוז האמריקנית חושפים מתקן גרעיני איראני חשאי הממוקם כ-80 ק"מ דרומית מזרחית לטהרן, המוקדש להפקת טריטיום – איזוטופ רדיואקטיבי המשמש לשיפור נשק גרעיני – כך לפי דיווח בלעדי של רשת "פוקס ניוז".
המתקן, שזכה לכינוי "אתר הקשת בענן" בקרב גורמים איראניים רשמיים, פועל למעלה מעשור תחת מסווה של חברה לייצור כימיקלים בשם "דיבה אנרג'י סיבה". האתר משתרע על שטח של כמעט 10,000 דונם במחוז סמנאן באיראן, הרחק ממתקני הגרעין המוכרים של המשטר האיראני.
העובדה כי האתר פועל כבר מעל עשור מסבכת את איראן כיוון שמתברר כי פעלה בניגוד להסכם שנחתם איתה על ידי ארה"ב ומדינות אירופה בשנת 2015 כאשר היא אינה מדווחת על האתר הסודי הזה שממשיך לפעול.

לפי המועצה הלאומית של ההתנגדות האיראנית (NCRI), ארגון אופוזיציה מרכזי, המידע על המתקן נאסף ממקורות בתוך איראן. מה שמעורר חשד נוסף הוא העובדה שלטריטיום כמעט ואין שימושים אזרחיים או מסחריים, בניגוד להעשרת אורניום – דבר המטיל צל כבד על טענותיה המתמשכות של איראן כי תוכנית הגרעין שלה מיועדת אך ורק למטרות אנרגיה או שימוש אזרחי.

הגילויים מגיעים בעיתוי רגיש במיוחד, כאשר ממשל טראמפ מנהל משא ומתן עם טהרן. גילוי האתר הסודי של איראן עלול לסבך את הדיפלומטיה העדינה סביב יכולותיה הגרעיניות של איראן והאפשרות להסכם מחודש. מומחי גרעין מציינים כי הפקת טריטיום מהווה אינדיקציה חזקה לכוונות צבאיות, שכן החומר משמש בעיקר לשיפור יעילותם של ראשי נפץ גרעיניים.
סמוך לאתר המרכזי נחשפו עוד שני מתקנים הקשורים אליו וממוקמים בסמיכות רבה אל האתר המרכזי.






















לא כיבדה 2015 לא תכבד 2025 פשוט וקל!
להפציץ אתמול, להקריס המשטר כבר אתמול…