לאחר מבצע מקיף של השמדת תשתיות טרור באזור, בישראל מתכננים להחזיר את מחנות הפליטים בשומרון לרשות הפלסטינית. כך נחשף היום בחדשות I24NEWS.
על פי הדיווח הזה, בפיקוד מרכז מכינים מספר חלופות להימצאות של כוחות צה"ל במחנות הפליטים בצפון השומרון, עם מיצוי מבצע "חומת ברזל". אחד מהאפשרויות העומדות על הפרק היא החזרת השטח לשליטת הרשות הפלסטינית.
לטובת העניין בישראל מציבים מספר תנאים. בין היתר דורשים שימור חופש הפעולה של צה"ל במרחב, והעמדת כוח אכיפה פנים-פלסטיני מספק – שייבחן בסופו של דבר במעשים.
מחנה הפליטים שנבחר לפיילוט אחריו יעקבו מקרוב בישראל, ברשות ובארה"ב, כדי לוודא את הצלחת הפרויקט, הוא מחנה נור א שמס. לפי הדיווח מתחמי שיטור יוקמו שם בקרוב.




















