בכיר איראני מאיים בהסלמה חריפה מול ארצות הברית וישראל: עלי שמח'אני, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, פרסם היום הצהרה חריגה ברשת X, שבה הזהיר כי כל פעולה צבאית אמריקנית – גם אם תהיה מוגבלת – תיתפס בטהרן כפתיחת מלחמה כוללת.
לדברי שמח'אני, “תקיפה מוגבלת היא אשליה”. הוא הדגיש כי כל פעולה צבאית מצד ארצות הברית, “מכל מקור ובכל רמה”, תיחשב לפתיחת מלחמה, ותגרור תגובה מיידית וחסרת תקדים. עוד הוסיף כי התגובה האיראנית תכוון, לדבריו, אל התוקפן עצמו, אל “לב תל אביב” ואל כל מי שיתמוך בו.
הדברים נאמרו על רקע המתיחות הגוברת באזור והדיווחים על אפשרות לפעולה צבאית אמריקנית או ישראלית נגד יעדים איראניים, בין היתר בהקשר של תוכנית הגרעין והפעילות האיראנית ברחבי המזרח התיכון.
שמח'אני נחשב לאחת הדמויות הבכירות והמשפיעות ביותר בממסד הביטחוני והמדיני האיראני, ועמדותיו משקפות לעיתים קרובות את קו החשיבה הקרוב למנהיג העליון, עלי ח׳אמנאי. איומיו האחרונים מצטרפים לשורת הצהרות מצד בכירים איראנים, שנועדו להרתיע מפני פעולה צבאית ולשדר נכונות לתגובה רחבה.





















הפרסי הטמא הזה כמעט מת ב"עם כלביא". נאצי קטן שכמותך, הפעם לא נפספס ונשלח אותך לגיהנום.
שיתפוצצו שם כל החמנאים למינהם…הפחד שלהם מדבר…נפלה עליהם אימתה ופחד..