ברחבי העולם כבר החלו לחוש את ימי 'אחרי האמיקרון', ובמספר מדינות ביבשת אירופה כבר ביטלו את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. אלא שבישראל עדיין מרגישים היטב את הגל החמישי ואת זן האומיקרון, ובמשרד הבריאות לא מתכוונים לפעול כמו באירופה. כך דווח הערב (חמישי) ב'חדשות 13'.
לפי הדיווח, למרות ההקלות שרואים כאמור במספר מדינות באירופה – במשרד הבריאות אין כרגע כוונה לבטל את חובת עטיית המסכות בישראל בחללים סגורים. הסיבה לכך היא שבמשרד הבריאות מאוד בטוחים ביעילות המסכה בעניין של מניעת הדבקות בנגיף הקורונה, ולכן לא מתקיימים בישראל דיונים על ביטול החובה.
בנוסף, במשרד הבריאות מניחים כי אחרי הגל החמישי הנוכחי, ישראל עדיין תישאר עם כמה אלפי מאומתים חדשים בכל יום. בניגוד לגלים הקודמים שכשהסתיימו ראינו מספר של מאות או עשרות בודדות של חולים חדשים לקורונה מדי יום – נישאר על אלפי מאומתים.
עם זאת, בימים אלו מתקיימים דיונים במשרד הבריאות על הקלות נוספות בהנחיות הקורונה. בין היתר, במשרד הבריאות בוחנים אפשרות של הקלות בנמל התעופה בן גוריון, עם ביטול חובת ביצוע בדיקת ה-PCR לפני ההמראה לחו"ל לילדים קטנים. בכיר במשרד הבריאות טוען כי על אף העומס הרב שיש כיום בבתי החולים ברחבי הארץ מכמות גדולה של חולים קשה – במשרד לא מתכוונים להוסיף תקנים של צוות רפואי לבתי החולים.




















