הריקודים של הח"כים והמתפללים בתוך קבר יוסף. צילום: חדשות JDN
8 מחברי הכנסת הצפויים לכהן בקואליציה הקרובה בכנסת ה-25 נכנסו הלילה (בין שלישי לרביעי) בכניסה מצומצמת יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לקבר יוסף שבשכם. השמונה התפללו והודיעו מעל הקבר שיילחמו מהכנסת למען ההתיישבות בארץ ישראל וחזרה לקבר יוסף. בחסדי שמיים הם יצאו בבטחה משכם, עם ליווי כבד של כוחות הביטחון.
חברי הכנסת המיועדים הם ח"כ עידית סילמן (ליכוד), ח"כ עמיחי שיקלי (ליכוד) בועז ביסמוט (ליכוד) ניסים ואטורי (ליכוד) יוני משריקי (ש"ס) אלמוג כהן (עוצמה יהודית), אוהד טל (הציונות הדתית) ולימור סון הר מלך (עוצמה יהודית). שיקלי הודיע כי "שלושה מקומות אין אומות עולם יכולים לומר גזולים הם בידיכם ואלו הם מקום המקדש, מערת המכפלה ומקום קבורתו של יוסף"
לדברי מועמד שס לכנסת יוני משריקי: "הזכות העצומה לפקוד את קברו של יוסף הצדיק ממלאת את הלב. הגענו לכאן הלילה מתוך אמונה יוקדת שארץ ישראל כולה שלנו מכח הזכות וההבטחה האלוקית. אני מודה לכוחות הביטחון ולוחמי צה״ל שיאבטחו את הכניסה לציון יוסף הצדיק ולראש המועצה האזורית שומרון ידידי יוסי דגן". חכ עידית סילמן הוסיפה: "בלילה המרגש הזה זכיתי להיכנס ולהתפלל בקבר יוסף הצדיק, השורשים וערש ההיסטוריה של העם היהודי".
ח"כ לעתיד לימור סון-הר מלך, הציונות הדתית, מסרה: "נכנסנו לקבר יוסף הצדיק הלילה בצער גדול. במקום להיכנס לאור יום ברוב עם כבעלי הבית, אנו נכנסים לכאן כגנבים בלילה בכניסה מצומצמת ברכבים ממוגנים. כיום כבר ברור לכולם שהסכמי אוסלו ונטישת קבר יוסף היו איוולת גדולה שעלתה לנו בדם רב, ואפשרה לארגוני הטרור להתעצם ולפרוח ברחובות שכם. הגיעה השעה לפעול להחזרת הנוכחות היהודית לקבר יוסף, ולהשיב עטרה ליושנה".
מועמד ש"ס, יוני משריקי. צילום: חדשות JDN




















