הירי על רוכב האופנוע בקסבה של שכם. צילום: פלסטיני
המלחמה בטרור הפלסטיני: במסגרת פעילות של כוחות הביטחון, היום (חמישי) ב"קסבה של שכם" ובמחנה הפליטים בלאטה הצמוד, מספר חיילי צה"ל תועדים מנסים לחסל מחבל מטווח אפס. בנוסף, בתיעוד דרמטי מחלון בעיירה הפלסטינית אבו דיס, נראה מטען נפץ רב עוצמה מתפוצץ בסמוך לשיירת ג'יפים של צה"ל כאשר בחסדי שמיים לא היו נפגעים.
בתיעוד ממצלמות האבטחה של מחנה הפליטים הצפוף, נראים כשלושה חיילי צה"ל דרוכים בפתח חנות בבלאטה, כאשר הנשקים מכוונים לכל פינה. לפתע נראה פלסטיני רכוב על אופנוע מגיח בסמטה, כאשר החיילים פותחים באש ומנסים לפגוע בו – וככל הנראה אף לחסל את החשוד. עם זאת, לפי התיעוד, נראה הפלסטיני מצליח לחמוק ולהימלט מידי החיילים.
דובר צה"ל מסר: "בתום פעילות משותפת של שב״כ, ימ״ס, מג"ב איו"ש וצה"ל נעצר היום בצהריים על בסיס מידע מודיעיני של שב״כ מוחמד עלאונה, תושב קאבטיה החשוד במעורבות בפעילות טרור ותכנון פיגועים. במהלך הפעילות בכפר קאבטיה שבמרחב חטיבת מנשה, המבוקש יחד עם חשוד נוסף ברחו מהמקום והכוחות ירו לעברם. המבוקש נעצר וזוהתה פגיעה בחשוד הנוסף".
"כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמוש שירה לעברם מתוך רכב, זוהתה פגיעה. נשק מסוג M-16 השייך לחמוש הוחרם על ידי הכוחות. במקום התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות מספר חשודים אשר יידו אבנים לעבר הכוחות. הלוחמים ירו לעבר מפר סדר מרכזי, זוהתה פגיעה, ונשמעו קולות ירי במרחב. כלל הכוחות יצאו מהכפר, ואין נפגעים לכוחותינו. המבוקש הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון", נמסר לסיום.
המטען שהתפוצץ על חיילי צה"ל באבו דיס. צילום: פלסטיני





















הם לא ניסו לחסל אותו.
רק נערכו לעימות
לא ברור בכלל שהאופנוע היה כתובת לפגיעה.
ישתבח הבורא איזה נס
הג'יפ ניצל בנס.
איזה כתב חובבני! "נכשלו" לחסל אופנוען?! שעבר במקרה ?! כאילו הוא היה המטרה של המבצע ?!?! חחח.. ציון נחשל