העברת הכוחות האמריקנים למרוקו. צילום: צבא ארה"ב
שיתוף פעולה ביטחוני: סיירת "גולני" בצה"ל שלחה לוחמים לאימון משותף שמתקיים במרוקו עם הצבא המקומי. הלוחמים המריאו אמש (ראשון) למדינה איתה ישראל חתמה על הסכם נורמליזציה, כחלק מ"הסכמי אברהם", כאשר במקביל יושב ראש הכנסת ח"כ אמיר אוחנה ימריא מחר לביקור במרוקו ואף יבקר בין היתר בפרלמנט המקומי.
התרגיל כולל לוחמים מכ-18 מדינות, כאשר ישראל שלחה 12 לוחמים. בסך הכול ישתתפו בתרגיל, שמוגדר כתרגיל "יבשתי", כ-8,000 לוחמים. הלוחמים הישראלים ישהו במרוקו במהלך השבועיים הקרובים, כאשר יתרגלו בין היתר גם לוחמה תת-קרקעית. התרגיל שנקרא "African Lion" ומתקיים במשך כל שנה באפריקה, יכלול לראשונה לוחמים ישראלים.
"משלחת של 12 לוחמים ומפקדים מיחידת סיירת גולני יצאה אתמול לתרגיל "African Lion 2023" בהובלת זרוע היבשה שמתקיים במרוקו", מסר הלילה דובר צה"ל, "בתרגיל משתתפות כ-18 מדינות וכ-8,000 חיילים מצבא ארה"ב, מרוקו וגאנה. זו הפעם הראשונה שצה״ל משתתף בתרגיל הבינלאומי 'African Lion'".
"במהלך השבועיים הקרובים, לוחמי סיירת גולני יתמקדו בתרגול אתגרי לחימה שונים המשלבים לוחמת חי"ר אורבנית ולוחמה תת קרקעית בה הם מתמחים ויסכמו את האימון בתרגיל משותף לכל הצבאות. מטרת התרגיל הינה חיזוק הקשר בין המדינות ולמידה הדדית בין צבאות זרים", הוסיף לסיום דובר צה"ל.

הלוחמים הישראלים שהמריאו לתרגיל במרוקו. צילום: דובר צה"ל





















גאה בהם וסומכת עליהם