צילום: עומר מירון /לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר, בקריה בתל אביב. נתניהו אמר בפתח הפגישה: "אני מודה לך קנצלר על שהגעת לפה. זו הבעת תמיכה בלתי מסויגת בישראל. זוהי שעתנו האפלה, והתמיכה שלכם חשובה; כיוון שזהו מאבק של הציוויליזציה נגד הברבריות, וישראל נלחמת במאבק למען הציוויליזציה. אני יודע שאתה תומך בכך. תודה שהגעת".
קנצלר אוסטריה נהאמר: ״כן, בהחלט. זו הסיבה שאני פה, כמו עמיתי ראש הממשלה מהרפובליקה הצ'כית. כיוון שאנו עומדים לצדה של ישראל, אנו חולקים את אותם הערכים והמאבק המשותף נגד הטרור חשוב כעת מאי פעם״.
רה"מ נתניהו הוסיף: ״זוהי ברבריות. אלה הזוועות הנוראיות ביותר שבוצעו נגד העם היהודי מאז השואה. זה גרוע מדאעש״. קנצלר אוסטריה נהאמר השיב: ״כן, זו ברבריות. זה בלתי ייאמן. לכן עלינו להילחם״.
בפגישה השתתפו מהצד הישראלי: השר לעניינים אסטרטגיים, ר׳ המל״ל, ר׳ הסגל, חה״כ בועז ביסמוט, המזכ״צ, היועץ המדיני ושגריר ישראל באוסטריה. מצד אוסטריה השתתפו בין היתר: היועצת המדינית, מזכ״ל לענייני חוץ, חבר המועצה הלאומית מרטין אנגלברג ושגריר אוסטריה בישראל.
יצוין כי מתחילת המלחמה קיים רה"מ נתניהו 18 פגישות מדיניות, מתוכם 11 מנהיגי מדינות: 3 נשיאים – ארה"ב, קפריסין, צרפת, 2 קנצלרים – גרמניה, אוסטריה, 6 ראשי ממשלה – רומניה, בריטניה, איטליה, יוון, הולנד, צ'כיה. 7 מנהיגים אחרים – מזכיר המדינה של ארה"ב (נפגשו פעמיים), מזכיר ההגנה של ארה"ב, נשיאת נציבות הא"א, משלחת מנהיג הרוב בסנאט, מושל קליפורניה, משלחת בראשות הסנטור לינזי גרהאם




















