קרדיט: לע"מ
הערב בהצהרה משותפת יחד עם ראש הממשלה ושר הביטחון, אמר השר בני גנץ: "החברה הישראלית חוותה אסון מהגדולים בתולדותיה – ובעקבותיו אנו עומדים ונלחמים ביחד. אנחנו מנהלים את המלחמה בנחישות ובאחריות, כדי שהמציאות בדרום תשתנה מהיסוד, ויוגשם בשנית הצו – "לעולם לא עוד".
גנץ התייחס למחויבותו להחזרת החטופים ואמר: "אנחנו פועלים מול ובכל הזירות, כדי שאויבינו בכל החזיתות יבינו את המסר. במקביל, אנו עושים כל מאמץ להחזיר את כל השבויים והנעדרים שנמצאים בעזה הביתה – ואני מדגיש – כל מאמץ. זו חובתנו המוסרית כישראלים, כיהודים, כמדינה, כהנהגה. המהלך הקרקעי, בצד המאמצים הנוספים, יכול לקדם אותנו גם להשבתם הביתה של החטופים".

עוד הוסיף: "כולנו – ראש הממשלה, שר הביטחון, קבינט ניהול המלחמה, הקבינט המורחב, וכל שדרת הפיקוד, מבינים את גודל השעה והאחריות האדירה המונחת על כתפינו. אנו גם מרגישים את הכאב והציפיות של אזרחי ישראל. אני באופן אישי נפגשתי עם משפחות השבויים והנעדרים, ואעמיד את עצמי לרשותן בכל עת. אני מבטיח – אין אמצעי שלא ננקוט בו כדי שישובו בנות ובנים לגבולם. עלינו לזכור שמולנו ארגון חסר פני אנוש, שמשתמש בתינוקות ונשים כמגן אנושי בכדי להציל את עצמו. הם מנהלים מערכה פסיכולוגית – הם משקרים לעולם, הם מתעללים במשפחות, הם מנסים לקרוע את החברה הישראלית. והם ייכשלו. אנחנו נדאג במוקדם או במאוחר שכולם ישלמו את המחיר. רוצחי וחוטפי הילדים – הם בני מוות".
השר גנץ התייחס בדבריו גם לתמיכה ממדינות העולם ואמר: "אני מבקש להודות לידידנו בעולם ובפרט לארה"ב, על הגיבוי והתמיכה. לצד זאת, חשוב שהעולם ידע – במלחמה הזו אין "שעון חול מדיני" – אלא שעון מבצעי, ומחויבות אנושית להשבת החטופים. נקשיב לידידינו, אך נעשה מה שנכון לנו.
"אני קורא לעולם כולו להתרכז בלחץ על פושעי המלחמה שמחזיקים מעל 200 אזרחים, בהם תינוקות וקשישים, שלא זוכים לשום תנאים הומניטאריים. פושעי מלחמה שמוכנים להקריב גם את תושבי רצועת עזה. חמאס הביא אסון על עצמו ועל החברה שאותה הוא מתיימר לייצג. במלחמה הזו התמונה ברורה – זה רוע מוחלט מול צדק מוחלט. והצדק חייב לנצח. אני יודע שהוא ינצח, כי אני רואה את מפקדי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון כולם – מהרמטכ"ל ועד אחרון הלוחמים, כל ראשי זרועות הביטחון ואנשיהם, עומדים איתן וכל כולם ממוקדים בעשייה המבצעית".
גנץ הוסיף והביע אמון בצה"ל ובכוחו לנצח בעז"ה את המלחמה: "יש לי אמון מוחלט בהם, ביכולותיהם ובכך שלמרות המשא הכבד שרובץ על כתפיהם על שקרה ועל שיקרה, הם יביאו את הניצחון. כולנו – ההנהגה והחברה הישראלית ניצבים מאחוריהם ומחזקים את ידיהם".
בפניה לאזרחים אמר גנץ: "צ'רצ'יל אמר: "אנחנו נגן על המדינה שלנו, ויהיה המחיר אשר יהיה. נילחם בחופים, בנקודות הנחיתה, נילחם בשדות וברחובות, נילחם בגבעות. לעולם לא ניכנע". זה נכון גם לעם ישראל היום. במלחמת הקוממיות השנייה שלנו, אנחנו נילחם איפה שצריך, ומתי שצריך. לא נצא רק מחוזקים – אלא מאוחדים יותר. לעולם לא ניכנע או נעצור.
אין במלחמה הזו "מהלך" מנצח, אלא "תהליך" שבו ננצח. אנחנו נממש תהליך רב – שלבי שצפויים בו קשיים ומחירים כבדים.
תהליך שהישגיו המבצעיים ייקחו זמן רב והשלמתו המלאה, כולל שיקום יישובי הנגב המערבי, תארך אף זמן רב יותר.
בסיום דבריו אמר כי: "נזכור שעוצמתנו תלויה בכוחנו ובאחדותנו בשעת המלחמה, וגם אחריה. וכשעם ישראל מאוחד, בעזרת ה' ננצח, כשאנחנו ביחד – אף אחד לא יכול לנצח אותנו".





















סוף סוף מזכירים שם שמיים
עלה והצלח
ביבי כבר הזכיר כמה פעמים אבל אצלו זה באמת חדש, יפה אני מקווה שעוד יבינו שזה רק השם ורק השם יכול לנצח לנו כמובן עם השתדלות רוחנית וגשמית.
"בנאום רהוט וממוקד התייחס הערב השר בני גנץ לאתגרי המלחמה"
כשהוא מנגן לפי החליל משבחים כל כך שקופ חחח
חייב להודות, למרות שהם לא פתחו בתפילה, ואמונה בבורא עולם, נראה ששני הבניימינים לא שוכחים לומר בסיום בעזרת השם ננצח. אותי אישית זה חיזק. קצת קידוש השם בתוך בליל של סיסמאות… זה התקדמות. עוד קצת אמונה בקב"ה ופחות יהירות… ובעזרת השם ננצח!