מאז ומתמיד, החסה הייתה אחד הירקות האהובים במטבח, אך גם אחד המאתגרים ביותר לשמירה. רבים מאיתנו מכירים את התסכול של חסה שהופכת כמושה ולא אכילה תוך ימים ספורים, מה שמוביל לבזבוז מזון ולאכזבה קולינרית. אולם, שף דרום קוריאני מפורסם, הידוע בכינויו "מר רייס", חשף לאחרונה שיטה מהפכנית לשמירת טריות החסה – טריק שלמד מסבתו.
השיטה של מר רייס פשוטה להפליא, אך מבטיחה תוצאות מרשימות:
1. חותכים את גבעול החסה.
2. מרטיבים מגבת נייר במשקה אלכוהולי (רום, סוג'ו, או כל משקה אלכוהולי אחר).
3. מצמידים את הנייר הספוג באלכוהול לחלק התחתון של החסה.
4. מאחסנים את החסה בשקית אטומה במקרר.
לטענת מר רייס, שיטה זו מאפשרת לשמור על טריות החסה למשך תקופה מדהימה של עד 60 יום. "החסה הזו בת 60 יום ועדיין טרייה," הוא מכריז בגאווה בסרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות.
מדוע זה עובד? האלכוהול מונע ריקבון, בעוד שהנייר הלח סופג עודפי לחות. בנוסף, האחסון בשקית אטומה מגן על החסה מפני גז האתילן שנפלט מפירות וירקות אחרים במקרר, גז שידוע כמזרז תהליכי הבשלה וריקבון.
חשוב לציין כי מר רייס ממליץ לרענן את הנייר הספוג באלכוהול כל 5-6 ימים לשמירה על אפקטיביות מרבית.
בעוד שהשיטה נשמעת מבטיחה, חשוב לזכור כי קיימות גם שיטות אחרות לשמירת טריות החסה, כגון אחסון בצנצנת זכוכית מלאה במים. עם זאת, הטכניקה של מר רייס מציעה פתרון ייחודי שעשוי לשנות את האופן בו אנו מתייחסים לאחסון ירקות עלים.
לסיכום, בעוד שהשיטה הזו עשויה להישמע מוזרה בתחילה, היא מציעה פתרון אפשרי לבעיה נפוצה של בזבוז מזון. אם זה אכן עובד כפי שמר רייס טוען, זו עשויה להיות דרך מצוינת לחסוך כסף ולהפחית את כמות הפסולת האורגנית שאנו מייצרים.





















האלכוהול עולה יותר מהחסה שמתקלקלת
מלחיץ לשים אלכוהול במזון, אני אישית שם את החסה בשקית ועוטף במגבת ושם במקרר, נשמר שבועיים בערך…
לעטוף בנייר כסף,גם עשבי תיבול,מחזיק כמו חדש לפחות שבועיים
למה צריך לשמור חסה כ"כ הרבה זמן?
בשביל מה אתם קונים?
בשביל לשמור שלושה שבועות במקרר?
תקנו, תאכלו!
שיטה שפורסמה במרווה לצמא ועובדת מדהים:
לאחסן את החסה בכלי מלא מים!!!
תשכחו מייבוש החסה, זה מחזיק מעולה!
אחרי שבוע זה טרי ורענן (לא ניסיתי יותר…)
רק למרור זו בעיה הלכתית משום ׳כבוש׳ ולא יוצאים בו ידי חובה
רק להעביר לשקית אחרת אטומה, מחזיק את החסה להרבה יותר זמן.