תיעוד מהיערכות הכוחות
דובר צה"ל מעדכן הבוקר כי אוגדה רביעית מצטרפת לתמרון הקרקעי המוגבל בדרום לבנון. אמש (ב׳), כוחות אוגדת 'המפץ' (146) בהן חטיבת 'כרמלי' (2) וחטיבת 'אגרוף הברזל' (205) החלו בפעילות קרקעית ממוקדת ומתוחמת בגזרה המערבית של דרום לבנון נגד יעדים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת לאחר כשנה שבה האוגדה ניהלה קרב הגנה בגבול הצפון-מערבי.
אוגדת 'המפץ' היא אוגדת המילואים הראשונה שמופעלת בלחימה בדרום לבנון במסגרת מבצע "חיצי הצפון". מפקדת האוגדה תפקדה במהלך השנה האחרונה כאוגדת הגנה מרחבית וכוחותיה גוייסו למשימות לחימה שונות בצפון, בעזה ובאזור יהודה ושומרון.
הכוחות פועלים כעת בליווי כוחות ארטילריים של עוצבת 'התקומה' (213) וכוחות נוספים, בכדי לחשוף תשתיות אויב ולהשמידן.
אוגדה 146 מצטרפת לפעילות של אוגדות 36, 91 ואוגדה 98. כלל האוגדות פועלות במרחבים השונים בדרום לבנון כאשר כל אחת מהן מופקדת על גזרה נפרדת. אוגדה 146 נכנסה לפעול בגזרה המערבית כאשר יתר האוגדות מתמרנות באזורים המזרחיים של דרום לבנון.
מ"פ פלוגה ג בגדוד 223 בחטיבת כרמלי, רס"ן קובי
התמרון הקרקעי של צבא היבשה של צה"ל בדרום לבנון החל לפני כשבועיים לאחר שפעילות הכוחות הפכה לגלויה. עוד קודם לכן במהלך חודשי המלחמה הארוכים פעלו בשטח כוחות מיוחדים רבים במאות מבצעים לסיכול תשתיות טרור וחיסול מחבלים בדרום לבנון. עד כה מתחילת התמרון הקרקעי בדרום לבנון חוסלו מעל 450 מחבלים.





















ה' ישמור אותם וישיבם הביתה מהרה עטורי ניצחון בריאים ושלמים