בעקבות העצירה בירידת הגשמים בחורף, בתמונת מצב ונתונים מדאיגים ביותר ביחס אל כל השנים. יצא מרן הגאון רבי מאיר מאזוז בקריאת קודש להעתיר בתפילה עבור ירידת הגשמים, וכן לקרוא פיוט "קל חי יפתח אוצרות שמים", בפתיחת ההיכל בשני בחמישי ובשבת, זאת כפי שנהג מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
בקריאת קודש שכתב בכתב ידו, קרא ראש הישיבה: "כיון שהשנה היתה עצירת-גשמים נוראה בעונותינו הרבים" פתח הגר"מ מאזוז, "רק מידי פעם יורדים טפטופים קטנים שאינם מספיקים. לכן מצוה בפתיחת ההיכל בשני וחמישי ושבת לומר פיוט "א-ל חי יפתח אוצרות שמים / ישב רוחו יזלו מים" כפי שנהג מרן ר' עובדיה יוסף זצ"ל".
ראש הישיבה סיים בתפלה "והן קל כביר לא ימאס. בברכה לכל הישועות. נאמ"ן ס"ט", חתם הגר"מ מאזוז.
בנתונים שפרסמה רשות המים בסוף השבוע האחרון, נראתה תמונה מצב המצביעה על נתונים מדאיגים לגבי החורף הנוכחי, המציג עונה שחונה במיוחד ברחבי הארץ, נכון לזמן פרסום הנתונים. מאז תחילת חודש נובמבר, מפלס הכנרת עלה ב-2 ס"מ בלבד, ובדרום הארץ נמדדו כ-30% בלבד מכמות הגשם הממוצעת לאזור.
לפי הנתונים שפורסמו החורף הנוכחי מוקם כרגע במקום הלפני אחרון מבחינת כמויות הגשמים בשבע השנים האחרונות, כאשר החורף השחון באותן שנים נרשם בשנת 2022-2023.




















