בעוד המצור האמריקני על נמלי איראן הולך ומתהדק, הערכת מודיעין חסויה של סוכנות הביון המרכזית (CIA), שנחשפה ב"וושינגטון פוסט", מטילה צל כבד על הדיבורים על התמוטטות קרובה של הרפובליקה האסלאמית.
על פי הדו"ח, איראן שמרה על חלק הארי של כוחה הצבאי והכלכלי למרות המכות שספגה.
החלק המטריד ביותר בדו"ח נוגע לארסנל הטילים והכטב"מים. בעוד שבמהלך המלחמה דווח על "ניטרול" מאסיבי של יכולות שיגור,
ה-CIA קובע כי איראן מחזיקה עדיין בכ-75% מהמשגרים הניידים ובכ-70% ממאגרי הטילים שהיו ברשותה ערב המלחמה.
ההסבר המבצעי לכך, כפי שמחדדים גורמי מודיעין, הוא שישראל וארה"ב נקטו באסטרטגיית "הפקק": התקיפות התמקדו בפתחי המתקנים התת-קרקעיים (ה"ערים התת-קרקעיות").
מדובר היה בפתרון יעיל בזמן אמת שמנע מאיראן להוציא טילים לשיגור, אך הטילים עצמם נותרו ללא פגע בתוך הבונקרים.
כעת, עם שוך הקרבות הישירים, האיראנים פועלים לפרוץ את החסימות ולהחזיר את המשגרים לשימוש.
בזירה הכלכלית, ה-CIA מעריך כי איראן תוכל לשרוד את המצור הימי האמריקני במיצרי הורמוז ובמפרץ עומאן למשך שלושה עד ארבעה חודשים לפחות, ואולי אף יותר, לפני שתתמודד עם קשיים שיערערו את יציבות המשטר.
המשמעות היא שהמצור, למרות חשיבותו, אינו מהווה "מכת מוות" מיידית אלא כלי לטווח בינוני-ארוך.
הערכת המודיעין האמריקנית מבהירה כי ההישגים הצבאיים במלחמה היו ברובם זמניים. צמצום ירי הטילים לעבר ישראל הושג בזכות חסימת יכולת השיגור, אך לא בזכות השמדת היכולת עצמה.
כעת, כשטהרן מתחילה לשקם את הגישה למחסני הנשק שלה, במערכת הביטחון יצטרכו לבחון מחדש את האסטרטגיה מול ה"מפלצת" שנותרה חמושה ברובה.





















אם זה דו"ח חשאי…איך אתם יודעים מה כתוב שם. מכונת הרעל של השמאל לגמד את השגי המלחמה ממשיכה לפעול במלא המרץ בחסות CIA שמשתף פעולה עם האיראנים בזמן מלחמה. בושה וחרפה.