הרצון לאחדות בתוך יהדות התורה: 56 ימים לבחירות לכנסת ה-25, והערב (שלישי) ניתן לדווח על התקדמות חיובית בשיחות בין צוותי המשא ומתן של דגל התורה ואגודת ישראל. שני הצדדים מבהירים שהחתימה עדיין לא קרובה, אבל בהחלט ישנן הסכמות ראשוניות.
המתווה המסתמן הוא, שכל הסיעות ביהדות התורה יחתמו עוד לפני הבחירות שלא נכנסים לקואליצייה בראשות בנימין נתניהו ללא תקצוב למוסדות המוכש"ר. הכוונה כמובן למוסדות החינוך 'מוכר שאינו רשמי' שסובלים מאפלייה תקציבית. בגלל שלמוסדות הללו אין תקציבים, היו חסידויות שמעוניינות להצטרף לתוכנית החדשה של משרד החינוך שמעניקה תקציבים גבוהים פי-כמה.
על הדרישה מנתניהו יחתמו כל ראשי הסיעות השונות בתוך יהדות התורה, הן מצד דגל והן מצד אגודה. בעקבות כך, חסידות בעלזא תקפיא את ההצטרפות שלה לתוכנית משרד החינוך. בחסידות יודעים לספר שיהיו מוכנים להמתין עד לאמצע החורף הקרוב, אז במידה ולא יהיה תקצוב ונתניהו לא יקיים את הבטחתו או כל סיבה אחרת, הם יוכנסו לחינוך העצמאי.
אנו יודעים לדווח שהדרישה הזאת להצהרה משותפת של כל ראשי סיעות יהדות התורה שלא ייכנסו לקואליציה ללא תקציבים למוכש"ר, הגיעה מבית מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שהסביר לתלמידיו את החשיבות בדאגה למוסדות הללו. עם זאת קיימת בעיה: מה יהיה במידה ולא ישיגו 61, האם בעלזא תוכל אז להיכנס לתוכנית משרד החינוך. בנושא הזה עדיין אין התקדמות
בשני הצדדים מבהירים: "אין פריצת דרך משמעותית, לא חותמים עוד חצי שעה, יש רעיונות".





















אם למישהו היה ספק אם הויכוח הזה אידיאולוגי או ויכוח על כסף
אידאולוגי.
האם לקחת תקציבים ממשרד החינוך פירושו התערבות של משרד החינוך בתכנים וכו
אתה תמים! גם בעצמאי יש תכנים והתערבות, רק? שבעצמאי 'דגל' שולטים על הכסף! ובתוכנית של בעלז והאחרים יקבלו ישירות בלי ה'תיווך' של סורוצקין!! ואם זה נקרא ויכוח אידיאולוג ואבדנו…
אם משווים תקציבים למוכשר תהיינה גם דרישות, אז אין כאן שום אידיאולוגיה
למה לא הולכים לבלוק טכני?
יש הרבה כעסים בציבורים אחד על השני וכמה מהנציגים במחנה אחת הם סדין אדום עבור המחנה השני.
בלוק טכני יקל על הרבה אנשים לסתום את האף ולהצביע.
לידיעתך הם בבלוק טכני כבר כמה מערכות בחירות
האם יש אדם שני שיודע על זה?
חבללללל
אני לא רב ולא מתיימר להכניס את ראשי למקום של גדולי הדור
אבל לדעתי מבחינת מיצוי קולות במידה ודגל ואגודה רצים בנפרד בעבודה נכונה זה יכול רק להגדיל את הכוח החרדי ואת הגוש כולו
לא נכנס כרגע לפרשנות ומספרים כי זה לפי בדיקתי זה אפשרי וחבל
גדול השלום