דעות

יונתן סינדל, פלאש 90

כך משפיעה נפילת הממשלה על הדיור החרדי / עו”ד נתן רוזנבלט

על המפלגות החרדיות להודיע מראש, בתיאום עם נתניהו, כי שר השיכון יהיה מכוחותינו, עדיפות אפילו להכרזה על שם מסוים, שיכול להתחיל לפעול וללמוד את הנושא כל מנת להיכנס מוכן בבוא היום / עו”ד נתן רוזנבלט על אתגר הדיור
  • לראשונה! יום פתוח ללימודי ספרות והגהת סת"ם בא לבדוק אם יש לך את זה בידיים

    תוכן מקודם

  • חושב שאתה מכיר את כל המנהגים שלכם בפסח? בוא לאתגר את המשפחה

    תוכן מקודם

  • פסק הלכה: "יזכו להיכנס לחג הפסח בהרחבה ובשמחה"

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

  • לראשונה! יום פתוח ללימודי ספרות והגהת סת"ם בא לבדוק אם יש לך את זה בידיים

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

כאן לא מדור פוליטי ולכן לא ננסה להתחרות עם כל הכותבים בעיתונים החרדיים, בביטויי השמחה כאילו המשיח עומד להגיע, צריך קצת לצנן ולזכור כי לא משנה אם יהיו בחירות או לא (להערכתי לא יהיו) – בכל מקרה ראש הממשלה לצערנו כנראה יהיה מחלל שבת גלוי ראש, שיחליף את שומר השבת (יחסי) עם הכיפה (יחסית) כך שלמרות שאכן יש לשמוח בנפילת הממשלה שלא היינו חלק ממנה, אך השמחה אינה שלימה. מה גם ש”ממשלת השמד” לא נגעה בדברים הקדושים באמת, כמו חוק הגיוס (להזכיר מי היה ראש ממשלה כשזה נחקק והח”כים החרדים קרעו קריעה?) לא ביטלה את תקציבי הכוללים והישיבות (ראשי כוללים בעלי וותק של עשרות שנים, ואני בתוכם, סבורים כי המצב לא יותר גרוע ממה שהיה) ולמעט עניין הסלולר ששנוי במחלוקת לא עשתה צעדים משמעותיים מידי ובלתי הפיכים למרות שיכלה. עד שתקום ממשלת ימין חילופית  – עוד נתגעגע לראש ממשלה מניח תפילין, כשיעלה אוכל השרצים והחרדים. אך כאמור, זה לא מדור פוליטי אז לא נכתוב על כל אלו.

גם כשמעיינים בנושא מדור זה – מצוקת הדיור – השמחה עוד עלולה להתברר כמוקדמת מידי, ייתכן שמאוד נצטער על לכתה של הממשלה ששיווקה הכי הרבה דירות בשנה, וחזרתה של הממשלה שהבטיחה הכי הרבה בעניין ועשתה הכי מעט (בימיה בוטלה תכנית מחיר למשתכן למי ששכח). ננסה כאן – עד כמה שניתן בידי אנוש – לחזות את העתיד לקרות אם וכאשר כל אחת מהאופציות המדוברות תצא אל הפועל:

אופציה א’ – ממשלת מעבר.

במקרה כזה, כבר הודיע לפיד (בשבת קודש לצערנו, תתחילו להתרגל לראש ממשלה שאצלו שבת זה יום עבודה רגיל) כי אין בכוונתו להחליף אף אחד מהשרים. זה אומר שהכל ממשיך כרגיל, ואפילו ביתר שאת: ההגרלות תקודמנה במהירות וכך גם השיווקים של הקרקעות. זה אינטרס של כל השרים המעורבים להגיע לבחירות עם קבלות של הורדת מחירי הדירות, או לכל הפחות עם כמה שיותר משפחות שתזכנה בדירה ותזכורנה בקלפי, הן וסובביהן, בזכות מי יש להן דירה.

המצב הזה הוא מצוין, אם עד כה היה לאלקין דד ליין עד סוף השנה האזרחית להבטחתו להביא להוזלת הדירות, הרי שמעכשיו הוא חייב להקדים את הכל בחודשיים-שלושה, ואנחנו רק נרוויח. שלושים אלף דירות שאנשים יזכו בהן, זה גיים-צ’יינג’ר (משנה כללי משחק) לכל שוק הנדל”ן.

כן, אני יודע שחברי ההנהלה של מינהל מקרקעי ישראל ושאר הפקידים במשרד השיכון אינם כפופים לאג’נדה של השר, אבל ברור שיש את רוח המפקד, והמפקד אלקין כבר הוכיח שהוא יודע לדחוף דברים בפרט דבר שהנשמה הפוליטית שלו תלויה בו.

לאחר הבחירות ייקחו עוד מספר חודשים (ולפי אופציה זאת, ייתכן עוד סבב בחירות שעד אז הכל ממשיך במעבר) שאלקין עדיין יהיה שם, ואם הוא יהיה חבר כנסת (אין הקב”ה מקפח שכר כל בריה, ולבריה הזה יש הרבה זכויות של בתים יהודים) אז אפשר לצפות להמשך המגמה של חלוקת דירות לילדים שלנו בחצי חינם, עם מבצעים מיוחדים לרגל החיסול ומכירת העסק.

אופציה ב’ – ממשלה חילופית.

אם תקום ממשלת ימין בכנסת הנוכחית, היא תקום ככל הנראה בשיתוף עם אחת המפלגות של גנץ או סער, אחרת אין לזה היתכנות מספרית. לפיכך, יש לקוות כי השר אלקין יישאר בתפקידו, לא טוב לנו חילופי שר שיכון כרגע.

בבחירות הקודמות (שלפני הקודמות שהיו לפני הקודמות – כלומר, לפני שנתיים) התפטר שר השיכון גלנט והחליפה אותו שאשא ביטון, הורגשה אז ירידה תלולה בהיקף התכנית, למרות ששניהם היו עושי דברו של כחלון (בשיחה איתי המשיל השר גלנט את מצבו לנהג בטסט, “אתה יושב על ההגה כאילו, אבל מישהו אחר יושב על הברסקים ומחליט לאן תיסע ובאיזה מהירות”), קל וחומר אם יתחלף השר כרגע, זה לא בריא בשבילנו.

אופציה ג’ – בחירות מהירות וממשלת ימין.

במקרה כזה, שהוא ממש לא מסתבר, אין כמעט סיכוי שהקוסם עם שלושת התיקים הפליליים יצליח להביא רוב בעדו, ולכן הוא יצטרך את גנץ (ואל תשאלו אם ככה למה צריך בחירות וא”א לשבת איתו כבר עכשיו? כי ההיגיון מזמן חדל לשחק תפקיד), במקרה כזה, על המפלגות החרדיות לדרוש, כבר מעכשיו, כי תיק השיכון יינתן לנו על מלא מלא.

מהעברת התיק לחרדים, כולם ירוויחו: ביבי ממילא לא מאמין שאפשר להוריד את מחירי הדירות ולכן יעדיף שהמחאות יהיו כלפי החרדים שתמיד היו שק החבטות בשבילו, ואנחנו נרוויח כי שר חרדי יוכל לבחון אופציות נוספות טובות יותר מאשר דור ההפלגה הזה של ההגרלות שדוחפות לבניין אחד חרדים ממאה שערים עם אטאיסטים מהרצליה. אפשר למשל לחדש את תכנית ליצמן (זוכרים?) להעניק כסף למי שקנה יד שניה בפריפריה, או תכניות אחרות, כמובן מבלי לפגוע בהמשך ההגרלות המבורכות שמרטיבות את רוב הציבור בגשם של דירות.

ועוד מילה אחת לח”כים החרדים לקראת הבחירות:

אנחנו בידיים שלכם בכל מקרה, אנחנו נצביע כי כך הורנו רבותינו, אבל השאלה היא אם נעשה זאת בשמחה או כמי שכפאו קול קורא, ההבדל בין שתי האופציות זה לפחות מנדט אחד שיהיה ההבדל אם הרב דרעי יהיה שר הפנים או חבר וועדת הפנים של הכנסת. התשובה נמצאת בידיים שלכם, אם נראה שהפעם אתם מתכוונים לקחת את הנושא של הדיור ברצינות, לעזור לנו להשיג דירות עבור הילדים שלנו (הילדים שלכם אולי מסודרים).

על המפלגות החרדיות להודיע כבר מראש, בתיאום עם נתניהו, כי שר השיכון יהיה מכוחותינו, עדיפות אפילו להכרזה על שם מסוים, שיכול להתחיל לפעול וללמוד את הנושא כל מנת להיכנס מוכן בבוא היום.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

12 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבה מצוינת ומחכימה אך עניני הפוליטיקה והשמאלנות [או רלב”יסטיות אם תרצו] הזועקת קצת מיותרת

“עניין הסלולר שנוי במחלוקת”? כן? מי הם החולקים??

ומה עם שאר הגזירות כמו מעונות ח”פ שתיה מתוקה, מה שלא נגעו זה כי לא היה להם מספיק כח, די להיתממות.

זה נכון שהדיור הוא קריטי וחשוב לעשות תעמולה בשבילו, ולכן נמחל על שאר השטויות שנכתבו אגב כך בכתבה.

מה היה עוד רוזנבלט בכל כתבה אתה משבח את השמאל
איך אתה מעיז לשבח את אלקין שגזל את שפיר קרית גת ואתה עוד כותב שיש לו זכיות לא יאומן כנראה התכוונת בהלצה
לא חייבים לכתוב דברים קיצוניים כדי לקבל ריטניג חבל, שלא היה לך רניטינג שלילי
בענין הדיור אתה צודק בכל מילה שהחרדים צריכים לדרוש את התיק ולמנות מישהוא אחראי ולהתנות את זה כתנאי כניסה לקואולציה

לא מבינה מה ההבדל בין חילוני במוצהר לבין חילוני שעושה את עצמו דתי, ובסוף טס בפרהסיה בעיצומה של השבת, משתף פעולה עם כל פגיעה בסטטוס קוו, מחבק את הרפורמים ועוד.
ההיסטוריה מלמדת שהם הכי מסוכנים לעתידו הרוחני של עמ”י.
עדיף כבר אדם שאולי לא שומר מצוות (וזה עצוב וחמור) אבל מכבד את הדת והמסורת. כל הדתיים לייט מהסוג של הנ”ל, בטוחים שהם הדתיים האמיתיים, הם יודעים מה זה לשמור מצוות ובאופן כללי הדרך שלהם היא היא הנכונה.

תודה לכל המגיבים, אנסה לענות.

1) לרב קרפל: אין כאן שום שמלאניות, אלא תהיה כמה הגבול שאנחנו צריכים ללכת עם הימין.

2) לרבי יהודי: ברור שפעילותו של השר השנה ופירשניק הנדל ראויים לכל גינוי וגם כתבתי על כך ופעיל נגדו. יחד עם זאת צריך לזכור כי ישנם גם חרדים שלא מתנגדים ל ח ל ק מהטענות שלו. כמו למשל הקמת וועדת התקשורת הנפרדת של דגל התורה.

3) מעונות התבטל, ח”פ ושתיה? ומה עם הדלק ? ומה עם התורים לנתב”ג? יש דברים שחלים על כלל הציבור, גם אם הציבור שלנו ניזוק מזה יותר מהיחסי, זה עדיין לא הופך לגזירות נגד הציבור החרדי, גם אם כוונתו של שר האוצר הייתה כנראה אנטי חרדית. אגב, ביטול מחיר למשתכן הייתה גזירה לא פחות כואבת מהתייקרות הקולה קוקה.

4) רבי יענקל – איפה ראית ששיבחתי את השמאל? חלילה לי מעשות כדבר הזה, רק הזכרתי שהימין גם לא ממש החברים שלנו, ולא לשכוח שמשנאיך השם אשנא נאמר גם אם המחלל שבתניק יושב איתך באופוזיציה ביחד.

אגב, אלקין – למרות שיש לי עליו הרבה ביקורת – הוא יהודי שומר תומ”צ , בניגוד לרוב שרי הליכוד, ואף אחד לא לקח לנו את שפיר, איש לא מונע ממך להתמודד שם, לזכות בדירות, ולמכור לחרדים. את מה שכן לקחו מאיתנו בכח, זה את כרמי גת, עשרת אלפים דירות נבנו בעיר הזאת בשנים האחרונות, ואפילו לא דירה אחת (!) לציבור החרדי. להזכיר לך מי היה שר הפנים (הוא בלע הבית) בכל התקופה הזו?! ולגבי הרייטינג שלי, תנוח דעתך, אני לא כותב בשביל שיקראו כמה שיותר אנשים, אלא בשביל לזעוק את זעקת הציבור החרדי, שוועת אחיי עולה עד שמיים, ותודה לבמה הזו שמאפשרת לזעוק על מצוקת הדיור והפתרונות.

5) הבחירה בין ראש ממשלה דתי שמונע עצמו מלברך את זוכת האלומפיאדה עד מוצ”ש, גם אם חילל פעם אחת שבת בפרהסיה (אני לא רב, לא בטוח שהיה אסור בכלל, גם דרעי נסע בשבת במבצעים בשעתו, בהוראת מרן זיע”א) לבין ראש ממשלה שמיהר להוציא לה ברכה בכל הערוצים בעיצומו של יום, כדי להקדים את הראשון ביודעו שהוא שומר שבת, גם אם מידי שמר שבת בפרהסיה מידי פעם. אני כועס על בנט נורא, כמו כל יהודי חרדי, על הרבה דברים נוראיים, אבל קשה לי שלא להיזכר כי הוא נולד כחילוני מוחלט והכיר את בוראו בכוחות עצמו, ובמקום שבעלי תשובה וכו’, אותו דבר על אלקין שהכיר את בורא עולם דווקא בעומק בקומוניזם. צריך לזכור זאת גם אם מדובר באנשים שלא מקפידים על שמיטה לחומרה ועל הרבה דברים אחרים שהתורה מצווה עליהם.

אני לא יודע, קשה לי עם כל הדיבורים הללו שהמזרוחניקים יותר גרועים מהחילונים. אני יודע שהרבה חושבים כך, אבל אצלי בשלחן ערוך אין שמאל וימין, יש שומר תורה ומחלל תורה, את הראשונים הקב”ה אוהב יותר ואת השניים – פחות. וזה עוד לפני שזוכרים מי הליכוד עולל לנו ברגע שלא היה צורך באצבעות שלנו, וכיצד הוא אשר חוקק את החוקים הקשים ביותר לציבור שלנו. בסוף בסוף אנחנו נאמנים להשם ולתורתו בלבד.

יפה שישבת לענות בצורה מסודרת

כל הכבוד, מסכים כמעט עם כל מילה.
מעבר לניסוח הנהדר.

תודה רבה נכון מאוד
עברנו שנה שאנחנו באמת צריכים ללמוד ממנה להבא
היטבת להביע זאת!

מסכים עם כל מילה.
מצטרף לדבריך עם שתי שאלות מעניינות:
א. מי היה יושב ראש וועדת הכספים לפני שנה וחצי כשהורידו בזמנו את מס הרכישה מ 8% ל 5 % וזה גרם לעלייה מיידית במחירי הדירות
ב. מי כיושב ראש ועדת הכספים חסם בגופו את המס על דירה שלישית שהיה יכול להוריד את מחירי הדירות להרבה שנים ולעזור לכולנו לחתן ילדים בכבוד
אני ועוד הרבה אנשים ובחורים בישיבה שאני מלמד בה כבר לא מאמינים שגפני/ביבי רוצים להוריד את מחירי הדירות, הם רק רוצים לדבר על זה אבל הציבור כבר לא תמים
בנוסף לכל הדירות שנעלמו לנו בכרמי גת
יישר כח רב שאתה מציף את הדברים, הגיע הזמן שהנציגים החרדיים שלנו יחליטו ולא יחביאו את זה האם הם רוצים לעזור לעשירים וקבלנים במגזר החרדי או לזוגות צעירים ולאברכים שמחתנים ילדים
עצוב מאד אבל הציבור כבר לא מאמין

מסכים עם כל מילה.
מצטרף לדבריך עם שתי שאלות מעניינות:
א. מי היה יושב ראש וועדת הכספים לפני שנה וחצי כשהורידו בזמנו את מס הרכישה מ 8% ל 5 % וזה גרם לעלייה מיידית במחירי הדירות
ב. מי כיושב ראש ועדת הכספים חסם בגופו את המס על דירה שלישית שהיה יכול להוריד את מחירי הדירות להרבה שנים ולעזור לכולנו לחתן ילדים בכבוד
אני ועוד הרבה אנשים ובחורים בישיבה שאני מלמד בה כבר לא מאמינים שגפני/ביבי רוצים להוריד את מחירי הדירות, הם רק רוצים לדבר על זה אבל הציבור כבר לא תמים
בנוסף לכל הדירות שנעלמו לנו בכרמי גת
יישר כח רב שאתה מציף את הדברים, הגיע הזמן שהנציגים החרדיים שלנו יחליטו ולא יחביאו את זה האם הם רוצים לעזור לעשירים וקבלנים במגזר החרדי או לזוגות צעירים ולאברכים שמחתנים ילדים
עצוב מאד אבל הציבור כבר לא מאמין

כתבות חדשות באתר

שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב הגדול בעמק חפר • צפו
לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף • צפו
הגדולה התגרשה – הקטנה חלתה באסטמה. ואז הגיעה הגאולה הפרטית שלהן
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לא משאירים אף מטוס מאחור: זהו 'בית החולים האווירי' היחיד מסוגו בעולם
הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג מירי הנ"ט של חיזבאללה להר דב
רבה של באר שבע בבקשה אישית: "אין לו דברים בסיסיים כדי להתחתן"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אחמד טיבי מסתבך? הדרישה של שופט העליון מהיועצת המשפטית לממשלה
אם החטוף בפניה מרגשת: ‏"אתה לא בידיים של חמאס, רק בידיים של בורא עולם"
מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לוחמי האש שמעו קריאות מתוך הבית הבוער - וחילצו לכודה במצב קשה
"מארב משולב": חילופי אש בין מחבלי חיזבאללה ללוחמי צה"ל בהר דב • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

תיעוד חריג: הזאב זינק וניסה לטרוף את העופר; כך הסתיים המרדף • צפו
תכירו מהו באמת הבן הרשע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
סיפור לשבת חול המועד • לא להתייאש • הרב עידו ובר
הרמב”ם היומי • הלכות מתנות עניים פרק ה׳ • צפו
חידושים נפלאים לשבת חול המועד - שבת הגדול • הרב דוד חבושה • צפו
טרגדיה: שבוע אחרי שטבע - נקבע מותו של הילד החרדי הקטן
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | ההדלפה מבית האדמו"ר, הדיין שעלה לכותרות והאכזבה בנופש
WhatsApp Image 2024-04-24 at 09.18
מהפרעות להריגה: מסע בתחנות חייו של גר הצדק דוד בן אברהם | מיוחד

חדש באתר

‏‏לכידה
המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב הגדול בעמק חפר • צפו
photo1714117868
תיעוד חריג: הזאב זינק וניסה לטרוף את העופר; כך הסתיים המרדף • צפו
photo1714111194
לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף • צפו
%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%99%D7%97%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8-%D7%A6%D7%95%D7%A7%D7%A8-724x483-1
תכירו מהו באמת הבן הרשע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו

גלריות

חיי נפש אפיית מצות (10)
חביבות המצוה: בקהילת חיי נפש אפו מצות חבורה לבני הקהילה
הגר''ד וולפסון ברכת האילנות (6)
ראש ישיבת נתיבות חכמה הגר"ד וולפסון בברכת האילנות
הכנסת ס''ת עפולה (24)
מעמד היסטורי בעפולה: הכנסת ספר תורה ע"י חניכי ובוגרי תלמוד תורה דרך אמת בעיר
טשכנוב רמת שלמה ברכת כהנים (20)
לְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל • רמת שלמה: ברכת כהנים המונית בהיכל מוסדות טשכנוב

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture