דוברות המשטרה

אל תתנו לאלימות המשטרתית להדחיק את חילול ה' / שלומי זייבלד

דווקא ברגעים בהם כולנו זועמים על האלימות המשטרתית שמופעלת בברוטליות דווקא כלפי הציבור החרדי, זה הזמן לדבר על חילול השם הנורא ועל חילול קדושת ציון הרשב"י • במקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד / שלומי זייבלד

כתבות נוספות בנושא:

העימותים באתרא קדישא מירון, קוממו אותי מהרגע הראשון. מאז היותי ילד קטן, נסעתי מידי שנה להשתתף בהילולת הרשב"י, במעמד ההדלקה המסורתי על גג הציון על ידי כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א, עוד בשנים שכולנו הצטופפנו על הגג. המריבה עם השוטרים הייתה סביב השאלה האם אפשר לטפס על הכיפות הכחולות…

כואב הלב. קשה מאוד. אחרי כל כך הרבה שנים של נסיעות מפרכות למירון בערב ל"ג בעומר, כולל שנים בהם נסענו וצעדנו רגלית במשך עשר שעות כדי להשתתף בהדלקה, דווקא כאשר הגישה הפכה לנוחה, קלה ומהירה – אנחנו נאלצים לוותר שוב ושוב על ההשתתפות בשמחתו של רשב"י.

תיאורטית, לא הייתי אמור לוותר. מקום העבודה שלי, התפקיד שאני מחזיק כעורך ראשי של 'חדשות JDN', מאפשר לי להגיע למקומות בהם אזרחים מן השורה לא יכולים להגיע, אבל בחרתי לוותר. לא בלב קל, אבל אני לא מרומם מעם.

דווקא מהמקום הזה, אני מבין את הטענות ששמעתי מרבים מאלה שנסעו השנה בל"ג בעומר למירון, למרות ההגבלות שהטילו, ועל אף הסיכון הביטחוני. הם ציינו שמות של אנשים שעלו לציון הקדוש ללא שום הצדקה. לא אנקוט בשמות, אבל כולם יודעים למי אני מתכוון. קצת קשה לקחת ברצינות את הטענות על סיכון ביטחוני, ואז לראות שיש 'כוכבי רשת' בציון.

אבל במקביל, מאותו מקום בדיוק, אני לא מבין אותם בכלל. אבל לא זה מה שהביא אותי לכתוב את השורות הבאות, למרות שאני לא חושב שחלק מהתפקיד של העיתונאי הוא להטיף מוסר לקוראים, ולכן לא תמצאו אצלנו טורי דעה המבקשים לחנך את הציבור.

לכל כלל יש יוצא מן הכלל.

האלימות המשטרתית באתרא קדישא מירון היום הייתה מזעזעת. אין ספק כי בהפגנות של קפלניסטים לא נראה שמץ קצהו של אלימות דומה, אבל אסור לנו לברוח לשם.

אסור לנו לתת לאלימות המשטרתית להסיח את דעתנו מהאלימות האחרת שהייתה בל"ג בעומר באתרא קדישא מירון.

צפיתי בתיעוד שפרסמה המשטרה, ואני באמת מנסה להבין: איזה חינוך קיבל הבחור המתיז עם צינור מים על השוטרים? מה הוא חשב לעצמו ברגע שהפנה את זרם המים לעבר יהודי חרדי אחר, שלפי החולצה שלו נראה כי הוא מתנדב ב'הכנסת אורחים', רק כי הוא ביקש למנוע ממנו את ההתנהגות הבהמית שלו?

מה חשבו אותם אנשים שהגיעו מראש לציונו הקדוש של רשב"י וחיללו את קדושת המקום בצורה בוטה, על ידי יידויי אבנים (מאיפה הביאו אותם? שמרו אותם בכיסים מראש?), זריקת ביצים (סחבו מירושלים או גנבו מהכנסת אורחים?) וקריאות נאצים.

אני מכיר אישית רבים מאנשים שנסעו היום למירון. את חלקם אני מעריך, ולומד מהם במהלך השנה. אני מבין ומכבד את החלטתם לנסוע למירון.

אני לא רוצה ולא מסוגל להבין את אלה שנוקטים באלימות כלפי אנשי כוחות הביטחון. אותי חינכו על הכרת הטוב, על אנושיות (להיות מענטש. לא מילה גסה), על קידוש ה' ועל חומרת האיסור של חילול ה'.

וזה מה שהיה היום באתרא קדישא מירון.

חילול ה'.

אנחנו מבוגרים מספיק בשביל לדעת לבצע את ההפרדה בין גינוי האלימות המשטרתית לבין חשבון הנפש הפנימי על ההתנהלות הפושעת של חלק מהאנשים שחיללו את אתרא קדישא מירון, את ציונו הקדוש של רשב"י.

אסור לנו לתת לזעם הנורא על האלימות המשטרתית המופנית דווקא כלפי חרדים ולדרישה החד-משמעית והצודקת לפעול במלוא חומרת הדין נגד השוטרים האלימים והשוטרות האלימות – להבליג על חילול ה' הנורא.

אני יודע שרוב התגובות שאקבל על הטור הזה לא יהיו נעימות. לא כולם יסכימו איתי. ובכל זאת, זה בדיוק המקרה היוצא מן הכלל שבו חייבים לפרסם טור דעה, מהסוג שהייתי פוסל בימים כתיקונם. במקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד לאף אחד. הגיע הזמן להוקיע את המעשים האלה.

דווקא עכשיו. דווקא במקביל לגינוי האלימות המשטרתית.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

111 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כל מילה זהב.
מי שחושב ככה, שיעשה לכתבה לייק👍, ומי שלא יעשה הפוך👎.

איכס יש עדיין רבנים גדולים יותר מהכרטיס עיתונאי שלך שאמרו כן ללכת ולשמוח אז אתה יכול…….

מה זה משנה סוף סוף היה חילול ה' נורא

דיברו על אלימות, ועל זה איכס

צודק!!!!!

רק תסבירו לי על איזה אלימות אתם מדברים מצד הקנאים הם דחפו קשישים היה להם אלות הם השפריצו גז פלפל אין להם יסם אבל מה הדבר היחיד שהם עשו השפריצו עם הצינור אוי אוי וזה לא נהרטיב את השטים אגב אחר כך המשטרה לקחה את הציונר והשפריצה על כולם אז קצת פורפציות שמשויים בין אלימות השוטרים לאלימת המתפללים במירון (בכוונה כתבתי מתפללים כאחד שהיה שם אני יכול להגיד שזה לא יה רק קנאים)

המשטרה לעולם לא פיספסה הזדמנות להוכיח לציבור כלל אחד:
איתנו מדברים רק רק עם אלימות!!!!

כל ההסברים של רבנים שהתחננו שהם רוצים לנסוע למירון, ולא ביקשו שום תנאים לא מיגוניות ולא אבטחה, ביקשו רק את האפשרות לבוא ולהתפלל, ושמי שחושב שזה מסוכן שלא יתקרב לאזור!

לדעתי ולפי ראות עיני רוב המתפללים שהגיעו לא באו בשביל לתת מכות והם גם לא שייכים לקהילות האלה,
היו שמה הרבה ספרדים והרבה חסידים כללי, גם מחסידי בויאן (החסידות ז"ל של הרב זייבלד)

כמובן שבתור דוגמא אישית למסוכנות הגדולה של האירוע: הם גם הביאו אלפי אישורים לאנשים שלהם, וכן אלפי אלפי שוטרים, וכנראה שההסבר הוא שלמי שיש סמרטפון אז בשבילו זה לא מסוכן, כי הוא יראה את ההתראה לפני זה, אבל כל השאר חייבים דחוף "חינוך מחדש" ודוק'

בקשר לתמונה פה, זה נראה לי שהצינור כלל לא היה מכוון אליו אלא לשוטרים, ואם אותו "איש הצלה" שבא מיוזמתו ולא שום קשר לתפקידו לחנך את הציבור ולהתעמת עם "החניוקים האלה" (וכמובן שהוא עצמו מוגן טילים הרמטי) חטף בטעות "שפריץ" אז זה באמת אלימות מזעזעת כל לב. והוא הדבר אם היה עוד אחד שניזוק בטעות מאותם "חרדים מודרניים" שבאו להתעמת בכוח עם הציבור כי הם מבינים יותר טוב מהאדמו"רים מתולדות וא"י ואמשינוב (וללא ששום רב ואדמו"ר פסק שלא לנסוע)

ואגב הכלל הראשון בחינוך אומר: לא לריב סתם עם ילד, לנסות קודם להידבר, לראות מה הוא רוצה, ולהתגמש,
ואם כבר החלטנו שלא אז להתעקש על זה עד הסוף, אבל המשטרה תמיד כבר במשך שנים בהרבה אירועים קודם כל סוגרת הכול, ואז ברגע שיש קצת כוח, אז הם מתקפלים מייד, בראוו

לדעתי השאלה היחידה היא: האם יש לציבור החרדי את הזכות לבוא למירון או לבית כנסת בתקופת הקורונה וכדו' למרות שה "'חוק"' לא מאפשר זאת,
ובאם זה מוסכם שכן אז לדעתי חייבים גם להסכים שגם אלימות זה דרך, כי אם זה האפשרות היחידה ואילו היו מונעים ממך יום יום להיכנס לביתך לא היית מגיב באלימות?

כל מי שלמד דף היומי לאחרונה (השוכר את האומנין) יודע לצטט סיפורי "אלימות" שהם מותרים ולכתחילה, וזאת מכיוון שלכו"ע עביד איניש דינא לנפשיה במקום פסידא, והגמרא אפילו מביאה דוגמא ספציפית של מניעת כניסה למקום מסוים ולזמן מסוים בתור דוגמא ל "מקום פסידא",

וגם כנראה שגם אלימות של שוטרים יכולה איכשהוא להתקבל (ובפרט אם נבחרי ציבור עם זקנים ארוכים הם אלה שמורים להם לעשות זאת ודוק' ואכמ"ל)

ובאם אלימות היא אסורה אז גם עצם הנסיעה ועצם הכניסה לבית כנסת בתקופת הקורונה וכדו' גם אסורה

כל מילה!!!

אלימות כל שהיא, לא משנה ממי מגיעה, פסולה ומתועבת.

צודק בכל מילה

טור פצצה,
שכוייעח ר' שלוימי!

מה יפיתני'ק מסכן!

אידיאט

כל אחד שאכפת לו מחילול ה' נהיה מה יפיתניק?! אידיוט!!!

שכחת להוסיף, "שייגץ", מילה בירושלים של מעלה, שכשאין מה לומר צועקים אותה ומסיימים ויכוח, תענה לענין ואל תתן ציונים

100 אחוז!!!

הוצאת לי את המילים מהפה.
אבל בנוסף
די כבר עם החשיבה העקומה!
אפילו למרחיקים לכת ללכת נגד הציונות (ר"ל) הרופא הוא ציוני. וגם המוסכניק ציוני. ולכולם אנחנו מקשיבים בתחומיהם.
גם אנשי הצבא והבטחון הם המומחים בבטחון וצריך להקשיב להם.
להיות במירון זה סכנת נפשות וצריך גם לחשוב על השיקול הכללי . יש כאן מלחמה !

גם הרופא וגם המוסכניק כשהם יגידו למישהו אחד ככה ולשני אחרת אנחנו לא נסמוך עליהם וגם כאן כשצעדה של 30000 איש משדרות לעזה לא מסוכנת והפגנות בקפלן (כן גם כשתל אביב היתה מופגזת כל יום) לא מסוכנת אז בבקשה אל תטיפו לנו

מסכים איתך במאה אחוז!! לייק

לא פשוט להגיב.
הסרטון של הקשיש המותז ארצה כאילו היה יתוש טורדני הוא לא פחות מזוועה. כן. זה בדיוק כמו סרטוני ה7/10 ולא סליחה על ההשוואה. פשוט מחליא ומצמרר ומתועב.
אבל!
בדיוק כמו שכתבת. אנחנו לא ילדים קטנים וכעס ככל שיהיה על השוטרים הזוועתיים האלו לא יבלבל לא אותנו ולא את הערכים הבסיסיים שלנו.
מה זה הטירוף הזה של האלימות החרדית שהיתה שם? מה זה חוסר החינוך (כן! מותר להגיד!) של הצעירים הפוחזים שחללו ורמסו וביזו את המקום הקדוש ביום הקדוש?
מה זו ההתפרעות הבהמית עם זריקת החפצים ושבירת הגדרות מול חוק שלכו"ע מיועד לשמור על החיים שלנו?
והכל עוד במסוה הצבוע של מלחמה בציונים. אתם לא יותר קנאים מאתנו. אתם רק אבל רק יותר מחללי שם שמים יותר מאתנו!
בושה! בושה! בושה!

סליחה אם היו זורקים ככה אחד מהקפלניסטים הם היו משתוללים וכולם היו עושים בלגן אבל כש מדובר בחרדי אז מותר כי חרדים הדם שלהם מותר

ולכן מה? לכן נתנהג כמו חיות? וחוצמיזה שהתנהגו ככה עוד לפני שדחפו את אותו אדם מבוגר

אף אחד לא חולק עליך
אסור להם להתנהג באלימות
אבל קשוט עצמך תחילה

או…
עוד פיינשמעקער של פרוש, דייטש וחבורתם שגרמו לכל הבלגן המטורף בזמן שהם חגגו במירון חופשי למרות "הסכנה העצומה" ו"הפיקוח נפש"…

כל מילה פנינה. צודק לגמרי
אבל אסור גם לשכוח שהשוטרים הם שונאי ישראל
ושהם התנהגו כחיות אדם
ואנחנו באמת לא היינו צריכים להתנהג באלימות

זה מגעיל וכואב
אבל כל החברהמני"ם במירון עם אישורים למה שהם הקיצונים לא יעלו?
ועוד הזקן שהעיפו .לא נראה שהוא היה עם הצינור
מי שרוצה להצדיק כל הזמן את השוטרים הוא חלש אופי שבכל הפגנה הוא צריך לרוץ לשוטרים ולהסביר להם שהוא חרדי יותר חכם. אין חולשה יותר גדולה מזה למי שהבין
עכשיו במירון דיי לא צריך להתחנף

אף אחד לא מצדיק את השוטרים! רק מה שאומרים לפני שאתה מתלונן על השני תראה איך אתה נראה בעצמך 🙂 כלל בחיים: בן אדם אמור לשנות את עצמו ולא את זולתו 🙂 יהודי חרדי צריך להתנהג בכבוד ובאצילות שיראו שהוא מרומם, שהוא אחר. חבל מאוד שבמקום כל כך קדוש וביום כל כך מיוחד יש אנשים שמתבלבלים קצת…. אולי יש אנשים שרוצים לעלות למירון בל"ג בעומר, אבל מי אמר שאנחנו זכאים לכך? הנה היה קורונה, לא היה אף אחד, שנה אחר כך קרה אסון נורא, עכשיו מלחמה… חשבון נפש אנחנו עושים את של עצמנו ולא את של זולתנו… העיקר- שנזכה לגאולה שלימה ולתחית המתים בקרוב ממש.

אף אחד לא הצדיק את אלימות השוטרים, יש פה 2 דיונים שלא קשורים אחד לשני, ומי שמקשר בינהם סתם מוריד פה את הרמה של הדיון..

היה לך אישור? תשתוק!

שלומי זייבלד אתה בן דוד שלי ואני מתבייש בנחיתיות שלך

ממש לא נחיתיות, אמת כואבל שקשה לך לעכל
אל תעשו את התורה קרדום לחפור בה

גם בן דוד שלי ואני שמח ומתפאר איתו

מצטרף למחאתך נגד אלימות חילול ה'. ייש"כ לכותב המאמר

האתר של jdn מזמן על הצד של השוטרים, כל הל"ג בעומר לא הזכירו מילה על האלימות, רק כשזה הסריח בכל התקשורת החילונית הם נזכרו להביא משהו וגם אז לרחם על השוטרים ולא על אנשי מירון שזה בנפש שלהם להיות במירון בל"ג בעומר

מה "בנפש שלהם להיות במירון" הם לא ידעו שההר סגור והמשטרה חוסמת את הכניסה? מה הם חשבו שיכניסו אותם כבני מלכים ויושיבו אותם להתפלל על הציון? ילדים קטנים גם הם "בנפש שלהם להיות במירון? די לבורות!

”בנפש שלהם להיות במירון”.
אני יכול להבטיח לך, שאם היו שואלים עכשיו את רשב”י, האם לעלות לקבר ולהרוס את הקבר שלו בטון מים על הרצפה שולחנות הפוכים, וחילול השם ענק ענק, והעיקר להיות בקבר שלו, או לא לבגיע לקבר ולהיות נורמלים. רשב”י היה אומר שלא יבואו, ואם האדמו”ר מסלונים או כל הרבנים שאמרו שאפשר לעלות לקבר היו יודעים שזה מה שהולך לקרוא, הם לא היו מסכימים, ואם הם ידעו, אז הם מבחנתי לא רבנים.

אל תתנו למספר מעשים משונים להדחיק או לגמד את פשעי המשטרה והמג"ב,
זכרו,
סך הכול באנו להתפלל ולשמוח בהילולא של רשב"י.
והם עומדים מולנו בכוחניות מובלטת בשביל להפחיד אותנו
והם עומדים מולנו בכוחות מזויינים כאילו אנחנו מחבלים מזויינים
והם פועלים נגדנו באי שוויון כוחות קיצוני ומשתמשים בו בצורה ברוטאלית ומתנשאת,
והם רוצים להכניע אותנו ממש כמו היוונים והמתיונים,
הכרת הטוב למי שמטיב ולא למי שבא להציק,
אז יש מתוסכלים שמנסים להשיב מולם בכלים שונים ומשונים.
אפשר להבין.

"סך הכל באנו להתפלל ולשמוח בהילולא של רשב"י"
מי שבאמת רצה להתפלל ולשמוח- נשאר בבית!! מחילה על הבוטות אבל לא מסכימה איתכם בכלל!! למה ללכת?? הרי ידעתם שאסרו, אז למהההההה?? להתגרות סתם? מה הרעיון?

הדברים פשוטים ונכונים, צריך להגיד בקול ברור, כל מי שהגיע היום למירון הגיע כדי להילחם בשוטרים לא בשביל תפילה לא בשביל קדושה אך ורק להילחם בשוטרים, הלוואי והמשטרה תמצה עמם את הדין ותשלוף אחד אחד ממיטתו בביתו לחקירה ולמעצר אנשים שחיללו שם שמים ברבים,

אני לא חושב שזה או או, אלא גם וגם.
זה שהיו שוטרים שהתנהגו בצורה בריונית, לא אומר שמי שהיה בצד השני נהייה צדיק הדור.
אלא גם וגם.
כנראה שחלק מהשוטרים התנהגו בצורה אלימה, וכנראה שחלק מהשוטרים חוו אלימות(19 פצועים).
אבל מי שהוא קיצוני ולא מסוגל להכיל שום מורכבות אז מי שבטעות לא חושב 100 אחוז כמוך אוטומטי עובר לגמרי לצד השני.
אבל החיים הם מורכבים מגם וגם.

בהחלט, כתבת יפה מאוד
זה שישנם שוטרים שעושים עוול מטורף וחסר הצדקה
לא פוטר אף אחד מהצד השני שהתנהג בצורה הדוחה והאלימה הזו
אין כנראה מישהו שהגיע למירון וחשב שיכנס בירה וריקודים לקבר…..

אגב, מי שכתב שהשוטרים התנהגו כמו ב7 באוקטובר
כנראה לא יודע מה היה בשביעי באוקטובר.

השוטר אכן התנהג בצורה שהוא חייב לעוף מהמשטרה
אבל מי שהיה בשביעי באוקטובר צריך לקבל עונש "קצת" יותר חמור

שוטר שככה מתנהג לזקן חסר ישע, חשוד על הגרוע ביותר.
תן לו ערבי ביד מה הוא יעשה לו?
זה תכונות ואופי שראינו ב7/10.
גם אם התפקיד מחייב להעיף את הזקן החוצה, והוא מחייב, כי גם הזקן צריך לתת דוגמה לצעירים וכו' אבל הוא לא מחייב להטיח אותו בכזו ברוטאליות ונאציות. מה ההבדל באופי שלו בינו לבין כל הארורים שאינם יהודים? ה' ירחם.

כל מילה בסלע
לכל הלוחמים ב"ציונים" כדאי שיזכרו
במה שאמר הבריסקער רב לר' עמרם בלוי (אם אינני טועה) שנניח והממשלה פה הייתה של הגויים הייתם מפגינים נגדה? התשובה היא לא, אז למה עכשיו כן, אלא שאתם מרגישים שייכות עם הממשלה ועם מדינת היהודים שמגיע לכם פה זכויות אז אתם ציונים!!
אותו דבר אם היה פה שלטון גוי והוא היה סוגר את מירון הייתם עולים? התשובה היא לא!
אז למה עכשיו עליתם? כי אתם מרגישים שמגיע לכם וכו'
אז אתם ציונים!!

והכי חשוב יש קהילות שמותר לדחוף שם אנשים … הם לא סוג של רפורמים ??? זה לא איסור דאוריתא לדחוף יהודי ?

נכווון ביותר כל הכבוד על העמדה

בלי להיכנס למה שהיה שם.
למה אותם אלה שקוראים לעצמם "חרדים" מתנהגים בדיוק אבל בדיוק אותו הדבר כמו השוטרים החילונים?
מה זאת ההתנהגות הזאת?
איפה החינוך?
בגלל שהמשטרה אלימה גם אנחנו צריכים לנהוג באותו הכוח?
טיפ טיפה כבוד עצמי וכבוד שמים!!
אנחנו לא כמוהם!
מתפקידנו לקדש שם שמים!!
איך קרה שהציבור שמאמין כל כך, ובתורה שלנו כתוב דברים חריפים כל כך נגד מחללי שם שמים ונגד האלימות, זה הציבור שהתנהג כך, למרות שזה קומץ מועט מן הציבור, עדיין הוא ראוי לגינוי!
בושה שאנחנו נראים בסופו של דבר ממש כמו אותם שוטרים
נקודה למחשבה.

נכון מאוד

כל מילה מיותרת
פשוט צודק!!!

צודק כל מילה וזה גם חילול ה, הם לא הגיע בשביל להתפלל

ממש לא נכון זה שיש נערי שוליים זה קיים בכל מקום זה ששונאים את החרדים זה ברור, למה עצרו את ההדלקה של ר' מיילך רק משנאה, תן לי ת"ח ואנשכנו כחמור.
ורק בגלל המה יפית לכן הם מתנהגים ככה אם לא היינו רוקדים ומתחנפים לפריץ הם לא היו מתנהגים ככה שים לב מה שעשו להם במאה שערים אז הם ברחו משם לעומת בני ברק שהם ליכלכו את העיר. זה המציאות והלוואי שנתבדה גם באסון מירון יש להם חלק לא מבוטל עם הברוטליות שלהם מול ילדים בני שש מול תסמונת רק מול הערביים והשמולאנים הם חלשים.

לא כל אחד הלבוש כמו חרדי ,הוא חרדי

כל מילה פנינה

השוטרים פושעים והעולים אידיוטים!!!

גם אני מצטרף, תודה

צודק בכל מילה, הגיע הזמן להפסיק להרוס ולעשות בלגאן 'לשם שמים', בכל מה שנוגד את החלטות הביטחון כי זה של הציונים, ולהפעיל שכל ישר מה ה' דורש מאיתנו כבניו ונציגיו בעולם, ולקרב את אחינו התועים אליו.

יישר כח
תורת אמת, זו תורה שמחוברת לחיים.
ולכן כל מקום שאין רוח הבריות נח הימנו, צריך בדיקה, כי אולי גם רוח המקום אינה נוחה הימנו!
כי כל החיים וגם הדרך-ארץ של החיים הגשמיים, הם כלים להופעת התורה,
וכשיש חילול ה', ושנאת חינם, הדבר טעון בדיקה האם כך ההלכה? האם זה רצון ה'?

כתבה מזעזעת. קודם כל נתחיל בזה שלמרות כל הטילים שהיו היום, כולל על המרכז, לא היה אפילו טיל אחד על מירון. למרות כל ההפחדות, למרות כל ה"התראות מדוייקות על טילים שמכוונים לעבר מירון בל"ג בעומר". מה שאומר לכאורה שמישהו שיקר לנו. (כן, אני יודע שתגידו שבסוף נסראללה החליט שלא, אבל לתל אביב כן? באמת!).
לא רק זה, בתמונות של הדלקת האדמו"ר מבאיאן, יש כעשרה אנשים (בסדר, 17, לא נריב על זה) העומדים לידו, אבל כמה שוטרים יש שם? כמה עיתונאים? כמה סדרנים? האם ההגבלה על עשרה אנשים לא נובעת מרשעות?
צריך להבין את הבסיס להחלטה על מירון. כל ענין ההילולא במירון עושה למדינה כאב ראש רציני, בפרט מאז 45 ההרוגים, ומצידם כל דבר מצדיק את ביטול ההילולא.
אפילו למאיר פרוש היה שוה להעביר את ההילולא לירושלים, כי הוא השר הממונה, אז מה זה חסר לו? נעביר לירושלים, ואז אף אחד לא יבוא בטענות על קריסה, לא על פקקים, לא על דחיפות, וגם לא על אפילו פצוע אחד מטיל של חיזבאללה. אז הפתרון הכי פשוט, בוא נגמור עם זה, נסגור את העסק, ונחסוך את כל הכאבי ראש.
אילו היו מביאים את כל הנתונים לפני הרבנים, והם היו מחליטים לסגור את מירון, הייתי מחריש.
אבל לא היה אפילו מכתב אחד מטעם גדולי ישראל על מירון, לא כן ליסוע ולא לא ליסוע. כי אף אחד לא שאל אותם בכלל.
וכשהחילונים מחליטים, יש להם שיקולים חילוניים למהדרין. ולמי ששואל, זוהי הסיבה הבסיסית למה החרדים לא הולכים לצבא, מלבד הסיבות האחרות. אבל אי אפשר להתחיל בכלל לחשוב על צבא כשהמחליטים הם חילונים, ואין להם טיפת הבנה.
יש סיפור יפה על אסטרונום שנפגש עם רב ברכבת והתחיל להתווכח איתו על תורה, הרב התחיל לומר לו שלדעתו כוכב זה וזה לא נמצא שם ושם, ואילו גלקסיית שביל החלב נמצאת בכלל בשביל הבשר. האסטרונום הזדעזע, וזעק לעומתו, איך אתה מדבר על דברים שאתה לא מבין בהם בכלל. אמר לו הרב, בדיוק כך, גם אתה אל תדבר על דברים שאינך מבין בהם.
אין לי שום טענות נגד שופטי הבג"ץ, זהו החינוך המעוות שהם קיבלו, ככה הם רואים את החיים, ומבחינתם ככה המדינה אמורה להיראות. את החרדים מבפנים ואת דרך חייהם אינם מכירים, ולכן פסיקותיהם משקפים את הבנתם המצומצמת.
כשאנחנו באים לדון על מירון, כמובן שיש את אותם אנשים המחפשים אקשן, שבאים רק כדי להשפריץ מים על שוטרים, ומזה הם נהנים. אבל רובם של אלפי האנשים שהגיעו היום, הם אנשים המכורים על רשב"י, ובאים כל שנה מזה עשרות בשנים, או שבאו עם הוריהם שבאים מזה עשרות בשנים, והם רואים את הציונים בצורה האמיתית כנ"ל, אנשים בלי טיפת רגש ששקועים בחילוניותם, וכמו שאמר ר' טוביה פולק, הם מאוד מאוד נשבו, אבל גם מאוד מאוד תינוקות.
כשאדם יש לו כיסופי רגש והשתוקקות למירון, הוא לא נמנע מלהגיע בגלל כמה חילונים, וכשבסופו של דבר הוא מגיע, ועומדים שם כמה רשעים המונעים ממנו את משאת נפשו, הוא יעשה הכל בכדי להגיע למטרתו, ואם הם באים להרגו או משהו דומה, אז הוא משכים להורגם
אולי לא הובנתי נכון. האלימות החרדית לא באה בתור אלימות סטנדרטית. מפגיני קפלן למשל, באו כדי להיות אלימים. החרדים באו להתפלל במירון, הם לא באו בשביל אלימות. נסתכל על שנה שעברה, האם היתה אלימות כלשהי? האם הסדרנים החרדים לא עשו מלאכתם נאמנה? האם היו חרדים שבאו בשביל לייצר אקשן ולהלחם עם השוטרים? התשובה היא כמובן לא ולא. כל האלימות החרדית באה כתגובה לרשעים המונעים מהם את התפילה.
עכשיו תאמרו, נכון אבל הם אשמים. אז נניח שהם אשמים, אבל כל הצו הצבאי וכל העסק נועד להגן עלינו, נכון? אז ככה אתם מגינים עלינו? בדחיפות? ביריות? במכות? האם אתם שליחים של נסראללה לגמור עם החרדים?
לדחוף את האנשים מחוץ לבנין, כשההגיון אומר שבתוך הבנין האנשים יותר מוגנים מטילים, האם יש כאן הגיון? האם באמת באתם לשמור עלינו? או באתם לחסוך לכם את כאבי הראש של ההילולא?
ההגיון הפשוט אומר, לא לאפשר לאנשים להגיע להר, אבל אלו שהגיעו הגיעו, הם כבר כאן, תנו להם להתפלל בנחת, ואל תלכו עם ראש בקיר, תרתי משמע.
לסיכום, האלימות החרדית וכל הבלה בלה הזה, נובעת מתגובה ולא מיזמה. ולכן כל המתלוננים מוזמנים לפנות לאחראים על המחדל, ולא לחרדים.

עדיף שתכתוב חידושי תורה

חחחחחחחחח גדול

שלומי! כותב כאן אחד החברים שלך. אני ממש מתבייש מכל מילה שלך. כתבה מיותרת לחלוטין….!

אתה באמת לא נורמלי

מסכים בהחלט!
אוסיף עוד, כמו שלכל חתונה לכל אחד יש את הסיבות הצדדיות, שדוחפות אותו להגיע.
לאחד מדבר האוכל. השני המוזיקה. לשלישי, המפגש עם החברים וכו'.
כמו כן העליה למירון בל"ג בעומר.
כולם רצו להגיע, אך אם האדמו"ר שלהם לא יעשה הדלקה, (או יעשה רק עם עשר אנשים), או אם לא יהיה את המוזיקה או את האוכל, אז קל להם כבר לוותר על כל הנסיעה.
לעומתם, אלו שנסעו, הם הם בני המשפחה של החתן והכלה. גם בלי אוכל\מוזיקה\הופעות וזמרים למינהם, הם באים לרבי שמעון.
להם לא ניתן לומר שיש סכנה או מגבלות. הרי הם בני המשפחה!

אתה קורא לערב רב משפחה?

כל מילה בסלע
אתה כותב ומנסח פצצה

מצוין
כל מילה פנינה
וזה היה אמור להיות הכתבה האמיתית, ולא מה שכתב הכתב של האתר

למה אתה חושב שרוב התגובות תהיינה לא נעימות?

מעליב שאתה חושב שרוב הציבור בעד הבהמיות הזו.

כל הכבוד חיכיתי שמישהו ייעז לומר את מה שכולם חושבים

בלי קשר, הטרגדיה האמתית שקרתה השנה, זה מה שלא יכלנו להקריב קרבן ה' במועדו, קרבן פסח, ולעלות וליראות בעזה ג' פעמים בשנה, השנה והאלפיים שנה האחרונות, זו טרגדיה פי 1000 מסגירת מירון, אולי אם נלמד מאותם בעלי כיסופים עצומים לרשב"י, ובאמת אני מעריך אותם, אבל אולי אם היה לנו חצי מזה ליראות את פני ה', כבר היינו נגאלים, אולי זוהי הסיבה שלקחו לנו בשנים האחרונות את מירון, ה' אומר תתחילו להתגעגע לדבר האמתי.

זהב

נכון מאוד. אלא שלמרבה הצער לא ראינו זאת בעינינו, ולכן אנחנו לא מספיק מכירים ומתגעגעים.

שלוימי זיבלד, הכל נכון, אבל – העיתוי שבחרת לכתוב כתבה זו, היא ממש ממש לא במקום!!!

תבדוק את עצמך טוב.
מה כואב לך שנדחפת לכתוב הטור. האם זה שלא מתאים לך להיות שייך לציבור ש"בעיינך" לא מתנהגים "מענטשלאך".
או שבאמת כל כך כואב לך כבוד שמים, עד שיצאת מגדרך ולא יכלת כבר לשתוק.

כנראה הצלחת …..יש לך הרבה יותר עם הדעה המעותת שלך אולי צריך לעבור ל ווינט לפחות אתה צופה את מה שכתוב ולא מה יפית
או להתנתק אולי זה הפיתרון אבל הדעה !!!!שלך למול הרבה גדולי ישראל קצת צניעות
א י כ ס

רשע למה תכה רעך בתשובה שלך הנך מייסר אנשים שהתייסרו על לא עוול בכפם הייתי שם קומץ היו להם בקבוקים ולא אבנים ותשעים אחוז לא היו צאלמר'ם אלא חסידים שכל חטאם שרצו להתפלל תתביש לך

לא נכון תפסיק לייסר אנשים שהתייסרו מספיק

הכותב כאן שלומי זייבלד מדבר שטויות ! תגיד סתם בחור לקח צינור מים והתיז לכל עבר או שהוא עשה זאת רק אחרי הפוגרום הנורא שעשו השוטרים בתוך הציון ! רק מלראות את הספרים קדש על הריצפה שולחנות הפוכים אפשר להשתגע ולהתפלץ !!!!! אז תפסיק להיות יפה נפש ! אם השוטרים לא היו מתנהגים כמו חיות אדם אז שום דבר לא היה קורה !!!! זה האמת

מה הקשר? מותר לבחור הלא מחונך הזה להתנהג ככה?? ממתי אנחנו בסדר עם התנהגות מחרידה שכזאת?? צריך להעניש אותו!! אנחנו לא כמוהם! ולא רוצים להיות!

היית עדין מדי. יש מחלה לציבור החרדי להידחף בכל מיני מקומות, גם אם אין שם פיקוח נפש וחילול ה’, ק”ו כשיש סכנת נפשות וחילול ה’.

מסכימים עם כל מילה!

חילקו שלשת אלפי אישורי כניסה למירון.
מי ולפי איזה קריטריונים חילקו אותם.
סיפר לי אישית נהג מונית, שבשנת הקרונה, הוא השיג אישור כניסה עם הרכב. ובמשך כל היום העלה להר מירון תיירים מחו"ל, כשהוא גובה על כל נסיעה 500 דולר!

צודק !

הוי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חייים בלעוהו, זה משנה באבות, ולא טור של עורך כזה או אחר, האלימות המיותרת מגונה, אבל מוראה של מלכות חייב להיות. וכבר ראינו בשניה הקודמת איך נראה עולם בלי מוראה של מלכות.
כל מי שעלה להר יותר גרוע מקפלניסט, כי הקפלינסט עושה דברים בגבול האפור, ואילו מי שעלה לשם ידע בדיוק שמה שהוא עושה זה בניגוד לחוק, בלי להכנס לנושא כמה מסוכן היה שם, וכמה אנשי הפולטיקה אינם בסדר, יש לכם טענות עליהם – תחליפו אותם בבחירות, לא הצלחתם- כנראה שאתם בדעת מיעוט!!

עיקר הטענה צריכה להיות איך זה שמעולם לא קרה כזה דבר בקפלן….

אלו שלמדו תורה ושמרו שבת וחודש בזמן היוונים גם עברו על החוק !!!
אולי אפי' חוק יסוד…

ר’ שלמה היקר עד כמה שידוע לי השנה גם עיתונאים לא הורשו להיכנס ….
.

אז יכול להיות שבגלל זה לא קיבלת אישור ולא היתה שם ? ?

נראה לי שאת צודקת מפריע לו שאנשים אחרים הצליחו לעלות והוא בתור עיתונאי וכמו שהוא כתב ’’עורך בכיר’’ לא קיבל אישור

אתה צודק שלא צריכים לעשות חילול השם !!!
אבל לפי המילים שלך זה נראה שאתה מנסה להתחנף לצד של המשטרה וזה קצת מסריח !!!
ואתה צריך לכתוב מכתב כנגד המשטרה שהתייחסה לל"ג בעומר כמו תרנגול בבני אדם

תלמד הלכות חילול השם ואז תקבע מה זה חילול השם, לא מי שלא מציית לשוטר או לחוק נקרא מחלל השם,
והיהודים בכל הדורות נלחמו עם כל אלו שניסו לשמור על חיינו כאשר במעטה זה ניסו להורידנו מדרך התורה. גם בשביל לשמור עלינו ולדאוג לפרנסתינו הם רוצים שנלך לצבא ונלמד ליבה.
זה שכתבת שאתה יודע שיהיו תגובות נגדך זה לא מראה על חכמה וזאת בלשון המעטה.
לצערינו המשטרה במעשיה גורמת לעוד ועוד קהילות להיות קיצוניים נגד המשטרה והצבא ולהילחם בהם. כך ראו בקורונה כשניתן היתר למנינים שונים להתבצע ולאחרים לא. כך נראה כאשר באירועים של הציבור החרדי בכל רגע מפסיק השוטר התורן את האירוע. וכך כאשר רואים מי הם האנשים שהחליטוה המדינה לסכן את חייהם ותת להם להיכנס לאתרא קדישא מירון.
ובכלל לסמוך על חוו"ד של הצבא והמשטרה?? אנחנו כבר מכירים את חוו"ד של גורמי הביטחון מאז שמחת תורה האחרון (וסליחה למי שנפגע)
כך שלמה לכה ללין על כך שהציבור נאבק למען מקום קודם, וכל הדרכים כשרות לכך, כן, כשילחמו נגד בית של הרב שלך גם תעשה ככה, למעט אם אתה בוגד בו!

אנו צריכים להבין. ששוטרים לא אמורים ללטף אף אחד. הם לא סדרנים.ולא עובדים סוציאליים ולא מסבירנים!!! מי שמתחיל עם שוטרים- שיידע שהוא יחטוף. הם לא חברים שלך ואין לך מה להתווכח איתם. ולא לצעוק עליהם ולא לקלל וכו'. בשביל זה יש שוטרים. כמו שאתה מצפה שהם יעשו לגנב שפרץ לך לבית.

דברים פשוטים
בושה שצריך לכתוב על זה ולנמק
כל בר דעת מבין כך..
התנהגות נוראית של חלק מהשוטרים ועוד יותר מזעזעת של חלק גדול ממחללי השם..

כתבות חדשות באתר

כמה אתם מרוויחים באמת? הסקר שמסעיר את הרחוב החרדי
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
שריפת חורש גדולה סמוך למעבר תרקומיא: מטוסי כיבוי הוזנקו לסייע
היועמ"שית לשרים: הממשלה הפכה ל"ממשלת מעבר" - נהגו באיפוק ובריסון
"אבוי לעט שנצרך לכתוב כאלו דברים": עמוד ההוראה במכתב נדיר לעצירת המחלה הנוראה
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
החלום ושברו: לזכור מה על מה חלמנו ומה קיבלנו בסוף | החזון וההתפכחות
כיצד דוקטרינת ה-Denial של קולבי משנה את מהות המלחמה / פרשנות
בזמן שמחירי המשלוחים עולים ברשתות השיווק, יש מי ששומרים על המחיר
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
איראן טוענת: תקפנו בסיס אמריקני בסוריה; שיגורים לעבר בחריין וקטאר
אושר בוועדה: יהדות התורה התפצלה ל'דגל התורה' ול'אגודת ישראל'
ה' באב: ישועות לרוב בקבר האריז"ל בראשות רבי אלימלך בידרמן
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
הישיבה ננעלה: הכנסת ה-25 התפזרה וישראל יצאה רשמית לבחירות
תיעוד: נחתים אמריקאים עלו על מכלית במפרץ במסגרת אכיפת המצור הימי

הכתבות המעניינות ביותר

250 לאמריקה: ארה"ב תנפיק מטבע דולר חדש עם דיוקנו של טראמפ
תאונה קשה: ילד בן 7 נפצע בינוני בעת חציית כביש בעיר החרדית
בעידן שכולם מדברים על קוונטים, האם זה הזמן להכיר את התחום?
מעלת שבת חזון • הרב יוסף חיים אוהב ציון
ככל שתגבר בנו אהבת ה' נבין תוכחה גם ברמזים וניוושע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
ככל שתגבר בנו אהבת ה' נבין תוכחה גם ברמזים וניוושע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
מדוע פרשת קרבן התמיד לא נאמרת בשמונה עשרה שחרית • הרב יהודה שטרן
פרשת דברים • המגיד הירושלמי רבי אשר דרוק • צפו
פרשת דברים • המגיד הירושלמי רבי אשר דרוק • צפו
השיעור השבועי: פרשת דברים • הרב נתנאל אביסרור
השיעור השבועי: פרשת דברים • הרב נתנאל אביסרור
וואטסאפ

חדש באתר

WhatsApp Image 2026-07-17 at 13.45
250 לאמריקה: ארה"ב תנפיק מטבע דולר חדש עם דיוקנו של טראמפ
WhatsApp Image 2026-07-16 at 17.48
תאונה קשה: ילד בן 7 נפצע בינוני בעת חציית כביש בעיר החרדית
WhatsApp Image 2026-07-17 at 12.28
שריפת חורש גדולה סמוך למעבר תרקומיא: מטוסי כיבוי הוזנקו לסייע
133828 (1)
בעידן שכולם מדברים על קוונטים, האם זה הזמן להכיר את התחום?

המיוחדים

קיפקעס | מי יקח קרדיט אחרי הכישלון ומי נעדר מהמחאה?
קיפקעס | מי יקח קרדיט אחרי הכישלון ומי נעדר מהמחאה?
צילום מסך 2026-06-18 022446
הרבי מליובאוויטש עצר אותי ושאל שאלה ששינתה את חיי | ראיון מרתק
WhatsApp Image 2026-06-11 at 09.35
בוגרת הפרקליטות יוצאת למלחמה: "המדינה מענישה נשים חרדיות בגלל בעליהן"
WhatsApp Image 2026-06-08 at 10.08
רעידת אדמה משפטית: בוגרת הפרקליטות יוצאת למאבק נגד סנקציות הדיור - ומאיימת בבג"ץ

גלריות

אירוסין תולדות אברהם יצחק קרעטשניף לעלוב רחמסטריווקא צילום שוקי לרר (28)
שמחת האירוסין בחצרות תולדות אברהם יצחק - קרעטשניף - לעלוב ראחמסטריווקא
מעמד השלושים בחצר הקודש וואסלוי בבני ברק צילום יהודה פרקוביץ (20)
מעמד השלושים לפטירת הרה"צ רבי חיים דוב הלפרין זצ"ל
ר' אלימלך בידרמן מסר שיחת חיזוק בהיכל ישיבת 'באר יהודה' (12)
לקראת בין הזמנים: ר' אלימלך חיזק את תלמידי 'באר יהודה'
סעודת הילולת הרמ''ק המסורתית בטאלנער קלויז בצפת (2)
סעודת הילולת הרמ''ק זי"ע המסורתית בטאלנער קלויז בעיה"ק צפת

עיתוני היום

וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – ג' באב ה'תשפ"ו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – ג' באב ה'תשפ"ו

התחברות למשתמש פרימיום

ברוכים הבאים!

לגלישה באתר נקי מפרסומות קופצות ובאנרים, היכנסו באמצעות חשבון הגוגל שלכם.

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
Hide picture