המיוחדים

JDN

פרויקט ענק: אנשי תעשיית המוזיקה בוחרים את השיר האהוב עליהם | חלק ג’

בחלק השלישי בסדרת הכתבות “השיר האהוב עלי”: הזמר שחושף סקופ סודי מהבית, מי בחר בשיר העממי ‘ושמחת בחגיך’, מי העדיפו לבחור דווקא בשירים אותם ביצעו בעצמם, מי התלהב מהאומן שחזר בתשובה ומי בחר על בסיס העתיד לבוא?
  • זאת ההזדמנות שלכם להשקעה בנכסי יוקרה בקפריסין וברומניה>>>

    תוכן מקודם

  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מגזין חג הסוכות של ‘חדשות JDN’ פנה לאנשי תעשיית המוזיקה החסידית, זמרים, מלחינים, מעבדים, אמרגנים, יחצ”נים והאנשים שמגישים לכם את המוזיקה ברדיו על מנת לשמוע מהם, מהו השיר האהוב עליהם.

יש שבחרו שיר שהם עצמם מבצעים, אחרים העדיפו דווקא שיר נוסטלגי ויש שהתמקדו ביצירות חדשות. התוצאה לפניכם, בסדרת הכתבות הייעודיות. התשובות לפי סדר אותיות הא’ ב’. הפרק השלישי:

לחלק הראשון לחצו כאן >

לחלק השני לחצו כאן>

הרשי סגל, קלידן

השיר האהוב: אני מאמין

הנימוק: קשה לבחור שיר אחד ... אבל יש שיר אחד שאני מתרגש ממנו בכל פעם מחדש
והוא: אני מאמין, השיר שכולם מכירים, המיתולוגי, וכפי שזכור לי השיר מיוחס
לאדמור מקלויזנבורג זצ"ל.

השיר הזה הולחן בזמנים הכי קשים בשואה האיומה... והוא דגל של האמונה שלנו.
ולכן אם יש שיר אחד שהייתי בוחר בו זה שיר שמחדיר לנו אמונה!!!

עמיחי סובר, זמר

השיר האהוב: אדרבה. הלחן: יוסי גרין. מבצע: אברהם פריד

הנימוק: זהו שיר שלקוח מתפילת ר אלימלך, שנאמרת בבוקר לפני התפילה, כאשר אנחנו באים לקבל על עצמינו מצוות ואהבת לרעך כמוך, כדי שתפילותינו תתקבלנה בכלל תפילות כל ישראל. אנחנו מבקשים מהקב"ה שיתן בליבינו לראות את מעלת השני. צריכים ממש תפילה ועזרה משמים כדי להצליח לראות במעלת השני....

הלחן מפרש כראוי את הטקסט, ומרגש מאוד. השיר הזה, עם כל השנים שעברו מאז, עדיין פופולארי בכל זיץ או אירוע חברותי. תמיד מושר בערגה ובאחווה. לא נס ליחו.

play-rounded-fill

שמוליק סוכות, זמר

השיר האהוב: עברתי בחושך, שיר שהוצאתי לפני כחודש

הנימוק: שיר שמסכם את מסע חיי שעברתי באפילה, והראתי לעולם שתמיד יש תקווה מכל מקום שבו היינו. קיבלתי על השיר הזה אלפי תגובות מכל העולם כל אחד מספר את סיפור חייו, הקשיים הנפילות והירידות, והעליות התקווה והתקומה. אני חושב שההתמודדות היומיומית שלנו במסע החיים זה להוציא הכל אל האור מתוך תחושת תקווה אינסופית. למוזיקה יש כח גדול ועצום בנפש ובנשמה שמשפיע על דברים עמוקים בתוכינו וזה מדהים איך ששיר או ניגון יכולים לעורר ולהשפיע כל כך.

play-rounded-fill

צילום: יצחק קלמן

ישראל סוסנה, מוזיקאי

השיר האהוב: עוד ישבו, מרדכי בן דוד

הנימוק: לכל אחד בחיים יש את המסלול שהוא צריך לעבור, אשר שזורים בתוכו התמודדויות ונסיונות ופי כמה וכמה לדור שלנו, שהוא דור של אוטוטו גאולה, והשיר הזה מעבר להיותו מדהים מוזיקלית מבחינת הלחן (יוסי גרין) והעיבוד (ישראל לאם), הוא מרגש אותי בעיקר בגלל המסר שבו.

בע"ה כשיבוא המשיח ויגאל אותנו לגאולת עולמים, אז תתקיים נבואתו של הנביא זכריה: "ורחובות העיר ימלאו, ילדים וילדות משחקים ברחובותיה...". מי יתן שנזכה בקרוב.

play-rounded-fill

שוקי סלומון, זמר

השיר האהוב: שירת הבקשות, שוקי סלומון וחיים ישראל

הנימוק: שיר שכתבתי בגיל 8 וזכיתי לבצע עם חיים ישראל, שיר שגם המלאכים לא יכולים להישאר אדישים אליו שמגיע ישר לכסא הכבוד ולא יכול לשוב ריקם.

play-rounded-fill
צילום: מנדי גרפו

קובי סלע, יחצ"ן ומגיש המצעד היהודי ("הוותיק ביותר בעולם")

השיר האהוב: "להשם הארץ ומלואה" (מי יעלה) - ר' שלוימי טויסיג

הנימוק: בתקופות הקשות שעברתי בחיי, נצמדתי לכלל שלימדו בישיבה שלי, שהחוכמה היא לא רק לעלות למעלה - האתגר הוא דווקא להישאר שם. כי לטפס כולם משקיעים, מתאמצים, חלקנו מצליחים וחלקנו לא, אבל לשמר הישגים זה כבר יותר קשה. הלחן והעיבוד של השיר הזה, בביצוע המתוק של הרב טויסיג, דוחפים אותנו קדימה בחיים. והיו פעמים שהשיר הזה נתן לי זריקת מרץ, גם כי זה היה הפנטון שמעיר את הבן שלי, והיה מעיר את כולנו בבקרים.

שימי סקלר, קלידן

השיר האהוב: "מי האיש" המינורי הישן ששר מרדכי בן דוד

הנימוק: קודם בגלל האקורדים המיוחדים שאפשר לנגן על הלחן הקסום והמיוחד. וגם מגוון הסגנונות שאפשר לעטוף בהם את הלחן הזה. בוסה נובה/סווינג וכמובן קצב באלד רגיל ועוד ועוד - שהם מקצבים לא שגרתיים ומשתלבים מושלם על השיר והופכים את הסיפור למעניין!

וכן... השיר מדבר על שמירת הלשון שכל כך קשה לשמור עליה בימינו והמילים הללו וסגנון הלחן כביכול עומדים מאחור ו"מתזכרים" את המאזין לשמור על הפה והאוזניים.

play-rounded-fill

אפי סקקובסקי, שחקן. מיוצרי ברדק, מגיש ברדיו

השיר האהוב: תפילת הנגן. אהרון רזאל עם אחיו יונתן על הביצוע ביחד עם ניצן חן בן דודם

הנימוק: שירים טובים יש הרבה מכל הסגנונות ומכל הסוגים אך נוטה אני להתחבר בעיקר לאומן, יותר נכון לאדם שמאחורי ה"אומן" וגם שם יש מנעד רחב של אנשים מיוחדים. לעומת זאת בודדים מצליחים להתעלות ולפרוט על מיתרי הנשמה בצלמם ובדמותם, אפשר לשמוע ולהרגיש את אישיותם מתפרצת מתוך הלחן ומכל תו ותו. כאלה הם האחים למשפחת רזאל, אומנים. יראי שמים. אנשי אמת. קנאתי בהם. הלוואי ואזכה גם אני לקבל את אומץ לעשות תמיד במאת האחוזים את מה שאני מאמין בו.

play-rounded-fill

בימוי וצילום: דניאל דהן

מעוז עבדי, מפיק ושדרן

השיר האהוב: אני יהודי, מרדכי שפירא

הנימוק: בתקופה הכל כך מורכבת בעם ישראל אנחנו צריכים ללכת ברחוב עם הגאווה שאנחנו יהודים וקיבלנו את זה מתנה מה', בקיום המצוות ובאמונה הגדולה שהקב"ה מנהיג את העולם ודואג לנו כל רגע כל שניה.

play-rounded-fill

צילום: Motty Berkowitz & Rafi Barides

מאיר עוזרי, גיטריסט

השיר האהוב: התנערי. בלחנו של אברומי פלאם

הנימוק: כשנחשפתי בילדותי לשיר בביצוע המיוחד של אריה ברונר, מאז הוא נכנס לרפרטואר שלי (ולגיטרה שלי כמובן). בזמנים הקשים והשונים הוא מלווה אותי, כשהלחן וגם מילות הנחמה של השיר מצליחים לרגש אותי כל פעם מחדש.

play-rounded-fill

בעריש פילמר, יחצ"ן

השיר האהוב: בגלל אבות תושיע בנים

הנימוק: כחסיד לעלוב, אחד האירועים היותר מיוחדים בשנה הוא ה'טיש' שעורך הרבי בעיירה לעלוב שבפולין, ז' שבט ביום ההילולא של מייסד החסידות רבי דוד מלעלוב זי"ע. נערך הטיש במרחק של מטרים ספורים מהציון הק’ שם פועלים ישועות רבבות בית ישראל. במחצית הראשונה משוררים שירי רגש וכיסופים, ואז, לפתע פוצחים כולם בניגון התוסס על המילים 'בגלל אבות תושיע בנים'.

קשה לתאר במילים את ההתרגשות שגודשת את הלב ברגע העילאי הזה. זה מרגיש שעד עכשיו עבדנו קשה כדי לפתוח שערי שמים, בתחינות של האדם לפני בוראו, ועכשיו מגיע שלב הקטיף, מתחילים לקטוף פירות ולפעול ישועות.

הפרנצ'ס הופכים לדבוקה אחת של המון אנשים שרוקדים מלוא כוחם בשמחה שאי אפשר לתאר, פועלים ישועות! כל אחד עם ה'פעקאלע' של הצרות שהביא איתו ושאותה הוא מתכוון להשאיר שם, מתחת לפרנצ'ס, ולחזור לאר"י כשהוא נקי ומטוהר מכל רבב.

 

משה פלד, זמר ויוצר

השיר האהוב: 'אלוקיי נשמה' בלחנו של משה לאופר, שיר שמבצע במקור הזמר דודו פישר, וחודש גם על ידי אברהם פריד

הנימוק: לפעמים כשאני נמצא בנקודת שיא מסויימת, או אפילו בנקודת שפל, אני נזכר במילים של השיר - אלוקיי נשמה שנתת בי טהורה היא... ואתה עתיד ליטלה ממני ולהחזירה בי... וזה מחזיר אותי לקרקע, ומחזק בי את ההרגשה, שצריך להודות כל בוקר כשקמים מהמיטה. כל השאר בונוס!

play-rounded-fill

יוסי פרנקל, מפיק ומייצג אמנים

השיר האהוב: אמת, אברהם פריד

הנימוק: בתחילת ימי אלול הגשתי את תוכנית "הבמה המרכזית" בקול חי מיוזיק, שם נתתי דגש לשירי ימים נוראים ובפרט לשיר הזה, שיר שהוא בעייני 'יצירה' ונכס צאן ברזל לדורות. כשאני שומע את היצירה הזו אני לא יכול שלא להתרגש ולהיזכר בתפילות הימים הנוראים ובמורי ורבי הגרש"י בורנשטיין שהיה ניגש לפני התיבה כבן המתחטא לפני קונו, ובשעה שהיה קולו נישא ונשנק ב'ונתנה תוקף', יכלו המתפללים לראות ולהרגיש את ה'מלאכים ייחפזון' ואת התכונה המתרחשת בבי"ד של מעלה. אני חושב שזה שיר שאם רוצים אפשר להעמיק בו ולקבל ניצוצות של הרהורי תשובה.

אין כמו הימים האלו, ימים ששואבים בהם שמחה, כדי לחזור לרגעים המרטיטים של ונתנה תוקף, להתחזק ולזכור: איזה כיף להיות יהודי, מה השם יתברך רוצה מאיתנו? להיות אך שמח, הוא אינו חפץ במות במת אלא בחיים, חיים שמחים.

play-rounded-fill

חיים ציפל, זמר ויוצר

השיר האהוב: אור החיים, ישי ריבו

הנימוק: שיר שמפליא לתאר בפשטות מדוייקת, שהיא האומנות שבו, את התורה שלנו ויחד עם לחן כל כך מיוחד בביצוע המדהים והמרגש של ישי, נכנס תמיד ישר למקום הנכון בלב.

play-rounded-fill

מענדי קורנט, איש יחסי ציבור

השיר האהוב: הנני רופא לך, מרדכי בן דוד

הנימוק: שיר מרגש ועוצמתי שאני מחובר אליו מאוד, מעביר מסר של תקווה ורפואה המתאים לכל זמן ורגע. השיר אף הפך להמנון תפילה מלא משמעות בתקופה הארוכה של הקורונה, בה שרו אותו בכל הזדמנות.

play-rounded-fill

מאיר קליבנסקי, קלידן ומעבד. מנצח בלהקת סטאר

השיר האהוב: שיר של דודי הרב הלל פלאי "מתיקות התורה"

הנימוק: שמעתי את השיר הזה לראשונה בזיץ משפחתי בגיל צעיר, יחד עם הסיפור שלווה להלחנת השיר. כשהלל הגיע לבית השני בשיר לא הצליח למצוא מנגינה שתבטא את עוצמת המילים "היו משתגעים ומתלהטים אחריה". "לאחר זמן רב של ניסיון ללא הצלחה", מספר הלל, "אמרתי "ריבונו של עולם זה לא שיר שלי זה שיר שלך" - פתאים פשוט יצאה מתוכי המנגינה: "היו היו משתגעים ומתלהטים אחריה...". חג שמח!

play-rounded-fill

דוד קליגר, נגן קלרינט

השיר האהוב: "מועדים לשמחה" (האדמו"ר הזקן מפיטסבורג)

הנימוק: יש הרבה שירים שאני אוהב "כולם היו בני", אבל אם כבר חג הסוכות שבפתח אני רוצה דווקא להתמקד באחד מהם שלצערי משום מה פחות מוכר ומושר בציבור וחבל שכך. אני מדבר על השיר "מועדים לשמחה" שהלחין האדמו"ר הזקן מפיסטבורג בעל ה"אמונת אברהם" זצוק"ל.

גם אני כמו הרבה מכם לא הייתי נחשף לניגון היפה הזה אילולי הייתי בילדותי שכן של הרה"ח ר' זושא הורוביץ שליט"א שמכהן כיום כרב קהילות החסידים באלעד. ר' זושא שבא ממשפחה מוזיקלית מאוד ברגע שהוא היה נותן את קולו בשירה בסוכה כל השכונה היתה משתתקת למשמע שירתו ושיריו, וזה אחד מהשירים אותם היה נוהג לשיר שגם אני אוהב אותו מאוד ומשתדל ללמד אותו בכל מקום שאני מגיע אליו בחג. אז בקיצור... מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון!

משה קליין, זמר

השיר האהוב: תחזור הביתה, שיר שטרם יצא לאור

הנימוק: הלכתי לאולפן להקליט את השיר, וזה בדיוק היה בתקופת הפיגוע עם משפחת פלאי בירושלים. כשהגעתי למילים "תחזור הביתה אל הלב שמקווה יש ילדים שמחכים שתנגב את הדמעות", עלתה בראשי המחשבה איזה קושי זה שהילדים בבית מחכים לאבא שיצא ולא תמיד חזר, או הורים שהם אנשי קריירה שלא נמצאים הרבה בבית והרבה פעמים הילדים בוכים: איפה אבא? תחזור הביתה.

התחלתי לבכות ולקח לי הרבה זמן להקליט את השיר הנ"ל שאני מאוד מחכה שיצא החוצה. לסיכום עם ישראל בגלות עוברים המון אסונות גדולים ובסופו של דבר מה שיציל אותנו זה רק החזרה של הקב"ה לבית המקדש. מאחל לכולם שנה מדהימה ובשורות טובות.

אפרים קמיסר, מגיש ברדיו קול חי מיוזק

השיר האהוב: טאטניו. של אברהם פריד.

הנימוק: נכון שיוצא לי לעסוק הרבה במוזיקה חסידית כללית, והיה צפוי שאבחר שיר של המלחין שאני כל כך אוהב - יוסי גרין

אבל כחסיד חב"ד כשזה מגיע לתפילות בבית הכנסת, אצלינו אין שירים מבחוץ אלא אך ורק ניגוני חב"ד שורשיים.

והשיר הזה שמוכר בעולם כולו, הוא במקורו ניגון חב"די ואנחנו אפילו שרים אותו בבית הכנסת בנוסח החבד"י בליל יום הכיפורים.
עם השיר הזה אני מרגיש שאני משלב את העולם הכללי ואת העולם הפנימי החבד"י

play-rounded-fill

מוישי רוט, מוסיקאי

השיר האהוב: באווירת החג אבחר בשיר 'סוכהלה'. בלחנו של ר' חזקי וייס. על הביצוע מרדכי בן דוד ובנו יידל וורדיגר

הנימוק: השיר היפיפה משייט בין אווירה עדכנית ורעננה, לבין לחן עם תנועה עתיקה 'בטעם של פעם', מפגש מדויק שמתאים למסר של חג הסוכות. המילים מתארות אדם היושב בסוכתו הקטנה עם קצת קישוטים וסכך, ומהרהר מתי נזכה כבר לראות את 'בית הקבע' - את הגאולה.

הדימוי של עם ישראל שלמרות אלפי שנות גלות נוראות, מנצח הכל ואף מעביר את המסורת הלאה אל הדור הצעיר, מומחש היטב בסוכה ארעית קטנה, השורדת סופות ענק וממשיכה לעמוד בנחישות כנגד כל הסיכויים. הדואט הקסום בין מרדכי ויידל, רק מעצים את תחושת "העברת הלפיד" של אב לבנו, ומזקק את המסר של החג: למרות הכל - "עם ישראל חי".

play-rounded-fill

יוסי רוטנר, זמר

השיר האהוב: אני מאמין, השקט העממי

הנימוק: זה שיר שנותן תקוה ואמונה לכל אדם באשר הוא במצבים קשים יותר או פחות. זה השיר שהכי מרגש אותי. שרים אותו בזמנים מרוממים שמחים ומרגשים. השמועה אומרת שהוא הולחן ברכבות של השואה בדרכם לאושוויץ, וזה עוד סיבה להתרגש מהשיר הייחודי הזה.

play-rounded-fill

אבי ריימי, זמר

השיר האהוב: ויכולו השמים. ברוך שלום בלסופסקי על הלחן. בביצוע שלי עם הקלידן יאיר בודנר

הנימוק: השיר וַיְכֻלּוּ היא פסקה קצרה בחומש בראשית בסיום פרשת בריאת העולם, בה מתוארת סיום הבריאה בשבת, וקביעתה למנוחה על ידי אלוקים. השיר הזה אנרגטי וסוחף , קיים כבר 10 שנים, עדיין פופולארי בכל ערב שבת תמיד זה יהיה מושמע. וזה בהחלט שיר מתאים לכל מי שרוצה להיכנס לשבת באווירה קסומה וסוחפת.

play-rounded-fill

צילום: גבי אהרן & דוידי נחשון

יהודה שוקרון, קריין ומנהל בית ספר למקצועות הרדיו

השיר האהוב: הלב שלי, ישי ריבו

הנימוק: למה מבין 60 אלף שירים שאני מכיר, אני מחובר דווקא לו? כי השיר הזה מצד אחד: מייצג תקופה שכל אדם עובר במעברי הנפש שלו, באופן אישי, ומצד שני: משקף את הלך הרוח של הדור בתקוותו ותפילתו לבורא העולם ש"יהפוך מספדינו למחול" (לשון השיר) ובנוסף ההגשה העדינה והאמיתות של המלחין והכותב והיוצר ישי ריבו.

play-rounded-fill

צילום: Sebastian Voortman

זלמן שטוב, אמן ויוצר ומגיש ברדיו קול פליי

השיר האהוב: שמחה לארצך של ר' בן ציון שנקר

הנימוק: היינו שרים אותו כל חג בסוכה של ההורים שלי בחג הסוכות, והשכנים היו מצטרפים אלינו עם קולות שניים ודיליי קצר, ככה שהרחוב היה הופך לאיזו במה ציבורית והתחושה הייתה שהמוזיקה הולכת מקצה העולם ועד קצהו, ומחברת לבבות מבתים שונים. זיכרון הילדות הזה חוזר אלי כל שנה לפני סוכות, ולוקח אותי למסע בזמן אל אותם שירים שכבר כמעט שלא שרים היום, אל אותו ילד שעדיין בתוכי.

אלחנן שטיינמץ, זמר

השיר האהוב: ואני אשיר. יידל ורדיגר מתוך אלבום לב אחד. מילים: מתוך תהילים

הנימוק: קודם כל, השם של השיר מעיד על עצמו, ואני אשיר עוזך, תמיד מזכיר לי דבר ראשון ולפני הכל לשיר לרנן להודות ולשבח לחי עולמים.

אם אתייחס מוזיקאלית, האמת שהשיר הזה לא זכה להמון פירסום, באירועים יוצא לי להתקל לא מעט בקהל שאינו מכיר ספציפית את השיר, אבל זהו שיר שבאופן אישי בכל פעם שאני מאזין לו, פשוט פורט לי על מיתרי הלב, הן מבחינת הטקסט המיוחד והן מהבחינה המלודית שלו, העיבוד המתפתח ושגורם לך רק לרצות עוד ועוד, שיר שהוא בעצם יצירה עם זמר מהגדולים שהיו למוזיקה החסידית עם אינטלגנציה מוזיקלית שאני שואף להגיע אליה.

'עוזי אליך אזמרה'

play-rounded-fill

משה שטעקל, זמר

השיר האהוב: יצירת האמן הויז'ניצאית "מה אשיב"

הנימוק: מעורר בי זכרונות ילדות מרגשים במחיצת הרבי הק' ה'ישועות משה', כאשר הופיע בארה"ב וזכיתי להשקות את נשמתי ולהסתופף בצילו בפעם הראשונה בחיי. לקראת אותו ביקור הופק האלבום הויז'ניצאי 'אודה', שנעימותיו מילאו את חלל ביתי זמן רב לאחר אותו ביקור מרומם, ובו פורסמה היצירה בפעם הראשונה.

ימי הביקור שהיוו עבורי כעין חג מרומם, נחקקו בעצמותי מאז ועד עולם; והיצירה מעוררת בי את ההשראה של אותם ימי חג נעלים בצל הרבי הקדוש, אשר לשמו ולזכרו תאוות הנפש.

play-rounded-fill

ויזואל לייב

יונתן שינפלד, זמר ויוצר

השיר האהוב: עוד יישבו, מרדכי בן דוד

הנימוק: השיר בעיני יצירה מושלמת. מכל הבחינות. החל מהמילים המרגשות של אחת מהנבואות היפות שיש בתנ"ך. הלחן של יוסי גרין למילים שמבטא את המסר והתקוה של המילים בצורה מיוחדת, והביצוע של מרדכי בן דוד. שמגיש את הלחן והמילים בצורה הטובה ביותר והמתאימה ביותר. שיר מרגש. שנוגע מאד לליבי ומעורר בי תקווה וחיוך על הפנים כל פעם שאני שומע אותו.

play-rounded-fill

צילומים: אבידן, Fdd, רונן שטלצר, עובדיה כלימי, שלומי כהן, סלי בן אריה, רפאל מזרחי, איציק בלניצקי, יוסי רוזנבוים, משה בן נעים, מוטי הלר, אהרל'ה צילום, יהושע פרוכטר, אילן בשור ובאדיבות המצולמים
הרשי סגל, קלידן

השיר האהוב: אני מאמין

הנימוק: קשה לבחור שיר אחד ... אבל יש שיר אחד שאני מתרגש ממנו בכל פעם מחדש
והוא: אני מאמין, השיר שכולם מכירים, המיתולוגי, וכפי שזכור לי השיר מיוחס
לאדמור מקלויזנבורג זצ"ל.

השיר הזה הולחן בזמנים הכי קשים בשואה האיומה... והוא דגל של האמונה שלנו.
ולכן אם יש שיר אחד שהייתי בוחר בו זה שיר שמחדיר לנו אמונה!!!

עמיחי סובר, זמר

השיר האהוב: אדרבה. הלחן: יוסי גרין. מבצע: אברהם פריד

הנימוק: זהו שיר שלקוח מתפילת ר אלימלך, שנאמרת בבוקר לפני התפילה, כאשר אנחנו באים לקבל על עצמינו מצוות ואהבת לרעך כמוך, כדי שתפילותינו תתקבלנה בכלל תפילות כל ישראל. אנחנו מבקשים מהקב"ה שיתן בליבינו לראות את מעלת השני. צריכים ממש תפילה ועזרה משמים כדי להצליח לראות במעלת השני....

הלחן מפרש כראוי את הטקסט, ומרגש מאוד. השיר הזה, עם כל השנים שעברו מאז, עדיין פופולארי בכל זיץ או אירוע חברותי. תמיד מושר בערגה ובאחווה. לא נס ליחו.

play-rounded-fill

שמוליק סוכות, זמר

השיר האהוב: עברתי בחושך, שיר שהוצאתי לפני כחודש

הנימוק: שיר שמסכם את מסע חיי שעברתי באפילה, והראתי לעולם שתמיד יש תקווה מכל מקום שבו היינו. קיבלתי על השיר הזה אלפי תגובות מכל העולם כל אחד מספר את סיפור חייו, הקשיים הנפילות והירידות, והעליות התקווה והתקומה. אני חושב שההתמודדות היומיומית שלנו במסע החיים זה להוציא הכל אל האור מתוך תחושת תקווה אינסופית. למוזיקה יש כח גדול ועצום בנפש ובנשמה שמשפיע על דברים עמוקים בתוכינו וזה מדהים איך ששיר או ניגון יכולים לעורר ולהשפיע כל כך.

play-rounded-fill

צילום: יצחק קלמן

ישראל סוסנה, מוזיקאי

השיר האהוב: עוד ישבו, מרדכי בן דוד

הנימוק: לכל אחד בחיים יש את המסלול שהוא צריך לעבור, אשר שזורים בתוכו התמודדויות ונסיונות ופי כמה וכמה לדור שלנו, שהוא דור של אוטוטו גאולה, והשיר הזה מעבר להיותו מדהים מוזיקלית מבחינת הלחן (יוסי גרין) והעיבוד (ישראל לאם), הוא מרגש אותי בעיקר בגלל המסר שבו.

בע"ה כשיבוא המשיח ויגאל אותנו לגאולת עולמים, אז תתקיים נבואתו של הנביא זכריה: "ורחובות העיר ימלאו, ילדים וילדות משחקים ברחובותיה...". מי יתן שנזכה בקרוב.

play-rounded-fill

שוקי סלומון, זמר

השיר האהוב: שירת הבקשות, שוקי סלומון וחיים ישראל

הנימוק: שיר שכתבתי בגיל 8 וזכיתי לבצע עם חיים ישראל, שיר שגם המלאכים לא יכולים להישאר אדישים אליו שמגיע ישר לכסא הכבוד ולא יכול לשוב ריקם.

play-rounded-fill
צילום: מנדי גרפו

קובי סלע, יחצ"ן ומגיש המצעד היהודי ("הוותיק ביותר בעולם")

השיר האהוב: "להשם הארץ ומלואה" (מי יעלה) - ר' שלוימי טויסיג

הנימוק: בתקופות הקשות שעברתי בחיי, נצמדתי לכלל שלימדו בישיבה שלי, שהחוכמה היא לא רק לעלות למעלה - האתגר הוא דווקא להישאר שם. כי לטפס כולם משקיעים, מתאמצים, חלקנו מצליחים וחלקנו לא, אבל לשמר הישגים זה כבר יותר קשה. הלחן והעיבוד של השיר הזה, בביצוע המתוק של הרב טויסיג, דוחפים אותנו קדימה בחיים. והיו פעמים שהשיר הזה נתן לי זריקת מרץ, גם כי זה היה הפנטון שמעיר את הבן שלי, והיה מעיר את כולנו בבקרים.

שימי סקלר, קלידן

השיר האהוב: "מי האיש" המינורי הישן ששר מרדכי בן דוד

הנימוק: קודם בגלל האקורדים המיוחדים שאפשר לנגן על הלחן הקסום והמיוחד. וגם מגוון הסגנונות שאפשר לעטוף בהם את הלחן הזה. בוסה נובה/סווינג וכמובן קצב באלד רגיל ועוד ועוד - שהם מקצבים לא שגרתיים ומשתלבים מושלם על השיר והופכים את הסיפור למעניין!

וכן... השיר מדבר על שמירת הלשון שכל כך קשה לשמור עליה בימינו והמילים הללו וסגנון הלחן כביכול עומדים מאחור ו"מתזכרים" את המאזין לשמור על הפה והאוזניים.

play-rounded-fill

אפי סקקובסקי, שחקן. מיוצרי ברדק, מגיש ברדיו

השיר האהוב: תפילת הנגן. אהרון רזאל עם אחיו יונתן על הביצוע ביחד עם ניצן חן בן דודם

הנימוק: שירים טובים יש הרבה מכל הסגנונות ומכל הסוגים אך נוטה אני להתחבר בעיקר לאומן, יותר נכון לאדם שמאחורי ה"אומן" וגם שם יש מנעד רחב של אנשים מיוחדים. לעומת זאת בודדים מצליחים להתעלות ולפרוט על מיתרי הנשמה בצלמם ובדמותם, אפשר לשמוע ולהרגיש את אישיותם מתפרצת מתוך הלחן ומכל תו ותו. כאלה הם האחים למשפחת רזאל, אומנים. יראי שמים. אנשי אמת. קנאתי בהם. הלוואי ואזכה גם אני לקבל את אומץ לעשות תמיד במאת האחוזים את מה שאני מאמין בו.

play-rounded-fill

בימוי וצילום: דניאל דהן

מעוז עבדי, מפיק ושדרן

השיר האהוב: אני יהודי, מרדכי שפירא

הנימוק: בתקופה הכל כך מורכבת בעם ישראל אנחנו צריכים ללכת ברחוב עם הגאווה שאנחנו יהודים וקיבלנו את זה מתנה מה', בקיום המצוות ובאמונה הגדולה שהקב"ה מנהיג את העולם ודואג לנו כל רגע כל שניה.

play-rounded-fill

צילום: Motty Berkowitz & Rafi Barides

מאיר עוזרי, גיטריסט

השיר האהוב: התנערי. בלחנו של אברומי פלאם

הנימוק: כשנחשפתי בילדותי לשיר בביצוע המיוחד של אריה ברונר, מאז הוא נכנס לרפרטואר שלי (ולגיטרה שלי כמובן). בזמנים הקשים והשונים הוא מלווה אותי, כשהלחן וגם מילות הנחמה של השיר מצליחים לרגש אותי כל פעם מחדש.

play-rounded-fill

בעריש פילמר, יחצ"ן

השיר האהוב: בגלל אבות תושיע בנים

הנימוק: כחסיד לעלוב, אחד האירועים היותר מיוחדים בשנה הוא ה'טיש' שעורך הרבי בעיירה לעלוב שבפולין, ז' שבט ביום ההילולא של מייסד החסידות רבי דוד מלעלוב זי"ע. נערך הטיש במרחק של מטרים ספורים מהציון הק’ שם פועלים ישועות רבבות בית ישראל. במחצית הראשונה משוררים שירי רגש וכיסופים, ואז, לפתע פוצחים כולם בניגון התוסס על המילים 'בגלל אבות תושיע בנים'.

קשה לתאר במילים את ההתרגשות שגודשת את הלב ברגע העילאי הזה. זה מרגיש שעד עכשיו עבדנו קשה כדי לפתוח שערי שמים, בתחינות של האדם לפני בוראו, ועכשיו מגיע שלב הקטיף, מתחילים לקטוף פירות ולפעול ישועות.

הפרנצ'ס הופכים לדבוקה אחת של המון אנשים שרוקדים מלוא כוחם בשמחה שאי אפשר לתאר, פועלים ישועות! כל אחד עם ה'פעקאלע' של הצרות שהביא איתו ושאותה הוא מתכוון להשאיר שם, מתחת לפרנצ'ס, ולחזור לאר"י כשהוא נקי ומטוהר מכל רבב.

 

משה פלד, זמר ויוצר

השיר האהוב: 'אלוקיי נשמה' בלחנו של משה לאופר, שיר שמבצע במקור הזמר דודו פישר, וחודש גם על ידי אברהם פריד

הנימוק: לפעמים כשאני נמצא בנקודת שיא מסויימת, או אפילו בנקודת שפל, אני נזכר במילים של השיר - אלוקיי נשמה שנתת בי טהורה היא... ואתה עתיד ליטלה ממני ולהחזירה בי... וזה מחזיר אותי לקרקע, ומחזק בי את ההרגשה, שצריך להודות כל בוקר כשקמים מהמיטה. כל השאר בונוס!

play-rounded-fill

יוסי פרנקל, מפיק ומייצג אמנים

השיר האהוב: אמת, אברהם פריד

הנימוק: בתחילת ימי אלול הגשתי את תוכנית "הבמה המרכזית" בקול חי מיוזיק, שם נתתי דגש לשירי ימים נוראים ובפרט לשיר הזה, שיר שהוא בעייני 'יצירה' ונכס צאן ברזל לדורות. כשאני שומע את היצירה הזו אני לא יכול שלא להתרגש ולהיזכר בתפילות הימים הנוראים ובמורי ורבי הגרש"י בורנשטיין שהיה ניגש לפני התיבה כבן המתחטא לפני קונו, ובשעה שהיה קולו נישא ונשנק ב'ונתנה תוקף', יכלו המתפללים לראות ולהרגיש את ה'מלאכים ייחפזון' ואת התכונה המתרחשת בבי"ד של מעלה. אני חושב שזה שיר שאם רוצים אפשר להעמיק בו ולקבל ניצוצות של הרהורי תשובה.

אין כמו הימים האלו, ימים ששואבים בהם שמחה, כדי לחזור לרגעים המרטיטים של ונתנה תוקף, להתחזק ולזכור: איזה כיף להיות יהודי, מה השם יתברך רוצה מאיתנו? להיות אך שמח, הוא אינו חפץ במות במת אלא בחיים, חיים שמחים.

play-rounded-fill

חיים ציפל, זמר ויוצר

השיר האהוב: אור החיים, ישי ריבו

הנימוק: שיר שמפליא לתאר בפשטות מדוייקת, שהיא האומנות שבו, את התורה שלנו ויחד עם לחן כל כך מיוחד בביצוע המדהים והמרגש של ישי, נכנס תמיד ישר למקום הנכון בלב.

play-rounded-fill

מענדי קורנט, איש יחסי ציבור

השיר האהוב: הנני רופא לך, מרדכי בן דוד

הנימוק: שיר מרגש ועוצמתי שאני מחובר אליו מאוד, מעביר מסר של תקווה ורפואה המתאים לכל זמן ורגע. השיר אף הפך להמנון תפילה מלא משמעות בתקופה הארוכה של הקורונה, בה שרו אותו בכל הזדמנות.

play-rounded-fill

מאיר קליבנסקי, קלידן ומעבד. מנצח בלהקת סטאר

השיר האהוב: שיר של דודי הרב הלל פלאי "מתיקות התורה"

הנימוק: שמעתי את השיר הזה לראשונה בזיץ משפחתי בגיל צעיר, יחד עם הסיפור שלווה להלחנת השיר. כשהלל הגיע לבית השני בשיר לא הצליח למצוא מנגינה שתבטא את עוצמת המילים "היו משתגעים ומתלהטים אחריה". "לאחר זמן רב של ניסיון ללא הצלחה", מספר הלל, "אמרתי "ריבונו של עולם זה לא שיר שלי זה שיר שלך" - פתאים פשוט יצאה מתוכי המנגינה: "היו היו משתגעים ומתלהטים אחריה...". חג שמח!

play-rounded-fill

דוד קליגר, נגן קלרינט

השיר האהוב: "מועדים לשמחה" (האדמו"ר הזקן מפיטסבורג)

הנימוק: יש הרבה שירים שאני אוהב "כולם היו בני", אבל אם כבר חג הסוכות שבפתח אני רוצה דווקא להתמקד באחד מהם שלצערי משום מה פחות מוכר ומושר בציבור וחבל שכך. אני מדבר על השיר "מועדים לשמחה" שהלחין האדמו"ר הזקן מפיסטבורג בעל ה"אמונת אברהם" זצוק"ל.

גם אני כמו הרבה מכם לא הייתי נחשף לניגון היפה הזה אילולי הייתי בילדותי שכן של הרה"ח ר' זושא הורוביץ שליט"א שמכהן כיום כרב קהילות החסידים באלעד. ר' זושא שבא ממשפחה מוזיקלית מאוד ברגע שהוא היה נותן את קולו בשירה בסוכה כל השכונה היתה משתתקת למשמע שירתו ושיריו, וזה אחד מהשירים אותם היה נוהג לשיר שגם אני אוהב אותו מאוד ומשתדל ללמד אותו בכל מקום שאני מגיע אליו בחג. אז בקיצור... מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון!

משה קליין, זמר

השיר האהוב: תחזור הביתה, שיר שטרם יצא לאור

הנימוק: הלכתי לאולפן להקליט את השיר, וזה בדיוק היה בתקופת הפיגוע עם משפחת פלאי בירושלים. כשהגעתי למילים "תחזור הביתה אל הלב שמקווה יש ילדים שמחכים שתנגב את הדמעות", עלתה בראשי המחשבה איזה קושי זה שהילדים בבית מחכים לאבא שיצא ולא תמיד חזר, או הורים שהם אנשי קריירה שלא נמצאים הרבה בבית והרבה פעמים הילדים בוכים: איפה אבא? תחזור הביתה.

התחלתי לבכות ולקח לי הרבה זמן להקליט את השיר הנ"ל שאני מאוד מחכה שיצא החוצה. לסיכום עם ישראל בגלות עוברים המון אסונות גדולים ובסופו של דבר מה שיציל אותנו זה רק החזרה של הקב"ה לבית המקדש. מאחל לכולם שנה מדהימה ובשורות טובות.

אפרים קמיסר, מגיש ברדיו קול חי מיוזיק

השיר האהוב: טאטניו. של אברהם פריד.

הנימוק: נכון שיוצא לי לעסוק הרבה במוזיקה חסידית כללית, והיה צפוי שאבחר שיר של המלחין שאני כל כך אוהב - יוסי גרין

אבל כחסיד חב"ד כשזה מגיע לתפילות בבית הכנסת, אצלינו אין שירים מבחוץ אלא אך ורק ניגוני חב"ד שורשיים.

והשיר הזה שמוכר בעולם כולו, הוא במקורו ניגון חב"די ואנחנו אפילו שרים אותו בבית הכנסת בנוסח החבד"י בליל יום הכיפורים.
עם השיר הזה אני מרגיש שאני משלב את העולם הכללי ואת העולם הפנימי החבד"י

play-rounded-fill

מוישי רוט, מוסיקאי

השיר האהוב: באווירת החג אבחר בשיר 'סוכהלה'. בלחנו של ר' חזקי וייס. על הביצוע מרדכי בן דוד ובנו יידל וורדיגר

הנימוק: השיר היפיפה משייט בין אווירה עדכנית ורעננה, לבין לחן עם תנועה עתיקה 'בטעם של פעם', מפגש מדויק שמתאים למסר של חג הסוכות. המילים מתארות אדם היושב בסוכתו הקטנה עם קצת קישוטים וסכך, ומהרהר מתי נזכה כבר לראות את 'בית הקבע' - את הגאולה.

הדימוי של עם ישראל שלמרות אלפי שנות גלות נוראות, מנצח הכל ואף מעביר את המסורת הלאה אל הדור הצעיר, מומחש היטב בסוכה ארעית קטנה, השורדת סופות ענק וממשיכה לעמוד בנחישות כנגד כל הסיכויים. הדואט הקסום בין מרדכי ויידל, רק מעצים את תחושת "העברת הלפיד" של אב לבנו, ומזקק את המסר של החג: למרות הכל - "עם ישראל חי".

play-rounded-fill

יוסי רוטנר, זמר

השיר האהוב: אני מאמין, השקט העממי

הנימוק: זה שיר שנותן תקוה ואמונה לכל אדם באשר הוא במצבים קשים יותר או פחות. זה השיר שהכי מרגש אותי. שרים אותו בזמנים מרוממים שמחים ומרגשים. השמועה אומרת שהוא הולחן ברכבות של השואה בדרכם לאושוויץ, וזה עוד סיבה להתרגש מהשיר הייחודי הזה.

play-rounded-fill

אבי ריימי, זמר

השיר האהוב: ויכולו השמים. ברוך שלום בלסופסקי על הלחן. בביצוע שלי עם הקלידן יאיר בודנר

הנימוק: השיר וַיְכֻלּוּ היא פסקה קצרה בחומש בראשית בסיום פרשת בריאת העולם, בה מתוארת סיום הבריאה בשבת, וקביעתה למנוחה על ידי אלוקים. השיר הזה אנרגטי וסוחף , קיים כבר 10 שנים, עדיין פופולארי בכל ערב שבת תמיד זה יהיה מושמע. וזה בהחלט שיר מתאים לכל מי שרוצה להיכנס לשבת באווירה קסומה וסוחפת.

play-rounded-fill

צילום: גבי אהרן & דוידי נחשון

יהודה שוקרון, קריין ומנהל בית ספר למקצועות הרדיו

השיר האהוב: הלב שלי, ישי ריבו

הנימוק: למה מבין 60 אלף שירים שאני מכיר, אני מחובר דווקא לו? כי השיר הזה מצד אחד: מייצג תקופה שכל אדם עובר במעברי הנפש שלו, באופן אישי, ומצד שני: משקף את הלך הרוח של הדור בתקוותו ותפילתו לבורא העולם ש"יהפוך מספדינו למחול" (לשון השיר) ובנוסף ההגשה העדינה והאמיתות של המלחין והכותב והיוצר ישי ריבו.

play-rounded-fill

צילום: Sebastian Voortman

זלמן שטוב, אמן ויוצר ומגיש ברדיו קול פליי

השיר האהוב: שמחה לארצך של ר' בן ציון שנקר

הנימוק: היינו שרים אותו כל חג בסוכה של ההורים שלי בחג הסוכות, והשכנים היו מצטרפים אלינו עם קולות שניים ודיליי קצר, ככה שהרחוב היה הופך לאיזו במה ציבורית והתחושה הייתה שהמוזיקה הולכת מקצה העולם ועד קצהו, ומחברת לבבות מבתים שונים. זיכרון הילדות הזה חוזר אלי כל שנה לפני סוכות, ולוקח אותי למסע בזמן אל אותם שירים שכבר כמעט שלא שרים היום, אל אותו ילד שעדיין בתוכי.

אלחנן שטיינמץ, זמר

השיר האהוב: ואני אשיר. יידל ורדיגר מתוך אלבום לב אחד. מילים: מתוך תהילים

הנימוק: קודם כל, השם של השיר מעיד על עצמו, ואני אשיר עוזך, תמיד מזכיר לי דבר ראשון ולפני הכל לשיר לרנן להודות ולשבח לחי עולמים.

אם אתייחס מוזיקאלית, האמת שהשיר הזה לא זכה להמון פירסום, באירועים יוצא לי להתקל לא מעט בקהל שאינו מכיר ספציפית את השיר, אבל זהו שיר שבאופן אישי בכל פעם שאני מאזין לו, פשוט פורט לי על מיתרי הלב, הן מבחינת הטקסט המיוחד והן מהבחינה המלודית שלו, העיבוד המתפתח ושגורם לך רק לרצות עוד ועוד, שיר שהוא בעצם יצירה עם זמר מהגדולים שהיו למוזיקה החסידית עם אינטלגנציה מוזיקלית שאני שואף להגיע אליה.

'עוזי אליך אזמרה'

play-rounded-fill

משה שטעקל, זמר

השיר האהוב: יצירת האמן הויז'ניצאית "מה אשיב"

הנימוק: מעורר בי זכרונות ילדות מרגשים במחיצת הרבי הק' ה'ישועות משה', כאשר הופיע בארה"ב וזכיתי להשקות את נשמתי ולהסתופף בצילו בפעם הראשונה בחיי. לקראת אותו ביקור הופק האלבום הויז'ניצאי 'אודה', שנעימותיו מילאו את חלל ביתי זמן רב לאחר אותו ביקור מרומם, ובו פורסמה היצירה בפעם הראשונה.

ימי הביקור שהיוו עבורי כעין חג מרומם, נחקקו בעצמותי מאז ועד עולם; והיצירה מעוררת בי את ההשראה של אותם ימי חג נעלים בצל הרבי הקדוש, אשר לשמו ולזכרו תאוות הנפש.

play-rounded-fill

ויזואל לייב

יונתן שינפלד, זמר ויוצר

השיר האהוב: עוד יישבו, מרדכי בן דוד

הנימוק: השיר בעיני יצירה מושלמת. מכל הבחינות. החל מהמילים המרגשות של אחת מהנבואות היפות שיש בתנ"ך. הלחן של יוסי גרין למילים שמבטא את המסר והתקוה של המילים בצורה מיוחדת, והביצוע של מרדכי בן דוד. שמגיש את הלחן והמילים בצורה הטובה ביותר והמתאימה ביותר. שיר מרגש. שנוגע מאד לליבי ומעורר בי תקווה וחיוך על הפנים כל פעם שאני שומע אותו.

play-rounded-fill

צילומים: אבידן, Fdd, רונן שטלצר, עובדיה כלימי, שלומי כהן, סלי בן אריה, רפאל מזרחי, איציק בלניצקי, יוסי רוזנבוים, משה בן נעים, מוטי הלר, אהרל'ה צילום, יהושע פרוכטר, אילן בשור ובאדיבות המצולמים

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

3 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

זה חלק א

למה לא הביאו את מוטי שטיינמץ?

אני טומטי שטיינמץ אוהב את השיר ‘ותערב’ של מ.ב.ד.
השיר הזה ממש מחזק אותי ואני מתרגש כל פעם מחדש לשמוע אותו
הנה – עכשיו אני כבר בוכה מהתרגשות

אאא עכשיו אתה רגוע?
כתבה משעממת

כתבות חדשות באתר

הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture