המיוחדים

פלאש 90, JDN

קיפקעס | הדלפת התיעוד מהישיבה, הצעד של רב ויז’ניץ באנטוורפן, והתדהמה של גבאי הקפה

האזהרה על הכשרות שהגיעה באיחור, העיתונאי שקיבל מכתב של גור, תפילת מנהיג הפלג בבעלזא, השפעת פגעי הטכנולוגיה על אמני המוזיקה, ומספר המצלמות בריקוד הספרדי-חסידי • יוסי שטארק עם הנושאים שהעסיקו את ה’קיפקעס’
  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • בואו להכיר את הטעם הכי קרוב לחלב>

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • מוכנים לשינוי? בואו תגלו איך אלפי אנשים מרוויחים כסף מהדיגיטל

    תוכן מקודם

  • 2024, אנשים מממנים שכר דירה עם נכס דיגיטלי

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

חשיפת ‘קיפקעס’: לאחר העזיבה – הרב מרדכי גרינפלד, רב ביהמ”ד ויז’ניץ יאקאב-יאקאב באנטוורפן, פתח בית מדרש חדש. בשבת האחרונה שכר את ישיבת חב”ד והמונים הגיעו להשתתף ולחזק את הרב. טרם נמצא מיקום קבוע ושם לבית המדרש החדש.

*

יש לכם תיעוד או מידע שמעניין את ‘קיפקעס’? שלחו אלינו: [email protected]

*

חשיפת ‘קיפקעס’: לאחר חקירה בישיבה החסידית בירושלים על אופן הדלפת התיעוד ממצלמת האבטחה, מהתקרית שהסעירה את המגזר – הצוות גילה איך התיעוד הודלף. בחור ניגש בתמימות למשגיח ו’עבד’ עליו שנגנבו ממנו כמה חפצים. המשגיח השיב לו שהוא אינו מתמצא במצלמות ונתן לו לחפש בעצמו. משם, התיעוד עשה את דרכו במהירות לרשתות.

*

חשיפת ‘קיפקעס’: גבאי חדר הקפה בבית המדרש פאפא בברוקלין נדהם השבוע לגלות בקופה של הקפה והחלב, מטבע משנת 1909 ששוויו 1,400 דולר. הגבאי מיד פרסם מודעה שבה הוא מעדכן שאחד המתפללים ‘תרם’ לו בטעות סכום עצום, ושהוא מוכן להחזיר את הכסף.

*

ב’קיפקעס’ התרגשו לראות את התיעוד המעניין מחצר הקודש צאנז, שבו נראה האדמו”ר קורא לילד לבחור לקבל פרי, לאחר שהושלך החוצה מהתור בדרך לקבל פרי מהרבי לאחר טיש ט”ו בשבט. אב רחום וחנון.

play-rounded-fill
ויש עוד מישהו שנקרא בחזרה על ידי החסידות, אבל לא באמצעות פרי אלא באמצעות מכתב. ב’קיפקעס’ ברמה ד’ בבית שמש הופתעו לראות שהעיתונאי ישראל פרקל מ’חדשות 13′, ממשפחה של חסידי גור, קיבל מכתב מ’איחוד מוסדות גור’.

ויש אדמו”ר שבעצמו יוצא החוצה. ב’קיפקעס’ ראו שהצלם נפתלי לרר הבחין בכ”ק האדמו”ר מיערוסלב כשהוא מחפש מקום של שקט מחוץ לסערת הריקודים, ומתיישב על סטנדר וספר לימוד מתחת לפארנצ’עס בחתונת מכנובקא בעלזא.

play-rounded-fill
אדמו”ר נוסף שנסע החוצה, הוא כ”ק האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק שתועד בדרכו מירושלים לבית שמש לרגל חתונת נכדו. ב’קיפקעס’ סיפרו שהרבי ישהה בעיר במשך שבועיים ויערוך את הטישים בלעלוב.

ובדרך החוצה מהפגישה החשאית אצל כ”ק מרן האדמו”ר מגור, ראו ב’קיפקעס’ את מנהיג הפלג הירושלמי הגאון רבי אשר דויטש כשהוא מתפלל בדבקות בשעת לילה מאוחרת בשטיבלא’ך של בעלזא בירושלים.

בזמן שסבב הפגישות בבית האדמו”ר מגור הולידו מפץ בפוליטיקה החרדית, בדמות הודעתו של מרן האדמו”ר מויז’ניץ לתמוך באבוטבול בבית שמש – השתתפו רבים מחברי ה’קיפקעס’ בשמחת בר המצווה המדוברת ביותר השנה, של בן היועץ האסטרטגי יצ’ו פלדמן. באירוע נראו דיונים סוערים סביב ההודעה הדרמטית בויז’ניץ, כאשר בשולחן הדיונים ישבו יחדיו, הכתב החרוץ והסקופר מ-JDN אבי מוסקוב, עורך כיכר השבת חיים אילוז, והעיתונאים חנני ברייטקופף, יענקי פרבר ומנחם קולדצקי.

כעבור מספר דקות, ה’קיפקעס’ והדיונים הסוערים גלשו גם לשולחן המזרח, מה שהביא את בעל השמחה יצ’ו פלדמן להגיע במהירות לשולחן הדיונים עם מוסקוב, יחד עם דובר השר גולדקנופף ארי קלמן, יועץ השר פרוש שניאור רוזן, יועץ השר בן גביר אריאל אלחרר ויועצם של עיתונאי המגזר בני רוזנטל.

ובזמן שכל היועצים התיישבו סביב שולחן אחד, התעניינו ב’קיפקעס’ בכובע חדש של יועץ אחר, יונתן אוריך, יועצו של נתניהו שחזר השבוע לטוויטר לקראת קמפיין הבחיורת, כשהוא מכריז באמצעות הכובע: “ניצחון מוחלט”.

נבו כהן, יועצו של בן גביר מגיב ליונתן אוריך יועצו של נתניהו, באותו כובע, “הומניטרי תמורת הומניטרי”.

את הבוס עצמו, רה”מ נתניהו, ראו בשירת “אני מאמין בביאת המשיח”. ב’קיפקעס’ שמחו לראות שלמרות שהוא מסרב בעקשנות להניח תפילין, לפחות את “אני מאמין” הוא מסכים לשיר.

play-rounded-fill
ומשירת “אני מאמין” השלווה, לריקודים סוערים בחתונה חרדית בניצוחם של אהרן רזאל וסנדי דינקל. ב’קיפקעס’ שמחו וקפצו עד לשלב שהקהל התחיל קצת לאבד את זה…

play-rounded-fill
ויש מקום שהקהל לא איבד את זה, אלא דווקא היה מפוקס בצורה יוצאת דופן. חברי ה’קיפקעס’ שאבו השראה באולם המוחשך שבו אמן הרגש האמריקני אברהם מרדכי שוורץ הוביל מקהלה להקלטות לאלבום שלו.

play-rounded-fill
שוורץ נהנה מפגעי הטכנולוגיה, אבל ליפא שמלצר סיפר השבוע לחברי ה’קיפקעס’ איך התמודד פעם בלי הטכנולוגיה, וחשף את המסמכים עליהם יצר כמה מלהיטיו הגדולים ביותר.

play-rounded-fill
ושוב פעם נקשר בין ליפא למקור מחצבתו סקווירא. והשבוע עם תיעוד שריתק את ה’קיפקעס’, למרות שהוא לא חדש אבל הציף את הרשתות השבוע – שבו נראים תלמידי הישיבות מבצעים את אחד הריקודים הלוהטים והמרשימים ביותר שנראו בעולם החסידות.

play-rounded-fill
אם כבר סקווירא, אז ב’קיפקעס’ נדחפו השבוע לראות את מאבטחי החסידות מפלסים מקום לרכבו המפואר של כ”ק האדמו”ר מסקווירא ביצאתו מחופת נכדו, מספר ימים לאחר שחזר ממנוחה בקליפורניה, אחרי המסע לחו”ל.

play-rounded-fill
ומי שיצא השבוע למסע לחו”ל הוא מנהיג עולם הישיבות מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש. ב’קיפקעס’ נפעמו לראות את מרן יושב והגה בתורה תחת פנסי המטוס.

עוד לפני המסע ראו ב’קיפקעס’ את בכיר הרשמים והמשבצים מטעם ‘לבקר בהיכלו’ בעולם התורה הספרדי, הרב דוד רביבו, כשהוא מתקבל לברכה בחביבות על ידי מרן ראש הישיבה הגרמ”ה הירש.

גם מרן האדמו”ר מויז’ניץ יצא למסע בחו”ל. ב’קיפקעס’ הטו אוזן לשמוע את דברי הרבי לאחר תפילת שחרית, לגבאי כ”ק האדמו”ר מויז’ניץ לונדון הרב שלום מילר: “רבך יוצא מגדרו ומתמסר לכל יהודי באשר הוא, במסירות נפש”.

play-rounded-fill
ולהבדיל, מי שיצא למסע, לא לחו”ל, אבל לכפרים השונים בישראל, הוא שר הפנים משה ארבל מש”ס שמסר שיעור תורה על פרשת יתרו לנכבדי ובני העדה הדרוזית. ב’קיפקעס’ סיפרו כי ארבל נוהג באופן קבוע לבקר ולתמוך בערבים.

play-rounded-fill
יש שיעור תורה אצל הדרוזים ויש קריאת התורה באוטובוס. ב’קיפקעס’ נהנו לראות את האברכים הנמרצים שנעמדו לקריאת התורה באוטובוס בין ויליאמסבורג לקרית יואל, ניו יורק.

play-rounded-fill
ויש עוד דברים חריגים של אברכים שתופסים כותרות. האברך סרן (מיל’) אסף פלג, לשעבר מפקד יחידת דובדבן בצה”ל והיום מפקד כיתת הכוננות בקריית מלאכי, הפך לנושא סוער ב’קיפקעס’ כשצולם על ידי חיים גולדברג/פלאש90 בעודו צועד עם בגדי השבת וכלי הנשק, בדרך לבית הכנסת.

עוד מישהו עם נשק עשה קידוש השם. אחד מגולשי ‘קיפקעס’ שלח לנו תיעוד: “בבית הספר לבנות בעלזא בגאולה שלחו חייל לאבטח. הוא הוציא את הסטנדר ולומד עם בחור ישיבה תחת השמש. הייתי חייב להפסיק אותם לתמונה”.

ואם כבר תמונה, אז האירוע עם הכי הרבה תמונות השבוע היה הריקוד של הגה”צ חכם ניסים בן משעון עם כ”ק האדמו”ר מקוזמיר. ב’קיפקעס’ הבטיחו כי הזוכה בספירת מספר המצלמות יקבל פילים של ‘קודאק’ מתנה.

play-rounded-fill
וכעת לרבי של המצלמות והסטורי’ז, הרב בוימל מברדיטשוב, שסיפר על סגולה מיוחדת לשידוכים.

play-rounded-fill
ומאירועים שמחים לאירועים טראגיים שטלטלו את כולם. ב’קיפקעס’ הביטו בעצב על לוח הנפטרים ב’דער איד’ האמריקני. לצד שורה של נפטרים בני 90 – מופיעות שתי הדמויות הטהורות של הילדים הקטנים שנפטרו השבוע בצורה טראגית. שלא נדע עוד צער.

ב’קיפקעס’ ראו גם את העסקן ואיש החסד מהצפון, יוני פוזן, מתפנק עם קינוח לשבת בקיוסק המקומי בעפולה.

ח”כ ארז מלול נצפה בניחום אבלים בבית משפחת החייל רב סרן נתנאל אלפסי הי”ד בבאר שבע.

בית שמש: המועמד לראשות העיר סגן השר ח”כ משה אבוטבול יחד עם המשנה לראש העיר איציק אלמליח, משתתפים בסעודת יתרו המסורתית שעורך הרב פנחס מזוז שליט”א.

play-rounded-fill

ועכשיו לקינוח האמיתי. במסגרת הבדיקות וההמלצות של ‘קיפקעס’ על המקומות הטובים ביותר לאכול בהם צ’ולנט כמנהג בכירי המגזר מזה כמה דורות – הפעם ‘קיפקעס’ טיפס גבוה מאוד, אל עבר היישוב החרדי מיצד שבגוש עציון, שם בחוות פני קדם (הר כנוב) נפתחה לאחרונה צ’ולנטיה מסגנון אחר לגמרי ממה שאתם מכירים. תתלבשו היטב, קר שם. בכל אופן 900 מטר מעל פני הים.

• כתבה זו מלווה בתיעודים המופצים ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעלי זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלמים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא”ל [email protected]. השימוש נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס”ח-2007

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

10 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

למה הפסיקו לכתוב על המלחמה? הכי מעניין הכי חשוב

לגבי מתפללי ביהמ”ד קארו בביתר עילית
אני יודע שיש לו כן תעודה אבל עד היום הוא לא שם את זה ועכשיו כשהוא עבר לביהמ”ד מאטערסדוף הורה לו האדמו”ר ממאטערסדורף לשים את התעודה

החברה לא יודעים על מה אתה מדבר כי הורידו את הסקופ מקיפקעס

אינשאאאלה משה אבוטבול יפסיד

בעזרת ה’ – הוא מנצח.

אבל מה עם פינת גולדקנופף????
איפה השאגות על החזרה לגוש קטיף??

קצת מצער שהשר ארבל אף שהוא עושה רבות למען הכלל והפרט, טעה בדבר הזה כשקרא ליתרו נביא, בעוד שאף שהיה אדם חשוב ומכובד וחותן משה בתורה ובאגדה לא מתיחסים אליו כנביא, הדת היחידית שמיחסת לו נבואה היא הדת הדרוזית ובשביל לכבד אותם לא צריך לצטט אמונות טפלות שלהם
חבל !!

לא אמרים ‘להבדיל’ בין יהודים

אהבתי את הריקוד של הבחורים בסקווירא

יש פה מי שמוכן לסייע פיזית לבנות של הרבי מברדיטשטב להדתדך

כתבות חדשות באתר

יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture