כלכלה ועסקים

צילום: דוד כהן/פלאש 90

בעקבות מיזוג לא חוקי: קנס חסר תקדים לחברת שטראוס

הממונה על התחרות שוקלת להטיל על שטראוס עיצום כספי אדיר בכפוף לשימוע • בנוסף נשקלת הטלת עיצומים גם על משק ויילר ונושאי משרה בכירים בחברות • בכפוף לשימוע, הממונה תקבע שהחברות ביצעו מיזוג בפועל, בניגוד לחוק
  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • ההטבות הכי שוות: הכירו את הבנק שמאמין בצעירים

    תוכן מקודם

  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

  • עם כל הידרדרות במצבו – חלה הידרדרות במצב הבית; הוא נפטר והבית התמוטט

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

הממונה על התחרות שוקלת להטיל על שטראוס עיצום כספי בסך 111 מיליון ש”ח בכפוף לשימוע; נשקלת הטלת עיצומים גם על משק ויילר ונושאי משרה בכירים בחברות

בכפוף לשימוע, הממונה תקבע שהחברות ביצעו מיזוג בפועל, בניגוד לחוק – מיזוג שעלול לפגוע בתחרות בתחום תחליפי החלב הצמחיים הטריים

הממונה על התחרות הודיעה היום (רביעי) על כוונתה, בכפוף לשימוע, לקבוע כי שטראוס גרופ ומשק ויילר ביצעו מיזוג בפועל, בניגוד לחוק התחרות הכלכלית, ולהטיל עיצומים על שטראוס בסך 111,331,200 ש”ח, סכום העיצום המרבי. על משק ויילר בסך 1,539,922 ש”ח, ועל נושאי משרה בכירים בהן בסכומים שנעים בין כ-168,000 ש”ח לכ-796,000 ₪.

משק ויילר היא חברה המייצרת ומשווקת מוצרי טופו תחת המותג “משק ויילר”, המופצים לרשתות על ידי שטראוס. בנוסף מייצרת משק ויילר מוצרי טופו עבור מותגים פרטיים של מספר גופים, וכן משקאות צמחיים טריים (plant based) עבור שטראוס.

שטראוס היא חברה ציבורית העוסקת בייצור, שיווק, מכירה והפצה של מגוון רחב של מוצרי מזון מצוננים ויבשים מסוגים שונים ובכלל זאת חלב ומוצריו, משקאות צמחיים, סלטים ומטבלים, חטיפים מתוקים ומלוחים, קפה ועוד. כאמור, בין היתר, מפיצה שטראוס גם את מוצרי “משק ויילר”.

בפברואר 2022 התנגדה הממונה על התחרות לעסקת מיזוג במסגרתה שטראוס ביקשה לרכוש את השליטה במשק ויילר, בין השאר על רקע חשש מפגיעה בתחרות בתחום המשקאות הצמחיים הטריים כגון חלב סויה, שקדים, שתנובה היא השחקנית הדומיננטית בו ושטראוס ומשק ויילר ביקשו להיכנס אליו. שטראוס ומשק ויילר לא עררו על החלטת הממונה.

הפרשה בה עוסקת הודעת הממונה מהיום נוגעת לתחרות בתחום המוצרים הצמחיים – משקאות, גבינות ויוגורטים צמחיים. מבחינתה של שטראוס מדובר בתחום אסטרטגי, והיא פועלת על מנת להרחיב מאוד את פעילותה בו בשיתוף פעולה עם דנונה העולמית, תחת המותג אלפרו.

ברשות התחרות טוענים כי במהלך המו”מ שטראוס התעקשה שלאחר המיזוג, שהותנה באישור הממונה, פעילותה של משק ויילר תתמקד אך ורק במוצרי טופו. השותפים במשק ויילר התקשו להשלים עם דרישת שטראוס. במהלך המו”מ לקראת העסקה בכיר במשק ויילר כתב לבכיר בשטראוס: “התחומים האלה ממש גדולים ומשמעותיים. החזון והחלום שלנו כל הזמן היה להיות מפעל טבעוני (תחליף חלב ובשר) ולא ‘רק’ מפעל טופו.”

בסופו של דבר השותפים במשק ויילר התרצו והסכימו להבהיר בהסכם בעלי המניות, שנועד להסדיר את פעילות החברה לאחר אישור הממונה על התחרות ומימוש המיזוג, כי “תחליפי מוצרי חלב לרבות תחליפי גבינה, חלב, מעדנים וכדומה אינם כלולים בתחום הפעילות וידוע כי הרוכשת [שטראוס] תעסוק בתחומים אלו שלא באמצעות החברה.” ואולם, הצדדים הסכימו כי כבר ממועד חתימת הסכם רכישת המניות (בטרם התקבל אישור הממונה) ועד מימושו או ביטולו, ויילר תימנע מ”כניסה לתחומי עיסוק חדשים מעבר לאלו הכלולים בתחום הפעילות של החברה כהגדרתו בהסכם בעלי המניות במועד חתימת הסכם [רכישת המניות]”.

באמצעות הוראה זו שטראוס קיבלה, לכאורה, דריסת רגל בפעילות של משק ויילר בתחום המוצרים הצמחיים כגון משקאות, יוגורטים, גבינות. שטראוס קיבלה כוח השפעה על פעילותה של משק ויילר בתחום זה עוד לפני שהמיזוג הוגש לבדיקת הממונה, והמשיכה להחזיק בו עד לביטול הסכמי המיזוג, לאחר התנגדות הממונה על התחרות.

המגבלה על תחומי הפעילות של משק ויילר עלולה הייתה לעכב ואף לסכל את התכניות של משק ויילר לפתח מוצרים חדשים ולהרחיב את פעילותה העצמאית בתחום המוצרים הצמחיים. אחרי חתימת הסכמי המיזוג, משק ויילר פעלה באופן שעולה בקנה אחד עם ההסכמה שגובשה כאשר ביקשה להסיט מימון שקיבלה מרשות החדשנות לצורך פיתוח תהליך ייצור של משקאות וגבינות צמחיים לטובת פיתוח מוצרי טופו. נוסף על כך, במהלך בדיקת המיזוג על ידי הממונה משק ויילר נדרשה לאשר השקעות שביצעה מול שטראוס, על מנת לוודא שאלה תואמות את “תוכנית ההשקעות הכללית” עליה הסכימו החברות – תוכנית השקעות שחופפת את הכוונה שמשק ויילר תתמקד אך ורק בטופו, ותזנח את תחום המוצרים הצמחיים.

ההפרה לכאורה עלולה הייתה לעכב ואף למנוע כניסה עצמאית של ויילר לתחום, ובפרט לשוק המשקאות הצמחיים הטריים – שוק שנשלט על ידי תנובה וששטראוס מתכוונת להרחיב משמעותית את פעילותה בו. ברשות התחרות מציינים כי לשטראוס, משק ויילר ונושאי המשרה נתונה הזכות להישמע בפני הממונה בטרם תתקבל החלטה סופית.

מחברת שטראוס נמסר: ״החברה דוחה בתקיפות את טענות רשות התחרות ובטוחה כי בהתנהלותה לאורך כל התהליך לא נפל כל רבב. הטענה כי החברה ניסתה למנוע ממשק ויילר כניסה לשוק תחליפי החלב מנותקת מהעובדות לאשורן שכן השיח בין החברות נסוב סביב ייצור ופיתוח של מוצרי טופו ולא בנוגע לשוק תחליפי החלב. מדובר בהחלטה תמוהה, הן בנימוקיה והן בגובה הקנס חסר הפרופורציות”.

“החברה ובכיריה שהוזכרו בהחלטה התנהלו בעת גיבוש ההסכם כמצופה מחברה ציבורית מובילה, ובטרם בוצע מהלך כלשהו דיווחו על כך לרשות התחרות והעבירו את החומרים הנדרשים לעיונה. כל זאת בשקיפות, בהגינות, בתום לב ובליווי משפטי צמוד של טובי המשפטנים בתחום התחרות. הסעיף אשר נמצא במחלוקת הינו סעיף כללי וסטנדרטי, המקובל בכל הסכם מיזוג ואין בו דבר וחצי דבר עם פגיעה אפשרית בתחרות. החברה תטען את טענותיה במהלך השימוע ותלחם על שמה הטוב בכל ערכאה משפטית שתידרש”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

נולד לכם תינוק? איזו עגלה כבר החלטתם, אבל מה עם החתונה שלו?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
מה מביא ישראלים רבים להשקיע בחו"ל?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הצצה לחייו של אלימלך בן ה8, הסובל משיתוק מוחין
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture