בחסידות סאטמר מספרים כי תלמידות סמינר סאטמר בני ברק היו אמורות לעבור במקום בו התרחש פיגוע הירי הקטלני באזור צומת בית הערבה בכביש 90 – אך בעקבות הוראה חד משמעית של כ"ק האדמו"ר מסאטמר נמנע אסון כבד.
ההוראה של הרבי מסאטמר הגיעה לאחר שראשי הנהלת מוסדות החסידות בבני ברק ביקשו את ברכת האדמו"ר לנסיעה מתוכננת לתלמידות הסמינר, אתמול ביום שני.
למרבה הפתעתם, הרבי הביע חוסר נוחות מהנסיעה. כאשר שאלו האם לבטל את הנסיעה, הרבי התעמק במחשבותיו למספר שניות ואז הורה: "לא לנסוע".
ראשי ההנהלה אמרו כי היה לא נעים לבטל טיול מתוכנן של הבנות, אבל לא נותרה להם ברירה בעקבות הוראת הרבי.
אמש בשעות הערב, הבינו…





















אני לא מבין,
זה אחרי הקו הירוק,
אז איך הם רצו להיות שם?? (:
כנראה בגלל השרפה שהיה בישיבת סאטמר ולוויית הספרים.
לא הבנתי מה ענית לו שאחרי שנשרפו הספרים מותר כבר לעבור את הקו הירוק???
איזה סאטמר?