העימותים בהר הבית. צילום: פלסטיני
ההסלמה הביטחונית: במהלך יום השישי השלישי של חודש הרמדאן שיצויין מחר, המשטרה תיערך באופן מוגבר "במטרה לאפשר את חופש הדת והפולחן למתפללים הרבים שיגיעו למקומות הקדושים, תוך שמירה על הביטחון והסדר והכוונת התנועה" כפי שנמסר הלילה (חמישי) מדוברות המשטרה. במערכת הביטחון חוששים שההסלמה תיגרר שוב פעם להר הבית.
לפי הנתונים שפרסמה המשטרה, כ-2,300 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור ארציים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, יפעלו ויתפרסו מחר ברחבי העיר ירושלים. המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים בפרט במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר באזור ובסמטאות העיר העתיקה. ההסלמה התחילה במסגד אל-אקצא, עם עימותים בין המתפללים לכוחות המשטרה.
מחר, בעקבות תפילת יום שישי ההמונית במתחם הר הבית, מערך הבטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולהעניק שירותי משטרה מיטביים לציבור. בתוך כך משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת הסדר הציבורי, למניעה וחקירת פשיעה מכל סוג שהיא, וכן להכוונת קהל וויסות התנועה.
מאות אלפי מוסלמים הגיעו עד כה להר הבית לתפילות הרמדאן בחציו הראשון. "הגעתם הבטוחה, חופש הפולחן ואווירת החג שאפיינה את השבועיים האחרונים – התאפשרה בזכות היערכות המשטרה", נמסר מדוברות המשטרה, "ביומיים האחרונים היינו עדים לניסיון של מאות מפרי הסדר והמתפרעים שהתבצרו בהר הבית, להרוס את החג ולשבש את שגרת התפילות והביקורים בהר הבית".





















אלופים באנרכיה צריך ללמוד מהם