במעמד הקבלת פנים התעלו האברכים בערב מיוחד ומגבש מתוך דיבוק חברים מקשיבים, בה זכו להחכים בינה לעיתים עם הגעתם לעיר וקביעת מוסדות החינוך לצאצאיהם להתחנך בדרך רבוה"ק מאורי אור.
ביום ראשון לסדר 'יחד שבטי ישראל' התאספו והתאגדו יחדיו כמאה ושמונים אברכי חמד אשר קבעו משכנם בעיר אלעד בחמש שנים האחרונות, למסיבת קבלת פנים רבתי שאורגנה ברוב פאר והדר ע"י הנהלת מוסדותינו הק' באלעד, בראשות מנכ"ל המוסדות ושליח רבוה"ק בעיר הרב חיים מאיר כ"ץ שיחי'. אברכים אלו הצטרפו לכ-500 מאות המשפחות המתגוררים זה רבות בשנים בעיר ונהנים משירותי המוסדות והקהילות הקדושים הנותנים מענה וסיוע למשפחות במהלך כל השנה, ובפרט לצעירי האברכים.
הקהילות והמוסדות הקדושים 'צמח צדיק' המתנוססים לתפארה בעיר מונה כהיום 5 שטיבלעך פעילים לאברכים, ורשת בתי חינוך לבנים ובנות אשר חלקם הגדול כבר ממוקמים במבני קבע בפאר והדר רב, וחלקם נמצאים בשלבי בניה והרחבה.
כפי מסורת הנהלת מוסדותינו הק' אחת לכמה שנים נערכת מסיבת 'קבלת פנים' מיוחדת ומושקעת למשתכנים החדשים, כשהמטרה הוא להעצים ולהגביר את תחושתם של האברכים בבואם להתגורר בעיר אשר חדשה להם קשרי הקהילות שם.
את הכנס פתה והנחה הרב יואל צבי טובק שליט"א, מחשובי אנשי החינוך בקהילת "צמח צדיק", שבדבריו הנעימים היטיב לתאר ולבאר את כל התהליכים בהרחבה שעברו בני הקהילות מאז הקמת בנייני בתי הכנסת ומוסדות החינוך שהיה 'ראשיתך מצער', שכיום בס"ד רובם עומדים על תילם בבנייני פאר ועד הלום כאשר האברכים התושבים החדשים הם בבחינת 'ישגה מאוד'.
הרצאה מרתקת ומעניינת השמיע הרה"ג נחמן יאקאב שליט"א, ר"מ בישיבת בעלזא בית חלקיה. במתק דבריו נתן כלים מעשיים ומקצועיים לדרך הנכונה לטעון את ילדינו בכוחות לשרוד ולהתעצם, הדרך להתמודדות נכונה ובריאה בקשיים, פגיעות ואתגרים, שיחתו הקיפה בהרחבה את כל הנושאים, והעצימה את השומעים בתובנות רבות על הערך העצמי של האדם לעצמו לבני משפחתו.
ראש מחוז המרכז בקופ"ח במכבי, מר דניאל ברמן, הביע את שמחתו להיות שותף בפעילויות לקידום בריאות ופרס בפני הציבור את הפעילות וההתפתחות של קופ"ח מכבי באלעד. את פניו קיבל הר"ר ישראל פרוכטר הי"ו, מחשובי אברכי הקהילה שמכהן כמנהל שירות לקוחות מסור בקופ"ח מכבי אלעד. אף הובעה תודה להרב מרדכי שחורי הי"ו, מנהל קופ"ח מכבי מרחב אלעד, שהשתתף במעמד, על אזנו הקשובה בכל עת.
ראש העיר הרב ישראל פרוש הי"ו, העלה את שמחתו לראות את פניהם הקורונות של עוד כמאתיים אברכים חסידים צעירים וסיפר על תנופת הבינוי בכלל העיר ובמיוחד למוסדות החינוך ובתי הכנסת והובע לו רחשי תודה על פעליו.
זיץ מרומם ונעלה בשילוב קטעי שירה וזמרה, בשילוב א' חסידישע פארבארענג נערך ע"י המשפיע המפורסם הרה"צ רבי חיים יצחק קאפף שליט"א, בן האדמו"ר מלעלוב ברנוביץ זצ"ל וחתן האדמו"ר מפרמישלאן שליט"א, שתיבל בדבריו תובנות טיפים ומתכון לחיים של אושר ושמחה ולחיים של דבקות בהשי"ת ואמונת צדיקים. האברכים התרוממו והתעלו והדברים יביא להם אי"ה כוחות ותעצומות להמשך חייהם האישיים והציבוריים.
במהלך דבריו שיתף את המשתתפים מהשתאותו והתרשמותו התמידית מפעליו הרצופים והמגוונים של מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ הי"ו כשניכר מטרתו חדור שליחות קודש להיטיב עם כל אברכי קהילות ויז'ניץ ילדיהם ובני משפחותיהם. בסיום דבריו פתח בחרוזים ובשיר וזמר תוך שאברכים נסחפים לאווירה בהתרוממות מיוחדת ולמעגלי שירה.
ברוב כבוד ויקר הופיע מורנו הרב אב"ד ויזניץ אלעד שליט"א למעמד, כן השתתפו במעמד רבני הקהילות, הגאון רבי שרגא פייביל ויינברגר שליט"א, רב דקהל "ישועות משה", הגאון רבי פסח ישראל שנייבלג שליט"א, דומ"ץ דקהל "צמח צדיק" והגאון רבי שמואל דוד טסלר שליט"א, רב דקהל "אמרי חיים."
המעמד לווה בתזמורתו של הר"ר קלמן הנדלר הי"ו עם בעל המנגן הר"ר יחזקאל יוסף פיליפ הי"ו. הובעה תודות לארגון "עזר לשמחות" בהנהלת הרב שמואל אשר הרטמן הי"ו, על הכנת הסעודה ולמזכיר הישיבה הר"ר אהרן שטרן הי"ו על ארגון המעמד.
מלאים אסמיהם שבא מברכות ה' הסיימה שעות נהדרות אלו כאשר האברכים היקרים מודים ברוב הלל ותשבחה למנכ"ל המוסדות על ארגון המסיבה הנהדרת, ולחברי הנהלת המוסדות הק' אשר שמו עינם וליבם למען לא יחסר המזג ויהא כינוס זה לכינוס חיזוק בבחינת 'חזק חזק ונתחזק'.




















