בהתרגשות ורושם עז נערך מעמד מיוחד ורב רושם לרגל חלוקת תעודות הוקרה לאברכי קהילת באבוב בארצינו הק' זאת במסגרת המיזם התורני המופלא 'קניין הלכה' אשר מעודד את אברכי הכוללים המופלגים לחזרה מתמדת ומעמיקה ורכישת ידיעה מקפת במקצועות התורה השונים.
מפעל 'קניין הלכה' כשמו כן הוא, כאשר לפני האברכים מוצעים בתחילת כל שנה מסלולים שונים לשינון מקצועות ההלכה, ביניהן: הלכות שבת, בשר וחלב, יו"ד ח"ב, ברכות הפירות, ריבית ותערובות. בכל רבעון בשנה מתקיימים מבחנים על חלק מהמקצוע הנלמד, כאשר ביום שקודם המעמד (יום שני בשבוע העבר) נערך המבחן האחרון בסדרה, אשר סיכם והקיף את המקצוע כולו במלואו.
במעמד המבחן המיוחד השתתף גם הגאון הצדיק רבי יהושע רובין שליט"א, רב חסידי באבוב 45 וגיסו של כ"ק האדמו"ר שליט"א, אשר הגיע ארצה במיוחד לכבוד המבחן והמעמד, ושיבח בהתפעלות את ידיעותיהם המופלגות של האברכים.
במעמד חלוקת התעודות, אשר התקיים למחרת (יום שלישי) באולם יוקרתי בשכונת רמת שלמה, השתתפו לצד עשרות הנבחנים החשובים שליט"א גם בני משפחותיהם הנרגשים, אשר הגיעו לשמוח יחד עימם ביומם הנרגש. אות הוקרה והערכה בדמות שי מיוחד הוענק לנשות האברכים שמוסרות את נפשן למען תורת ראש המשפחה יום ביומו.
את המעמד המפואר הנחה הנואם המפורסם הרב יוסף נחום שטראם שליט"א, פה מפיק מרגליות, אשר הזמין את הרה"ג ר' יהושע לנדא שליט"א יו"ר מפעל הצדקה 'צדקת ארץ הקודש' והעומד בראש מפעל 'קניין הלכה' לדברי פתיחה – אותם הקדיש להביע את השמחה הגדולה וכבוד התורה והילל את השקעתם המרובה של האברכים לאורך כל השנה החולפת עת אשר זכו להגיע לידי ידיעה מקפת ומעוררת השתאות. את המשא המרכזי נשא הגה"צ אבד"ק שליט"א בדבריו המיוחדים שבח את המפעל הקדוש
אשר מפארת את כל הקהילה בעת אשר אברכים נבחנים על מקצועות בהלכה ובסוף דבריו הביא את ברכת האדמו"ר שליט"א למעמד לאחמ"כ נשא דברים הרה"ג ר' אליהו חיים שטרנבוך שליט"א דומ"ץ באבוב 45 בארה"ק ובמתק דבריו הפליג בחשיבות המפעל הקדוש במשך כך השנה ובפרט לעת הזאת שמגדלים תלמידי חכמים מפוארים
לסיום נשא דברים הרה"ג ר' אהרן דוד ניישטאט שליט"א רב קהילות החסידים בשכונת נווה יעקב, אשר הלהיב את הנוכחים בגודל זכות העמל והיגיעה העמוקה בתורה, כאשר לעת כזאת זוכים האברכים לקצור את פירות ההשקעה.
לאחר מכן עברו האברכים החשובים בסך לקבל את תעודות ההוקרה המרשימות מידי הגה"צ אבד"ק שליט"א אשר כאמור טרח להגיע במיוחד מארה"ב ושיבח ארוכות כל אחד מהם בתורו, בלשון חז"ל: "אשרי מי שבא לכן ותלמודו בידו".
את המעמד המפואר הפיקה ברוב פאר הנהלת המפעל אשר השקיעה רבות והוזילה דמים מרובים כדי להגדיל תורה ולהאדירה. על הצד המוזיקלי הופקדה מקהלת 'מלכות' המפורסמת ובעל המנגן ר' עוזיאל דייטש, שהנעימו בין הפרקים במתיקות ונועם לכבוד התורה ולומדיה.
בצאתם מהמעמד הביעו האברכים המופלגים ובני משפחותיהם את הערכתם העזה להנהלת המפעל על ההשקעה המרובה במהלך כל השנה, ובפרט במסגרת מפעל 'קניין הלכה', אשר שיאו כאמור היה במעמד מפעים-הלב לכבוד עמלי התורה.




















