את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגר"א סלים שבו חיזק את הבחורים והאברכים ואמר כי אין שום הבדל בין העדות, התורה מאחדת את כולם. הגר"א סלים הוסיף כי מה שמחזיק אותנו במצבנו היום זה רק לימוד התורה ולמרות הרדיפה כנגד עולם התורה אדרבה צריך להתחזק בלימוד התורה.
באופן נדיר והיסטורי ר"י סלבודקא הגרמ"ה הירש שיגר את ברכתו בכתב ידו למעמד תחת מכתבו של הגר"א סלים ובירך את העוסקים במלאכת הקודש שיזכו להמשיך להרבות כבוד שמים.
הרבנים בירכו את מנהלי האיגוד הרב נתנאל פרץ , הרב ניסים יברקן והרב עודד תמנה שמוסרים את נפשם למען בני התורה. וכן את שלוחי הציבור יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שנבצר ממנו להשתתף ועושה ככל יכולתו בשיתוף פעולה של כל הגופים. וכן את סגן רה"ע הרב צביקה כהן וחבר מועצת העיר הרב אריאל גולן על כל פועלם למען רווחתם וטובתם של בני התורה. הגר"ש זעפרני והגר"ח כהן ר"י באר התלמוד שהיו אמורים להשתתף במעמד ונבצר מהם בשל אילוצים אחרים שלחו את ברכתם.
לרגל המעמד יצאה לאור חוברת ובה מאמרי מחשבה לחג מתן תורה מתורתם של גדולי ראשי הישיבות, הגר"י שראבני מר"י מאור התורה, הגר"ש טולדנו ר"י ברית יעקב, הגר"י לסרי ר"י אש התלמוד, הגר"ד אברהם ר"י בנין אב ועוד.





















אשריהם של כל העוסקים במלאכה הקדושה לתת לבני העדה את מקומם הראוי להם בזכות גמורה ולא מכורח מחוייבות חברתית או פוליטית, אין ספק שביניהם יושבים גדולי תורה אדירים, ומי יודע כמה כבר פיספסנו…
תאר (טוהר)כלה מאד נתעלה מרגש מאד