בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה, דבר שגרם ליהודים רבים ובני משפחותיהם לעזוב את מקום מגוריהם ולנדוד בדרכים, יוצאים חברי בד"צ ה'עדה החרדית' בירושלים בקריאה חריגה לומר בכל יום שלושה פרקי תהילים לישועתם של יהודי אוקראינה.
תחת הכותרת "אחינו בני ישראל", נכתב כי: "כאשר רוחות מלחמה נושבות בעולם, ואחינו בני ישראל תושבי המקומות ההם נתונים במצור ובמצוק ורבים הוצרכו לנדוד ממקומם, חובת כל איש ישראל היחיד והציבור להעתיר בתפילה לשלומם ומנוחתם של בני ישראל בכל מקום שהם ולהטות לב המלכות עליהם לטובה".
כאן מורים הבד"צ כי יש לומר בכל יום שלושה פרקי תהילים לישועתם של התושבים במקום: "על כן בהוראת כ"ק מרן הגאב"ד והגאונים הצדיקים חברי הבד"צ, עד יעבור זעם יאמרו שלושה פרקי תהילים עם תפילת אחינו בני ישראל הנתונים וכו' בכל יום לאחר תפילה השחרית".
בסיום הקריאה נכתב: “והשי"ת ירחם עלינו למנוע משחית מבית ישראל בגל מקום שהם, ולא תאונה אליהם רעה ונגע לא יקרב באוהליהם, ובקרוב נתבשר בגאולת עולמים ופעמי משיח בן דוד וקיבוץ נדחי ישראל ע"י גאולינו ה"צ, מתוך רחמים גדולים".






















תודה רבה