העולם החרדי

צילום: פלאש 90

הסתיים בג”ץ הסלולר; ההערכה: ההחלטה תתקבל הערב או מחר • הדיון המלא

בבית המשפט העליון מתנהל דיון כנגד רפורמת הסלולר של השר הנדל • עורך הדין של ועדת הרבנים, הסביר את הדחיפות בעצירת הרפורמה: “יש עשרות אלפי איש שמשבוע הבא לא תהיה להם אפשרות להכניס טלפונים הביתה. מבקשים לפחות צו ביניים”
  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

  • המזגן נכבה בסעודת השבת? לדעת להכריע - בלי להזיע!

    תוכן מקודם

  • כמה מנהגים של פסח יש לכם במשפחה?

    תוכן מקודם

  • אוכלים קרטון בפסח? כנראה שלא, למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • חושב שאתה מכיר את כל המנהגים שלכם בפסח? בוא לאתגר את המשפחה

    תוכן מקודם

  • כמה מנהגים של פסח יש לכם במשפחה?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

רפורמת הסלולר ההרסנית של שר התקשורת יועז הנדל, רפורמת שכל גדולי ישראל זעקו בכאב כנגדה מאחר והיא תהרוס את הקומה הכשרה שמגנה על הצביון החרדי, תיכנס לתוקף החל מיום ראשון הקרוב. בתגובה עתרו לבית המשפט העליון מספר עמותות חרדיות, דיון החל להתקיים הבוקר (חמישי) באיחור של חצי שעה, בדרישה שהרפורמה לא תיכנס לתוקף. העתירה מנומקת בכך שלמעשה השר הנדל מתערב באורח חייו של המגזר החרדי.

הדיון, שהיה אמור הבוקר להתחיל בשעה 11:30 בבג”ץ, ולבסוף התחיל בשעה 12:00, מלווה בנציגי משרד התקשורת ובנציגי העמותות שעתרו כנגד. העותרת הראשית היא ועדת הרבנים לענייני תקשורת, והצטרפו אליה ארגון נוער חרדי ורשת מוסדות חינוך חרדי. אנחנו ב’חדשות JDN’ ניתן עדכונים שוטפים מהדיון בבג”ץ, עד לפסק הדין של השופטים שיש להתפלל בחסדי שמיים שיעצור את הרפורמה ההרסנית. חבר הכנסת לעתיד, יצחק גולדקנופף, אמר כי “הניצחון שלנו בדרך”.

עורך הדין זלמן בלאק שייצג את הארגונים החרדים אמר בפתח הדיון, כי “בשולחן ערוך הטלפון הכשר לא מופיע. זה משהו שנולד לפני כמה עשרות שנים והיו צריכים לבנות את ההלכות סביבו”. השופט: “נניח שאני אדם חרדי, אז אני מניח את המפתחות בפני ועדת הרבנים ומה שהם יחליטו. אני מצפה שבמידה וישנם עשרות אלפי מספרים תחת הוועדה, אני רוצה לראות על כל מספר פרוטוקול דיון, מה הראיות שהוצגו נגד כל מספר ומדוע הוחלט לחסום את המספר”.

עורך הדין בלאק השיב: “הוצגה כאן תמונה מעוותת של חסימת המספרים, מדובר באלפים בודדים ומדובר באלפי מספרים בלבד. המספרים שנחסמו הם של קווי חדשות שדעת גדולי ישראל אינה נוחה הימנו, זהו ביטול תורה וגורם לליצנות. הוועדה אמרה שנעבוד בשיטת ‘רשימה לבנה’, ככה שחוסמים קודם כל את כל קווי התוכן – ואז פותחים בנפרד על כל בקשה”.

“הצענו למשרד התקשורת לשבת ולדון על דרך מסודר של חסימות מספרים וסינון תוכן. נדחנו על הסף. לפני ארבע שנים, בדיון בוועדה בכנסת הגיעו כלל חברי הכנסת החרדים, ורצו להעביר את רפורמת הסלולר שהייתה חשובה להם אך ללא ביטול הקומה הכשרה. כבר אז השיבה היועצת המשפטית של משרד התקשורת בזלזול, ולא הסכימו במשרד כלל לדון איתם בעניין”, הוסיף עורך הדין.

השופט שואל: “עד כמה ניתן לאפשר לאדם לוותר על האוטונומיה האישית שלו בעבור קבוצה, הרי היום זה קומה כשרה ובהמשך זה יכול להגיע למקומות שאנחנו לא יודעים בכלל. מחר תגיע קבוצה אחרת ותבקש חסימות על עוד דברים”. עורך הדין: “הכול זה עניינים של איזונים”. השופט: “זהו בדיוק האיזון הנדרש עם הרפורמה, שעדיין תוכל להיות רק עם טלפון כשר אבל שלא כולם יידעו איזה טלפון יש לך”.

‏עורך הדין בלאק: “ללא הטלפון הכשר, זה אומר שרוב הנערים והילדים החרדים יהיו ללא טלפון בכלל. זה אומר דבר אחד – ניתוק עם ההורים והסביבה. מדובר פה בהתנגחות נטו, השר מעולם לא קיים איתנו דיון ברפורמה. הציבור החרדי זה ציבור של מיליון איש, יש עשרות מסלולים של ‘מושגחים’ וכו’, אין באמת דרישה מהציבור לבטל את הקומה הכשרה”.

השופט: “איפה השקיפות?”. עו”ד בלאק: “זאת סוגייה שנהיה מוכנים לדון עם משרד התקשורת”. במקביל, התרחשה ‏הפתעה בדיון כאשר חבר הכנסת מיכאל ביטון, ממפלגת ‘כחול לבן התקווה החדשה’. נכנס לאולם. מספר בחורי ישיבה פינו לו מקום, הח”כ ביקש מהם להתיישב. “אתם לומדים תורה”, אמר והתיישב על קצה הספסל. ביטון שהה בבניין בג”ץ כחלק מהדיון נגד רפורמת התחב”צ של השרה מיכאלי.


תיעוד מתוך האולם: הח”כים משה ארבל וינון אזולאי, דנים עם ח”כ מיכאל ביטון על העתירה

עורך דין נוסף של העותרים, הסביר מדוע קיים זעם על ביטול הקומה הכשרה: “אתם מתערבים לנו בחיים, טלפון זה דבר פרטי. כמו שלא תיכנסו לחרדים לבית ותאסרו עליו לקיים הפרדה בין גברים לנשים, כך לא הגיוני שלא תאפשרו לנו לחסום קווים שאינם לרוחנו. הציבור החרדי אומר ש’אנחנו מעוניינים לחסום אפשרות של חיוג למספרים מסוימים – כי כך אנו מעוניינים לחיות’. יתרה מכך, כיצד תפצו את הציבור על ביטול החסימות הללו?”.

“יש לנו כאן שר, בממשלת מעבר, שמעביר חוק נגד ציבור עצום שאומר בבירור שהוא כנגד הרפורמה”, המשיך עורך הדין, “אמירות השר ש’אני לא אתן לח”כים החרדים לנהל את החרדים’ אלו אמירות מקוממות. החרדים בחרו את הח”כים שלהם שוב ושוב. השר מרגיש שהוא פטרון”. נושא נוסף אליו התייחס עורך הדין, הוא סמכות השר. “מאיפה יש לו סמכות לפתוח ‘תחרות’ ולבטל הסכמים בין הציבור החרדי לקבלני הסלולר?”, תמה.

עורך דין נוסף, צבי זקס, אמר כי “הקומה הכשרה קיימת כבר 17 שנים, וברגע שלא יהיה מחר צו ביניים כנגד ביטולה – נמצא את עצמנו עם כל מיני גופים חילוניים שיכניסו קווים לקומה הכשרה, זה יזהם הכול. אני יספר סיפור אישי: אין לנו אינטרנט בבית, אבל אשתי מתנגדת להכניס אפילו מחשב שיכול להתחבר לאינטרנט, גם אם בכלל אין לנו אינטרנט. ככה גם בטלפונים, אנחנו רוצים להישמר. יש עשרות אלפי איש שמשבוע הבא לא תהיה להם אפשרות להכניס טלפונים הביתה. אנחנו מבקשים לכל הפחות צו ביניים”.

‏עורך הדין שמייצג את משרד התקשורת: “החלטת השר נותנת אפשרות גם לקבוצה של עשרה אחוזים מתוך המגזר החרדי שרוצה לשנות את המצב הקיים. מהנתונים שהציגו העותרים, הפנו לסקר שמראה כי 21% רוצים ועדת רבנים מתחרה. יש כאן קבוצה גדולה של כמה עשרות אלפי איש, שאומרת חד משמעית שהיא מעוניינת לשנות את המצב הקיים”. השופטת: “אבל לכן בדיוק אומרים העותרים שהם רוצים לנהל אתכם שיח, אבל לא הסכמתם להיפגש איתם”.

השופטת שטייניץ פונה לעורך הדין של משרד התקשורת: “מהפרשנות שלכם משתמע שהיעדים לפתיחת השוק לתחרות ולאפשר לחברות הסלולר לנייד מספרים – הוא היעד. אבל את אפשר לעשות כבר קיים ללא החלטת השר”. עורך הדין: “לא, ללא החלטת השר המצב החוקי לא ישתנה ולא יאפשר לבעלי הרישיונות לבצע ניודים”. השופט: “עצם הניוד פוגע במגזר החרדי?”. עוה”ד של משרד התקשורת: “ייתכן שישנה קבוצה שרואה זאת כך אבל יש גם קבוצה שרואה זאת אחרת”.

עורך הדין של משרד התקשורת הוסיף: “טענה נוספת שעלתה היא שהאם סוג אחר של שירות בזק צריכה להיבחן מעיניו של הצרכן. ההכרעה בעניין הזה התקבלה על ידי השר, שהתייעץ עם גורמים מקצועיים. בוודאי שצריך לשמוע את טענות הציבור, ולכן קיימנו משאל. הדברים נבחנו בצורה יסודית, ברור שסקר בלבד לא משפיע על ההחלטה. טענה נוספת שעלתה היא שרוב הציבור החרדי כנגד פתיחת הניוד, אבל זה לא קשור להחלטה – כי החוק קובע אחרת בצורה מפורשת”.

‏עוה”ד רימון, שמייצג את העותרים, מסיים: “זה לא נכון שמי שמתנגד לוועדת הרבנים הנוכחית, יוחרם במגזר החרדי. יש הרבה זרמים והכול בסדר. היינו ואנחנו עדיין מוכנים לקיים דיון רציני ומעמיק עם משרד התקשורת, מוכנים ליטול על עצמו רגולציה עצמית. לא רצו לשמוע אותנו, סימנו מטרה ובאו לחסל אותה. הגיעו כל ראשי הישיבות מכל הזרמים עם האדמו”ר מוויזניץ לשר התקשורת, ושפכו את ליבם. התשובה שהם קיבלו: “אני יודע יותר טוב מכם”. אח”כ הם עוד קיבלו מהשר השמצות בבימת הכנסת”.

לבסוף הסתיים הדיון בבג”ץ הסלולר. השופטים יצאו להתייעצות, ההחלטה תינתן בהודעה נפרדת ללא נוכחות העותרים והמשיבים. עורכי הדין מעריכים בשיחה עם ‘חדשות JDN’, כי ההחלטה בדבר צו ביניים שתעכב את כניסת הרפורמה לתוקף, כן או לא, תתקבל הערב או מחר בבוקר. הלחץ בדבר קבלת ההחלטה היא מאחר וביום ראשון הקרוב תיכנס כבר הרפורמה לתוקף.

במקביל, אמש יצאה הודעה מביתו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט”א, נשיא מועצת חכמי התורה, לפיה “לאור הדיון שאמור להתקיים מחר (חמישי) בבג”צ על המשך קיום הקומה הכשרה בסלולר. הורה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, כי חובה על כלל ציבור שומרי התורה ולכל איש אשר יראת השם בו, לזעוק ולהתפלל מעומק הלב ולהרבות בלימוד התורה בהתמדה רבה”.

“כמו כן, מרן ראש הישיבה שליט”א, הורה, לכל תלמידי ת״ת ברשת החינוך ׳בני יוסף׳, לקרוא שני פרקי תהילים בשעה 11:00 לביטול רוע הגזירה הגורלית לעתיד ילדינו, ובנפשנו הדבר”, נכתב בנוסף מטעם ביתו של מרן ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלם כהן שליט”א. בנוסף, אמש התקיימה עצרת תפילה בשריד בית מקדשנו, ברחבת הכותל המערבי, כדי שתתבטל הגזירה.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

6 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אני לא מבינה את הממשלה הזאת, היוקר מאמיר-וזה בסדר, הבטחון- בה’, הכל טוב, רק צריך להתערב לדתיים בחיים שלהם בגלל שאין לממשלה כבר יותר מה לעשות.

איך הגבת כ”כ מהר, איך שקפצה הכתבה כברה היה את התגובה שלך??!!

חייבים עכשיו התחייבות פומבית של המפלגות החרדיות שיצהירו בזה הרגע שהנדל הוא לא בקואליציה יחד איתם בשום צורה
למה להתחייב על כך רק לגבי לפיד וליברמן??

זה תמצית הוויכוח:

השופט שואל: “עד כמה ניתן לאפשר לאדם לוותר על האוטונומיה האישית שלו בעבור קבוצה, הרי היום זה קומה כשרה ובהמשך זה יכול להגיע למקומות שאנחנו לא יודעים בכלל. מחר תגיע קבוצה אחרת ותבקש חסימות על עוד דברים”.

עורך הדין: “הכול זה עניינים של איזונים”.

השופט: “זהו בדיוק האיזון הנדרש עם הרפורמה, שעדיין תוכל להיות רק עם טלפון כשר אבל שלא כולם יידעו איזה טלפון יש לך”.

השופט צודק
למה כולם צריכים לדעת איזה כשרות יש לי בטלפון הפרטי?
כולם גם צריכים לדעת איזה בשר כשר אני אוכל?

חבר יקר. לפי תגובתך ברור שגם היום יש לך טלפון … אף אחד לא יודע איזה טלפון יש לך .
חוץ מזה אתם מחזיק גם מספר כשר. מה קרה ???

קשה להאמין שהשופטים הללו יפסקו כנגד הרפלקס המותנה שלהם כנגד החרדים. לדידם החרדים אינם בני אדם, או לחילופין הם בני אדם שצריכים “לחנך אותם”… נזכה ונראה. בכל אופן לא מפיהם אנו חיים! עברנו את פרעה, עברנו את נבוכדנצר, עברנו את הגלימות השחורות של האינקוויזיציה הספרדית, נעבור גם את הגלימות השחורות של האינקוויזיציה המשפטית הישראלית.

כתבות חדשות באתר

שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לא משאירים אף מטוס מאחור: זהו 'בית החולים האווירי' היחיד מסוגו בעולם
הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג מירי הנ"ט של חיזבאללה להר דב
כשתשב סביב שולחן החג ולא יחסר לך כלום, מה יהא עליהם?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אחמד טיבי מסתבך? הדרישה של שופט העליון מהיועצת המשפטית לממשלה
אם החטוף בפניה מרגשת: ‏"אתה לא בידיים של חמאס, רק בידיים של בורא עולם"
הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לוחמי האש שמעו קריאות מתוך הבית הבוער - וחילצו לכודה במצב קשה
"מארב משולב": חילופי אש בין מחבלי חיזבאללה ללוחמי צה"ל בהר דב • צפו
כנגד שלושה משקיעים: מנכ"לית חברת הנדל"ן בפיצוח מדהים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

חמאס שחרר את אות החיים של הירש כדי להניע עסקה ולדחות את הפעולה ברפיח
"כמו 'מן' שירד מהשמיים": כיצד מצניחים ציוד ללוחמים? • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

טרגדיה: שבוע אחרי שטבע - נקבע מותו של הילד החרדי הקטן
חביבות המצוה: בקהילת חיי נפש אפו מצות חבורה לבני הקהילה
ראש ישיבת נתיבות חכמה הגר"ד וולפסון בברכת האילנות
מעמד היסטורי בעפולה: הכנסת ספר תורה ע"י חניכי ובוגרי תלמוד תורה דרך אמת בעיר
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
שוב: האדמו"ר חש ברע במהלך החג ואושפז בבית החולים | התפללו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | ההדלפה מבית האדמו"ר, הדיין שעלה לכותרות והאכזבה בנופש
WhatsApp Image 2024-04-24 at 09.18
מהפרעות להריגה: מסע בתחנות חייו של גר הצדק דוד בן אברהם | מיוחד

חדש באתר

%D7%A0%D7%A8-%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%94-%D7%92%D7%99%D7%A3
טרגדיה: שבוע אחרי שטבע - נקבע מותו של הילד החרדי הקטן
 נפש אפיית מצות (10)
חביבות המצוה: בקהילת חיי נפש אפו מצות חבורה לבני הקהילה
''ד וולפסון ברכת האילנות (6)
ראש ישיבת נתיבות חכמה הגר"ד וולפסון בברכת האילנות
 ס''ת עפולה (24)
מעמד היסטורי בעפולה: הכנסת ספר תורה ע"י חניכי ובוגרי תלמוד תורה דרך אמת בעיר

גלריות

 נפש אפיית מצות (10)
חביבות המצוה: בקהילת חיי נפש אפו מצות חבורה לבני הקהילה
''ד וולפסון ברכת האילנות (6)
ראש ישיבת נתיבות חכמה הגר"ד וולפסון בברכת האילנות
 ס''ת עפולה (24)
מעמד היסטורי בעפולה: הכנסת ספר תורה ע"י חניכי ובוגרי תלמוד תורה דרך אמת בעיר
 רמת שלמה ברכת כהנים (20)
לְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל • רמת שלמה: ברכת כהנים המונית בהיכל מוסדות טשכנוב

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture