ההכרזה בבית המדרש של חסידות גור. צילום: פלאש 90
15 יום לבחירות: לאחר סיום ההקפות הערב (שני) בחסידות גור, הודיע הגבאי מנדל בינקה באידיש, בנוכחות כ"ק האדמו"ר שליט"א ולמעלה מ-10 אלף חסידים, כי "מיותר לפרט את הגזירות של ממשלת הזדון, מוטל חוב להצביע ג'. יש לפעול לצרף יהודים שומרי שבת שיצביעו". הרב איצ'ה טאומן חזר על כך בלשון הקודש. יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף הוסיף: "שיצליחו בבחירות".
"מיותר לפרט את כל הגזירות שנוצרו על ידי ממשלת הזדון ששלטה כאן בארץ ישראל ב-18 החודשים האחרונים", פתח הגבאי את ההכרזה באידיש, "הן ברדיפת ועקירת הדת והן בחיי היום יום". הגבאי הדגיש כי דבריו הם "בשם הרבי שליט"א. היות ומתקרבים הבחירות, מוטל חוב על כל אחד להצביע למען רשימת "יהדות התורה והשבת" אות ג' כפי שכבר הורו לנו רבותינו זיע"א".
"בקשה מיוחדת לאלו שיש להם שייכות עם יהודים אחרים "שומרי שבת", שיפעלו לצרפם, שיצביעו עבור רשימת "יהדות התורה והשבת". שבת היא מקור הברכה, העושים והמעשים, המצרפים והמצטרפים, יתברכו בפרנסה ברווח, נחת ובנים תלמידי חכמים והצלחה בכל מעשי ידיהם", הכריז לסיום גבאי האדמו"ר, בינקה. כאמור, הרב טאומן חזר על הדברים בעברית.
העצרת הערב נחשבת להיסטורית בחסידות, מאחר וכפי שפורסם בשבוע שעבר ב'חדשות JDN' לראשונה כ"ק האדמו"ר שליט"א לקח חלק בעצרת כזאת שהתקיימה בתוך היכל בית המדרש, ולא באולמות צדדיים כפי שנעשה במערכות בחירות בעבר. אחרי ההקפות כ"ק האדמו"ר שליט"א נכנס לחדרו למספר דקות, הבימה אורגנה, ואז יצא וההכרזה נאמרה לציבור הגדול שהיה במקום.

ההכרזה באידיש

ההכרזה בעברית. באדיבות המצלם





















👏👏👏👏👏👏
סוף סוף מישהו עושה משהו…
יהדות הכסף,לא מצביעים בבחירות הטמאות