מרן הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א יצא למסע חיזוק לאורכה ולרוחבה של הארץ, לרגל ימי הסליחות והרחמים.
המסע, שנמשך מספר ימים, החל עוד לפני המבצע בלבנון ונמשך לתוך ימי הלחימה. ובמהלכו התייחס מרן למצב הביטחוני הקשה.
המסע החל בעיר צפת, עיר קדומה ורווית תורה ותפילה, אשר בחודשים ובשבועות האחרונים נמצאת במצב מתוח מבחינה ביטחונית, בשל הקרבה לגבול הצפוני. מרן נפגש עם ראש העיר צפת יוסי קקון, וביקש לחזק את תושבי העיר הנמצאים בלב המאורעות, מתוך אמונה וביטחון בבורא עולם.
בדבריו הדגיש מרן את גודל הזכות של תושבי הצפון להחזיק מעמד באמונה בשעה קשה זו, תוך שהוא קורא לעם ישראל כולו לעמוד לימינם בתפילות ובחיזוק רוחני. "דווקא במקומות אלו", אמר מרן, "מתוך הקושי צומחת האמונה, ובזכותם נזכה לישועות גדולות".
לאחר מכן המשיך מרן למירון. במסגרת ביקורו, מסר מרן שיעור מיוחד בישיבת 'אור הרשב"י', שבו השתתפו תלמידי חכמים ובני תורה. בשיעורו, התמקד מרן במעלת לימוד התורה בזמני משבר וצרה, והסביר כי התורה היא מגנם של ישראל בכל הדורות. "לומדי התורה הם אלה שמחזיקים את עם ישראל בשעות הקשות ביותר", אמר מרן, "ובתורתם נזכה לשובם של הבנים הביתה".
בכל עצרת שבה נאם מרן, מרמלה, דרך רחובות, בית שמש, אופקים, בני ברק, פתח תקווה ועד ירושלים, הדהדו דברי התורה והחיזוק למרחוק. מרן לא נגע רק בנושאים תורניים אלא גם במציאות הכואבת של המלחמה והמאבקים שבהם נתון העם, וקרא שוב ושוב להתחזק בתפילה.
"המלחמה הזו אינה רק פיזית, אלא רוחנית", אמר מרן הראש"ל, "אנחנו חייבים להתפלל על אחינו שבשדה הקרב ועל שובם המהיר של החטופים לבתיהם".
באילת, עצרת הסיום הגדולה הייתה מרגשת במיוחד. המונים גדשו את הרחבה שהייתה מלאה עד אפס מקום, והם נשאו תפילות נרגשות יחד עם מרן, אשר ביקש להדגיש את חשיבותה של האחדות בעם ישראל בשעות קשות אלו. הרב ביקש מהקהל "לזכור שכל אחד מאיתנו יכול להוסיף עוד קצת בתפילה, עוד קצת בתורה, וזה הכוח שמחזיק אותנו מול האויבים".




















