היום 6 ימים לעומר

באדיבות חיים וקנין

מודיעין עילית: המוני בני עלייה התכנסו למעמד האדיר עם למעלה מ-350 סיומי מסכתות

במעמד מרנן ורבנן התכנסו המוני בני ישיבות מקהילות הקודש בעיר מודיעין עילית למעמד אדיר לכבוד התורה • כ-350 חתני מצווה – מסיימי מסכתות הש”ס לע”נ חכם שלום כהן זצוקלל”ה, ע”י הארגון ‘ממלכת’ – בני הישיבות
  • אוכלים קרטון בפסח? כנראה שלא, למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • רב בתפוצות? בא לקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

ברגשי הוד ובמעמד מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור, זקני ראשי הישיבות, המרא דאתרא, דיינים, רבני העיר ורבני הקהילות שליט”א, התכנסו המוני בני ישיבות מקהילות הקודש החשובות בעיר מודיעין עילית, למעמד אדיר שלא זכור כמותו מאז הקמת העיר מודיעין עילית לכבודה של תורה כשלוש מאות וחמישים חתני מצווה – מסיימי מסכתות הש”ס בעיון ובעמל רב, שהקדישו את הסיומים לכבוד נשמתו הטהורה של רשכבה”ג הכהן הגדול מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוקלל”ה, שהתקיים ע”י הארגון ‘ממלכת’ – בני הישיבות.

המוני בני עלייה לצד גבאי ונציגי קהילות הקודש, גדשו והתקבצו אל תוך היכל אודיטוריום – ברכפלד, ובשל צפיפות המקום, שהיה צר מלהכיל את האלפים הרבים, גדשו את החצר ציבור ענק שצפה במעמד ההוד דרך מסכי ענק. במקביל התקיים לציבור הנשים כינוס במעגל סגור באולם הסמוך חדות יעקב.

במעמד יוצא דופן והיסטורי מאין כמוהו, התמלאה בימת הכבוד בעטרת תפארת ממלכת התורה, מרנן ורבנן חכמי וגדולי הדור, לצד ראשי ישיבות, ורבני קהילות הקודש מכל רחבי העיר לכבודה של תורה – “אשרי עין ראתה אלוקים זולתך”.

דברי פתיחה נלהבים ומרוממים נשאו ע”י מייסדי הארגון החשוב ‘ממלכת’, הגאון רבי רחמים מזרחי שליט”א, ראש הכוללים וראש מוסדות ‘כתר ארם צובא’, והגאון רבי שלמה כהן שליט”א ר”מ בישיבת ‘שערי דעה’, אשר דיברו על הנס הגדול המתחולל מול עינינו כאשר זכו מאות בני הישיבות לגומרה של מצווה בסיומי מסכתות הש”ס בעיון ובעמל לקנין נצח נצחים. והודו בדבריהם לראש העיר הרב יעקב גוטרמן שליט”א על עינו הטובה ועזרתו הגדולה להצלחת הכינוס.

במהלך הכינוס הוכרזו בגאון כלל קהילות הקודש המפוארות בעיר (לפי סדר א ב): אבי עזרי – עטרת יוסף. אהבת שלום. אוהל אסתר. אוהל יעקב. אוהל תורה – זכור לאברהם. אור אליהו. אור יחזקאל. בן איש חי. בית יוסף ספרא. היכל התורה. זכרון גבריאל. זכרון מאיר. חדוות יעקב. חסד לאברהם. מאור ישראל. מקדש מלך. משכן אריאל. נפש החיים. עץ חיים. פורת יוסף. קהילת כמנהג מרוקו. שיח יצחק. שפתי חיים. תפארת ברדוגו. שחוסות תחת הדרה אחת בעטרת תורה, הלא הוא איגוד המפואר ‘ממלכת’ – בני הישיבות, כל זאת בשיתוף מלא עם הישיבות החשובות בעירנו.

באדיבות חיים וקנין

בקול רינה ובכבודה של תורה התקבל הגאון הגדול רבי יעקב חיים סופר שליט”א ראש ישיבת ‘כף החיים’, שכובד לשאת דברי חיזוק במעמד הנשגב. אשר במהלך דבריו עורר על שמירת הלשון בקדושת הפה בעסק התורה ובכבוד חכמים הנזהרים בדבריהם, בסיומו שיבח את עמלי התורה ואת חתני הסיומים שזכו לכתרה של תורה.

את המשא המרכזי נשא נשיא ‘ממלכת’, הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט”א רב קהילות בני התורה בארה”ק ואב”ד ‘כתר תורה’, עם כניסתו פצחו כולם בשירת ימים על ימי מלך, במעמד כבוד והוד לגדולתו של הגאון הגדול שנושא במסירות ובחום את כל המפעל העצום של בני הישיבות בעיר – עיר התורה מודיעין עילית. בתוך דבריו הנשגבים ציין את זכות הדור בריבוי התורה וכבוד שמים מתוך רבבות עוסקיה ועמליה, יחד עם זאת עורר על המשך עסק התורה בימי בין הזמנים כבימי הזמן, בסיום דבריו המרוממים שיבח את המוני בני הישיבות שזכו לגדולה וכבוד במקום אחד ע”י המפעל העצום של ‘ממלכת’-בני הישיבות.

באדיבות חיים וקנין

לאחר מכן נשא דברים עמוד ההוראה הגאון הגדול רבי נתן בן סניור שליט”א ראש מוסדות בנין ציון ב”ב, ותלמידו המובהק של מרן בעל האור לציון זצוק”ל. אשר בנאומו החוצב עסק במעלתם הנשגבה של מסיימי המסכתות וכלל בני הישיבות המשתתפים שעיסוקם הוא רק בתורה, אשריהם שזכו לתלמודו בידו ולייחד את לימודם לכבוד נשמתו הטהורה של רשכבה”ג הכהן הגדול מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוקלל”ה.

בין מרנן ורבנן שנטלו חלק במעמד היו מגדולי ראשי הישיבות הגאונים הגדולים שליט”א: רבי אברהם סלים ראש ישיבת ‘מאור התורה’, רבי בן ציון אטון ראש ישיבת ‘ראשית חכמה’, רבי חנוך כהן ראש ישיבת ‘באר התלמוד’, רבי משה הלוי ראש ישיבת ‘תפארת הלוי’, רבי יוסף לסרי ראש ישיבת ‘אש התלמוד’ , רבי אברהם זדה ראש ישיבת ‘תורת אברהם’, רבי יוסף פרץ ראש ישיבת ‘פני יהושע’. וכן הרבנים הגאונים שליט”א: רבי אלחנן פרץ ראש בתי הדין “חוקת משפט”, רבי ישראל זיכרמן מרא דאתרא דאחוזת ברכפלד, רבי יצחק לוקסנברג רב שכונת נאות השמחה, רבי יצחק בן שושן רב קהילת עץ חיים, רבי יהודה קנר רב הגבעה הדרומית, רבי יעקב אביטן רב קהילת זכור לאברהם, רבי נפתלי אברג’ל רב קהילת חדות יעקב, רבי ציון בן אדיבה רב קהילת ברית יצחק, רבי משה גרזון רב קהילת נפש החיים, רבי אהרון טמסטית רב קהילת שפתי חיים, רבי ברוך בנו רב קהילת משכן אריאל. וראשי הישיבות בעירנו: רבי עזרא לוי ראש ישיבת אור יחזקאל והמשגיח רבי איתמר לוי, רבי אברהם כהן ראש ישיבת שערי דעה והמשגיח הרב אליהו מסיקה, רבי אביעד ארג’ואן ראש ישיבת חזון דוד והמשגיח רבי מיכאל חקק שליט”א.

אורח הכבוד של הערב היה יו”ר תנועת ש”ס הרב אריה דרעי שליט”א, יד ימינו של מרן ראש הישיבה זצוק”ל משך עשרות בשנים – שהשתומם מהמפעל הגדול של ממלכת והביע הערכה כבירה לעוסקי המלאכה ולעמלי התורה בני הישיבות שיחי’.

רבני הארגון הודו בדבריהם לרב אריה דרעי על מסירות נפשו להצלחתם ולכבודם של בני הישיבות הקדושות, וכמו כן ציינו לשבח את יד ימינו בעיר מודיעין עילית, סגן ראש העיר הרב יעקב מרציאנו שליט”א, נציג קהילות בני התורה בעירנו, שפועל גדולות ונצורות למען תושבי העיר במאור פנים ובנפש חפצה, ואשר סייע רבות להצלחת המעמד.

בלב המעמד הכביר והנשגב, ברגשי גיל ובחרדת קודש, לקול שירת ההמונים, נעמדו מאות מבני הישיבות עמלי התורה חתני הערב, למעמד סיום מאות המסכתות. עין לא נותרה יבשה בחזיון כבוד שמים זה כאשר נשמעו תפילות הדרן עלך ודעתך עלן מכלל המסיימים.

אמירת קדיש הסיומים נאמר מפי הגאון הגדול רבי שמעון כהן שליט”א בנו וממשיך דרכו של מרן זצוקלל”ה. בשלהי הכינוס חולק שי יוקרתי ויחודי לכל מאות מסיימי המסכתות, ונערכו הגרלות על מלגות מכובדות של אלפי שקלים. שיאו של המעמד נחתם בשמחה של מצווה ובקול צהלה ורינה בשירת מקהלת קאפלה בניצוחו של יואלי דיקמן בליווי תזמורת ענק לכבודה של תורה עם הזמר מנדי ויס.

עם סיום המעמד שנחל הצלחה יוצאת דופן והגיע לשיא שכמוהו לא היה עוד בעיר, בקשו מרנן ורבנן שליט”א ובני הישיבות שיחי’ להביע את תודתם והערכתם למפעל האדיר ‘ממלכת’ ולעומד בראשה על אשר לא חסכו במאמצים רבים להצלחת בני הישיבות, עם גיבוש כלל קהילות הקודש החשובות בעירנו, תוך שיתוף המלא עם הישיבות החשובות והקד’, כל זאת במטרה אחת לקדש שם שמים ולהרבות כבוד השי”ת בעולם.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

7 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

בשבעים נפש…

הייתי שם מעמד מרומם ביותר לא אהבתי שהביאו את אריה דרעי לשם..כשהוא הגיע יצאתי..חבל לערב פוליטיקה מסריחה במעמד מרומם שכזה

מסכים במאה אחוז , למה לרדת ברמה להביא פוליטיקאי להביא רק תלמידי חכמים , ללמוד מהאשכנזים שלא מביאים את גפני למעמדות תורניים הם לא הדוגמא ,עם כל הכבוד.

לא כל דבר צריך לחכות את הבני דודנו… דרעי איש ציבור גדול . ואין שום בעייה . עניין של הבט…הרבה דברים צריכים לעשות שונה מהם. כי הצרכים שלנו שונים מהם .. כולל המנטליות וזה בסדר גמור..לא צריך רגשי נחיתות אין סופי מכל חרדי ספרדי שני… התבגרנו…

ענין של מנטליות, כמו שמרן התבל בטדי עם מחיאות כפיים ושריקות, אצל אשכנזים זה לא ככה.
בנוסף, אצל הספרדים הפוליטיקאים צמודים לתקומת הישיבות והסמינרים, ומעורבבים עם ההשקפה, אצל האשכנזים זה לא ככה…

אה שבוליקי אה

למה התגובות שלי נעלמות

כתבות חדשות באתר

כשתשב סביב שולחן החג ולא יחסר לך כלום, מה יהא עליהם?
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
לקראת שביעי של פסח: "זיווגים הגונים בזאת השנה"
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
רבה של באר שבע בבקשה אישית: "אין לו דברים בסיסיים כדי להתחתן"
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture