היום 6 ימים לעומר

דוד ארזני

חסר תקדים באגודת ישראל: עשרות רבנים בכינוס היסטורי למען קדושת ירושלים

כינוס רב רושם נערך בעיר הקודש ירושלים, בהשתתפות גדולי התורה של הציבור החסידי הירושלמי שהתאספו על מנת לעורר את הציבור לקראת מערכת הבחירות הגורלית • נציגי אגודת ישראל ירושלים חתמו: “מתחייבים בזה לשמש כידא אריכתא וכשליחים נאמנים של חכמי ורבני העיר, לעשות רצונם ולמלא פקודתם ודעת תורתם ככל אשר יורו אותנו בנאמנות מוחלטת, מבלי לנטות ימין ושמאל”
  • הרי אתה מקדש קורס להכשרת רבנים עורכי חופה וקידושין

    תוכן מקודם

  • המשחק שיטריף את המשפחה שלכם על מנהגי הפסח המשפחתיים

    תוכן מקודם

  • מרתק! הדרכים של מנהלי העמותות לגיוס הכספים

    תוכן מקודם

  • "הם חרדים שנראים בדיוק כמוך ויש להם השפעה מכרעת על הביטחון של כולנו, מי הם?

    תוכן מקודם

  • המשקה בכשרות המהודרת לפסח שיכניס לכם המון טעם לחג>>

    תוכן מקודם

  • הקרקע האסטרטגית שנמצאת רגע לפני קפיצת הערך הגדולה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל: התרגשות רבה שררה בליל שישי באולם עטרת מלכה באיאן, לשם התאספו ובאו גדולי התורה של הציבור החסידי הירושלמי, לכינוס חירום מיוחד, אותו יזמו והוציאו לפועל הרבנים שליט”א, שנאספו לכינוס החירום המיוחד, לנוכח המאבק על עתידה של עיר הקודש ירושלים.

עשרות רבות של ראשי ישיבות, רבנים, דיינים ומורי הוראה, מכל החוגים החסידיים וקהילות הקודש בעיר ירושלים, התקבצו יחד לדיון גורלי, בראשות הגאון הגדול רבי מיכל זילבר שליט”א, הגאון הגדול רבי נפתלי נוסבוים שליט”א, והגאון הגדול רבי שמאי קהת הכהן גרוס שליט”א, לקראת מערכת הבחירות הקרובה, שתתקיים ביום שלישי הקרוב ח”י אדר א’, בקריאה לציבור לפעול ולהפעיל עבור רשימת אגודת ישראל בירושלים שסימנה ג’, על מנת להציל את הצביון הרוחני של עיר הקודש והמקדש.

הכינוס נפתח בהנחיית הרה”ח נפתלי רוט שליט”א, חבר הנהלת צעירי אגודת חב”ד בארץ הקודש ורב קהילת חב”ד בקרית מטרסדורף בירושלים, שהרחיב אודות גודל המערכה. “מדובר בהתכנסות היסטורית של ממש במטרה להגדיל את כוחה של אגודת ישראל על מנת שיהיה דידן נצח”.

הרב רוט הוסיף: “במעמד זה תצא הקריאה מטעם מרנן ורבנן האדמו”רים שליט”א לכלל הציבור לצאת ולהצביע לטובת רשימת אגודת ישראל שסימנה ג’, ולא להסתפק רק בהצבעה, אלא על כל אחד להביא אנשים נוספים אל הקלפי כי בידינו הדבר”.

הגאון הרב זאב צלר שליט”א, עבר לפני התיבה בקריאת פרקי תהילים להצלחת עם ישראל בעקבות המצב הקשה השורר בארץ הקודש בימים אלו, ובתפילה להצלחת המערכה על קדושתה של ירושלים.

ראשון הנואמים היה הגאון הגדול רבי מיכל זילבר שליט”א, ראש ישיבת זוויעהל, אשר דיבר בכאב רב על הפרצות הרוחניות בעיר הקודש ירושלים, וקרא לנציגי אגודת ישראל לפעול, ולרבנים לעמוד כחומה בצורה.

אחרי שדיבר אודות חשיבות הצורך להביא להגדלת כוחה של רשימת אגודת ישראל ירושלים, אמר הגר”מ זילבר, “אנו עומדים בתקופה של עקבתא דמשיחא – חוצפא יסגי. היצר הרע לא נברא אתמול, אבל לא היינו אף פעם במצב גרוע כל כך מבחינת התערובת של גברים ונשים בקניונים ובחנויות”.

“הכינוס הזה מבחינתי יש לו מטרה חשובה מאד. לתת גיבוי לנציגי הציבור שלנו שצריכים לדאוג לכך שאברך או אישה צעירה שיוצאים לרחוב, לחנות או לכל מקום מרכזי אחר, לא יפגשו חלילה באנשים לא רצויים”.

הרב זילבר הוסיף כי “הנציגים שלנו חייבים לדאוג לכך ולהפוך את העיר כדי לתקן את המצב הנורא שנוצר בירושלים. איך לעשות את זה? אני לא מתערב. אם בעלי החנויות ששם לא נשמרים גדרי הצניעות ידעו שיש מחיר להפקרות שלהם, המצב בעיר ירושלים ישתנה ובזה הנציגים שלנו צריכים להתעסק. אם אנחנו – רבני השכונות נעמוד כחומה בצורה בנושא הזה, נצליח לשפר את המצב בסופו של דבר”.

אחריו נשא דברים הגאון הגדול רבי בונים שץ שליט”א, רב חסידי גור ירושלים, שהקריא תחילה את מכתבו של כ”ק מרן האדמו”ר מגור שליט”א: “היות ומתקרבות הבחירות לרשויות המקומיות, ודברים הרבה למען יסודי הדת וקיום מוסדות היהדות החרדית תלויים בכך – מבקשים מכל יחיד ובני ביתו להצביע וכן לפעול ולהפעיל אך ורק עבור רשימות אגודת ישראל שבכל עיר ועיר, אות ג’. אגודת ישראל נוסדה ע”י צדיקי וגאוני קמאי זכותם יגן עלינו כדי לפעול בכוחות משותפים לחיזוק התורה והיהדות, לרומם כבוד שמיים ולעמוד על משמר קדשי ישראל. ברכת קדשם מלווה כל העושים ופועלים למענה – ומכח ברכתם הנני מברך אתכם שיהיה לכם ברכה והצלחה בכל מעשי ידיכם”.

הרב שץ הוסיף, אחרי הקראת מכתב קדשו של האדמו”ר מגור שליט”א, כי “אגודת ישראל היא המפלגה היחידה שדואגת לצביונה של העיר, ונציגיה בודקים שאין כל מיני פרצות חדשות. אם לא תהיה לנו נציגות חזקה, לא נוכל להשפיע לא על ה’סור מרע’ ובוודאי שלא על ה’עשה טוב’, ולכן על כולנו להתגייס לטובת המערכה לפעול ולהפעיל”, והעלה על נס את פועלו של הרב יוחנן ויצמן היוצא מידי שבת לסייר ברחובות ירושלים, לבדוק שאין פרצות חדשות וחילולי שבת ח”ו”.

ראש ישיבות באיאן, הגאון הגדול רבי צבי רבינוביץ שליט”א אמר בדבריו: “יש משהו חדש שקורה כאן שלא קרה עד עכשיו. מעולם לא ראינו נציגים שמגיעים ומתחייבים שהם יסייעו לכל רב ולכל קהילה, כפי שעשו נציגי רשימת אגודת ישראל בירושלים. אני מכיר את הנציגים אישית ואני בטוח שאם יהיה לנו מספיק כוח נוכל לעזור ולסייע לנושאים רבים שחשובים לנו”.

הרב רבינוביץ ציין כי הנציגים של אגודת ישראל במועצת העיר ירושלים יפעלו לטובת הכלל והפרט, גם בנושאים של צביון העיר, וגם בתקציבים עבור מוסדות החינוך וגם בעזרה לתושבים ושיפור התחבורה הציבורית.

אחרי נאומי הרבנים שליט”א, הקריא הגאון הרב יעקב אברהם כהן שליט”א את נוסח החלטת כינוס הרבנים, לא לפני שאמר כי אם הנציגים אכן יעמדו בהתחייבויותיהם במהלך הקדנציה הנוכחית, במערכת הבחירות הבאות אגודת ישראל בירושלים לא תצטרך לעשות קמפיין, כי המצביעים ירצו מעצמם להצביע לרשימה.

הרב כהן הוסיף: “יש אברכים רבים שמתגוררים בתת תנאים, ישנם ילדים רבים שלומדים בתנאים קשים – בקראוונים ישנים שם הם סובלים מהקור בחורף, ומהחום בקיץ. הרב ברים שסייר בשבועות האחרונים גילה רק את קצה הקרחון של המצב בירושלים שהיא מבחינת ועיר האלוקים מושפלת ממש. כולנו תקווה שעם הכוח שאגודת ישראל תקבל, המצב ישתנה לטובה”.

החלטות הכינוס: “לקראת היום השלישי י”ח בחודש אדר הראשון הבעל”ט הננו לגלות דעתנו דעת תורה המסורה לנו על ידי גדולי האדמו”רים גאוני וצדיקי הדור שליט”א כי למען קדושת ירושלים אורו של עולם והיות וגופי תורה וחסידות תלויים בה על כל אחד ואחד להישמע לדבר השם ולהצביע למען נציגנו שמשמשים כידא אריכתא של גדולי ישראל שליט”א, ולפעול ולהפעיל למען רשימת אגודת ישראל שסימנה ג'”.

“הן ידוע כי נציגי ‘אגודת ישראל’ הן הם העומדים בפרץ למען קדושת העיר הן בצביון השכונות ומחוצה להם והן במניעת התרחבות חילולי שבת ברחובה של עיר ואף בעזרה הדדית לכל אחד ואחד הפונה לעזרת השם בגיבורים”.

“ולקראת הבחירות הקרבות בירושלים, חובה עלינו להגדיל את הנציגות החסידית כדי לשמור על פך השמן הטהור של עיר הקודש והמקדש, ולכן על כל אחד ואחד יחד עם ב”ב לפעול ולהפעיל למען רשימת אגודת ישראל בירושלים”.

“והננו בתפילה לקל בורא כל עולמים כי מובטחים אנו שחפץ השם בידינו יצלח לקדש שמו ברבים, לעמוד על המשמר על חומות ירושלים מפני הקמים עלינו, ואף לעזור איש את רעהו ולומר לאחינו חזק. ומשמים ישקיף ה’ וירא וישלח ברכה והצלחה במעשה ידינו, שנזכה מחדש להרמת קרן ישראל וקרן התורה והחסידות”.

על המסמך חתמו, לפי סדר הא”ב, הרבנים הגאונים ר’ בנימין אדלר, ר’ שלום אייזנברגר, ר’ משה אורי אייזנשטיין, ר’ יעקב אייכלר, ר’ זאב ארנסטר, ר’ ישראל ברגר, ר’ שמואל דוד גולדמן, ר’ שמאי הכהן גרוס, ר’ ירחמיאל גרליץ, ר’ יוסף אריה דויטש, ר’ אברהם דרברמדיקר, ר’ יוסף יצחק הבלין, ר’ אברהם מיכאל הלפרין, ר’ יצחק הלפרין, ר’ מיכל זילבר, ר’ טוביה זילברשטרום, ר’ משה יצחק טעמפלער, ר’ יעקב אברהם כהן, ר’ שניאור זלמן כהן, ר’ נפתלי מושקוביץ, ר’ נפתלי נוסבוים, ר’ יוסף צבי סגל, ר’ שמואל בנימין סופר, ר’ משה פויגל, ר’ שלמה פייבוש, ר’ משה מיכל פינק, ר’ זאב צלר, ר’ ישראל קופולביץ, ר’ צבי רבינוביץ, ר’ שמחה רבינוביץ, ר’ דוד רובינשטיין, ר’ נפתלי רוט, ר’ יצחק שובקס, ר’ מרדכי שלמה שטיינמץ, ר’ מרדכי שלמה שטרן, ר’ חיים שמרלר, ר’ דוד צבי שנייבלג, ר’ נפתלי אריה שפיגל, ר’ שמואל בנימין שפרינצלס, ר’ בונים שץ, שליט”א.

נציגי רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, הרב יוחנן ויצמן, הרב מיכל הלברשטאם, הרב יעקב הלפרין, הרב בנימין הקר והרב אהרון הופמן, חתמו בסיום העצרת על נוסח התחייבות מיוחדת, בפני גדולי התורה שליט”א, לקראת הקדנציה הקרובה במועצת העיר ירושלים.

נוסח ההתחייבות: “ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם, מעלת כבוד ראשי ומנהיגי עדות ישראל, מרביצי תורה ויושבי מדין, רבני קרתא דשופריא, עיר הקודש והמקדש ירושלים תובב”א, אשר נועדו יחדיו בכנסיה לשם שמים אשר סופה להתקיים, כאיש אחד בלב אחד לאבינו שבשמים, מתוך כוונה טובה ועצה אחת להגדיל תורה ולהאדירה ולהעמיד חומת הדת על תילה ולגדור פרצות השבת”.

ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם, מעלת כבוד ראשי ומנהיגי עדות והמקדש ירושלים תובב”א, אשר נועדו יחדיו בכנסיה לשם שמים אשר סופה ישראל, מרביצי תורה ויושבי מדין, רבני קרתא דשופריא, עיר הקודש אחת להגדיל תורה ולהאדירה ולהעמיד חומת הדת על תילה ולגדור פרצות השבת. להתקיים, כאיש אחד בלב אחד לאבינו שבשמים, מתוך כוונה טובה ועצה ולהפעיל למען הצלחת רשימת אגודת ישראל”.

“ולאור קריאת גדולי וצדיקי הדור מרנן כ”ק האדמו”רים שליט”א לפעול ולהפעיל למען הצלחת רשימת אגודת ישראל”.

“שלוחי דרבנן אנן לעשות שליחות רבותינו גדולי וצדיקי הדור שליט”א, קברניטי כלל ישראל ומורי דרכנו, אשר מפיהם אנו חיים ואת מימיהם אנו שותים, שהורו אל שומעי לקחם החרדים לדבר השם את דעת התורה האמיתית המסורה בידו, ולפיה חובה קדושה מוטלת על כל אחד ואחד בימים אלו אשר בהם עומדים אנו במלחמת קודש על יסודות היהדות, להיחלץ חושים בהתלהבות רבה, לפעול ולהפעיל למען הצלחת רשימת אגודת ישראל שסימנה האות ג”.

“ובזה באנו, אנו נציגי הציבור הנבחרים למועצת עירית ירושלים, להיות מן המודיעים ולפנים בגילוי דעת ומודעה רבא לאורייתא כי “אנו שלוחי בית דין” לכל דבר ועניין, והננו מתחייבים בזה לשמש כידא אריכתא וכשליחים נאמנים של חכמי ורבני העיר שליט”א, לעשות רצונם ולמלא פקודתם ודעת תורתם ככל אשר יורו אותנו בנאמנות מוחלטת, מבלי לנטות ימין ושמאל”.

“ובכוחם של רבותינו הגדולים מובטחים אנו כי חפץ השם בידינו יצלח לקדש שמו ברבים, לעמוד על המשמר על חומות ירושלים מפני הקמים עלינו, להיות לאחיעזר ואחיסמך לעולם התורה ולהיכלי הישיבות ובתי המדרשות, ואף לעזור איש את רעהו ולומר לאחינו חזק ולהתייחס לפניות אישיות של כל אחד ואחד”.

מעמד נדיר והיסטורי זה, הותיר רושם רב על כל המשתתפים, ועל רבבות בני הציבור החסידי הירושלמי, שעקב בעניין רב בימים האחרונים אחר ההודעות והעדכונים על כינוס לצדיקים, הנאה להם ונאה לעולם. רבים נחלצים כעת חושים, לפעול ולהפעיל, להשפיע ולהצביע, עבור רשימת אגודת ישראל ירושלים שסימנה ג’, להצלחת המאבק על שמירת קדושת השבת וקדושת ירושלים, עיר הקודש והמקדש.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
כשתשב סביב שולחן החג ולא יחסר לך כלום, מה יהא עליהם?
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
בחזרה מחתונת אחותו הוא נשבר ומירר בבכי כמו תינוק
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture