היום 36 ימים לעומר

(27א*)

דיווח: עשרות נהרגו בתקיפה בבסיס באוקראינה • סיכום הלחימה בשבת

נשיא רוסיה נאם מול כ-100 אלף איש לציון שמונה שנים לסיפוח חצי האי קרים • פולין: יותר מ-2 מיליון פליטים מאוקראינה נכנסו למדינה מפרוץ המלחמה • חמישה קולונלים רוסיים, בהם בכיר במערך ההנדסה הקרבית, נהרגו בלחימה
  • דירות 3,4,5 חדרים ופנטהאוזים בשכונה החדשה עכשיו בתנאי רכישה מיוחדים

    תוכן מקודם

  • רוצים לקיים 2 מצוות בכרטיס אחד הגעתם לכפתור הנכון>>>>

    תוכן מקודם

  • למה ביקש מרן הגר"מ שטרנבוך לתרום 200 ש"ח?

    תוכן מקודם

  • *נחשף התחקיר המלא כל הזכויות שלך עם תעודת"יורה יורה"

    תוכן מקודם

  • *מחפש להשקיע בעתיד תורני מבטיח? התחקיר המלא שנחשף עכשיו עשוי להיות התשובה שלך.*

    תוכן מקודם

  • גיל הזהב: עברתם את ה67 – זה גיל ששוה זהב!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

יום שישי

17:01 – נשיא סין שי ג’ינפינג שוחח עם ביידן על המלחמה באוקראינה. המנהיג הסיני אמר כי סכסוכים ועימותים כמו אלו שמתרחשים באוקראינה אינם חלק מהאינטרסים של איש, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי סין וארה”ב צריכות להנחות את היחסים הבילטרליים בדרך הנכונה וכי על שני הצדדים לעשות מאמץ לשלום עולמי.

17:44 – זלנסקי: “אני סמוך ובטוח שבגלל שהם תוקפים אותנו, הם ישמידו את כל מה שהחברה הרוסית השיגה ב-25 השנים האחרונות. הם יחזרו למקום שבו הם הוקמו, אבל בלי החופש”.

19:07 – ארגון ההגירה הבינלאומי העריך כי כ-6.5 מיליון אוקראינים נעקרו מבתיהם מאז פלשה רוסיה למדינה השכנה, בנוסף ל-3.2 מיליון פליטים שכבר יצאו מגבולות אוקראינה.

19:30 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו על הלחימה באוקראינה. הקרמלין מסר כי פוטין טען בפני מקבילו כי “צבא אוקראינה מבצע פשעי מלחמה מדי יום”, כלשונו. בתגובה לחששות שהביע מקרון מפגיעה באזרחים, אמר פוטין כי רוסיה עושה ככל שביכולתה כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע.

20:02 – נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להסיר את המצור מעל מריופול, לאפשר מסדרונות הומניטריים ולהורות על הפסקת אש מידית. השניים שוחחו בטלפון כ-70 דקות, לפי משרדו של מקרון.

20:08 – מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הכחיש את נוכחותם של לוחמים ומומחי חיזבאללה באוקראינה, ואמר כי ארגון חיזבאללה אינו נלחם לצד הכוחות הרוסיים.

20:12 – הפצצה ראשונה על העיר לביב: 6 טילים שוגרו מצוללת רוסית בים השחור, 4 מהם פגעו במפעל לתיקון מטוסים. גורם צבאי בעיר העריך שהמטרה לתקיפה הרוסית הייתה שדה התעופה הבין לאומי הסמוך, והוסיף שהם נערכו לתקיפה.

20:40 – יועצו הקרוב של הנשיא זלנסקי, מיכאילו פודוליאק, כתב בחשבון הטוויטר שכל ההצהרות הרוסיות על שיחות השלום נועדו “להתל בתקשורת”. פודלוליאק, חבר בצוות המו”מ האוקראיני, הוסיף: “העמדה של אוקראינה לא השתנתה. הפסקת אש, נסיגת כל החיילים ומתן ערבויות ביטחוניות על פי נוסחאות קבועות מראש”.

20:48 – משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי המדינה מוכנה לפתוח מסדרון הומניטרי במריופול במטרה להציל את התושבים ואת העיר. עוד נמסר כי רוסיה מוכנה להגן עלי חיי הלאומנים האוקראינים שיניחו את נשקם במריופול.

21:09 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן תיאר בפני נשיא סין שי ג’ינפינג בשיחתם את ה”השלכות והתוצאות” אם תבחר בייג’ינג לספק ציוד צבאי למוסקבה.

21:55 – הצרות הכלכליות נמשכות: חברת LG הודיעה כי היא משעה את כלל משלוחיה לרוסיה.

22:02 – שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר בראיון לרשת CNN כי הכוחות הרוסיים “לא התקדמו במהירות ולמרחק שציפו לו”. לפי אוסטין, הצבא הרוסי מתמודד עם בעיות לוגיסטיות, פריסה קלוקלת של יכולות מודיעין טקטי ושילוב יכולות חיל האוויר שלהם עם פעולות קרקעיות. “ההנחות שלהם התבררו כשגויות”, אמר אוסטין.

22:15 – המרכז לפיתוח גלובלי מזהיר כי המלחמה באוקראינה עלולה לגרור כ-40 מיליון בני אדם לקו העוני ברחבי העולם.

22:30 – צילומי לוויין של חברת Maxar מראים כי הכוחות הרוסיים נכנסים לעמדות הגנה צפון-מערבית לבירה קייב. זאת, לאחר שהשבוע לראשונה אוקראינה עברה למתקפה על הכוחות הרוסיים.

23:19 – שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקי אמר בשיחה עם כתבים בקייב כי מדינתו תזדקק לסיוע מערבי לאחר המלחמה כדי להתמודד עם פינוי תחמושת שלא התפוצצה. מונסטירסקי אמר כי מספר עצום של פגזים ומוקשים, שחלק גדול מהם לא התפוצצו, טמונים מתחת להריסות ולאדמה ומהווים סכנה ממשית.

23:20 – האו”ם הודיע שהגיע משלוח סיוע הומניטרי ראשון לעיר סומי. על פי האו”ם המשלוח כולל 130 טון של ציוד רפואי, מזון ובקבוקי מים.

שבת

01:04 – ראש עיריית וליקובורלוצסקה, עיר במחוז חרקוב, שוחרר לאחר שנשבה על ידי הרוסים.

02:03 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לשיחות שלום וביטחון “משמעותיות” עם מוסקבה, והוסיף שזו תהיה ההזדמנות האחרונה של רוסיה למזער את הנזק שכבר עשתה כשפלשה לאוקראינה. “הגיע הזמן לפגישה, זה הזמן לדבר”, אמר בנאום בווידאו שפרסם.

02:50 – ראש ממשלת ניו זילנד ארדרן שוחחה בטלפון עם ראש ממשלת אוקראינה והביעה את תמיכתה במדינה. השיחה מגיעה לאחר שניו זילנד הטילה מגבלה נוספת על 364 בכירים רוסים להגיע לשטחה.

05:36 – נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הכריז על תוכנית סיוע ממשלתית לאזרחי אוקראינה, וכן על ביטול המכס במדינה. “אזרחינו לא יסבלו מעיכובים ביורוקרטיים. סחורות וציוד יוכנסו לאוקראינה במהירות המירבית שמאפשרים חוקי הפיזיקה לבדם” הצהיר זלנסקי. במקביל, תוכנית הסיוע הממשלתית תתמקד בסיוע כלכלי ומציאת תעסוקה עבור אזרחים שנמלטו מבתיהם, במציאת דיור עבור אותם עקורים, וכן בפיצוי כספי עבור אוקראינים שמארחים בביתם את העקורים ומסייעים להם כלכלית.

05:37 – משרד הביטחון האוקראיני הודיע שהמדינה איבדה גישה לים אזוב בעקבות הפלישה הרוסית למריופול.

05:44 – לפחות 40 חיילים אוקראינים נהרגו בעקבות הפצצה של חיל האוויר הרוסי על בסיס צבאי בעיר הדרומית מיקולאייב, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית. לדברי ראש העיר אולכסנדר סנקוויץ’, כמה כפרים סמוכים למיקולאייב נכבשו בידי הצבא הרוסי.

08:53 – משרד התובע הכללי של אוקראינה: 112 ילדים נהרגו עד כה במלחמה באוקראינה. עוד נמסר כי 140 ילדים נפצעו.

09:32 – משרד ההגנה של רוסיה הודיע שהשמיד מחסן תת-קרקעי גדול לטילים ותחמושת של מטוסים באזור איבנו-פרנקיבסק באוקראינה באמצעות טילים היפרסוניים. עוד דווח גם כי הצבא הרוסי השמיד מרכזי רדיו וסיור צבאי אוקראיני ליד עיר הנמל אודסה באמצעות מערכת טילי חוף.

10:12 – על פי משרד ההגנה הבריטי, רוסיה “הופתעה מקנה המידה ומהפראות” של ההתנגדות האוקראינית לכוחותיה וכי היא “אולצה לשגע את גישתה המבצעית” בשל כך. “עד כה, הקרמלין כשל להשיג את המטרות שלשמן פלש למדינה, וכעת הוא פועל להשיג מדיניות של התשה, במה שעלול להתבטא בשימוש חסר הבחנה של נשק לעבר אזרחים, הריסת תשתיות אוקראיניות והחמרת המצב ההומניטרי במדינה”.

11:58 – פולין הציעה לאיחוד האירופי שהגוש יטיל איסור מוחלט על סחר עם רוסיה.

13:23 – שרת החוץ של בריטניה ליז טראס האשימה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הוא משתמש בשיחות עם אוקראינה כ”מסך עשן”, כדי לתת זמן לצבא הרוסי להתארגן מחדש.

13:24 – על פי ארגון זכויות האדם של האו”ם, 816 אזרחים אוקראינים נהרגו ו-1,333 נפצעו מאז הפלישה הרוסית למדינה. עם זאת, בארגון ביקשו לציין כי זה מספר ההרוגים הידוע לו, שכן סביר להניח שמספר ההרוגים האמיתי גבוה בהרבה.

13:45 – התובע הכללי באוקראינה האשים את הצבא ושירות הביטחון הפדרלי של רוסיה בחטיפתה של עיתונאית אוקראינית בעיר ברדיאנסק במחוז זפוריז’יה ביום שלישי. לפי התובע, החטופה היא עיתונאית באתר חדשות מקומי שמסקרת את הלחימה במזרח ובדרום המדינה.

14:30 – ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’ונסון אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביצע “טעות קטסטרופלית” כשפלש לאוקראינה. במסיבת עיתונאים שקיים בבלאקפול, הוא אמר גם כי ארצו עומדת לצדם של אזרחי אוקראינה: “בכל יום שבו המרד האמיץ של אוקראינה נמשך, טעותו נהיית ברורה”.

14:34 – עשרות בני אדם נהרגו בהפצצה של בסיס צבאי בעיר מיקולאייב בדרום אוקראינה, כך אמרו עדי ראייה. חייל במקום אמר כי בבסיס לנו 200 חיילים. הוא ציין כי חולצו לפחות 50 גופות, אך לא ידוע כמה לכודים יש מתחת להריסות. חייל אחר העריך כי בתקיפה נהרגו מאה בני אדם.

14:39 – שבעה בני אדם נהרגו מפגיעת פצצת מרגמה רוסית בעיירה מקריב שבאזור קייב.

16:30 – דיווחים בכלי התקשורת באוקראינה מצביעים על כך שהצבא הרוסי מתקדם לכיוון מרכז העיר מריופול. קרבות שריון תועדו מתרחשים בעיר וגובר החשש כי היא תיפול בידי הצבא הרוסי.

16:43 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם נשיא טורקיה רג’יפ ארדואן ביום חמישי והציב מספר תנאים עבור הפסקת אש עם אוקראינה. בין התנאים שהציב פוטין: אוקראינה חייבת להישאר ניטרלית ולוותר על בקשת ההצטרפות לברית נאט”ו, פירוק מנשק ומתן ערבות ביטחונית, סיום תהליך ה”דה – נאציפיקיציה של אוקראינה”, הסרת חסמים משימוש בשפה הרוסית באוקראינה. כמו כן, אוקראינה תתבקש להכיר בסיפוח חצי האי קרים ובשתי הרפובליקות העצמאיות בדונבאס. בנוסף, ארדואן הציע לפוטין להגיע לשיחות שלום עם אוקראינה שיתקיימו בטורקיה. על פי הדיווח, נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי הסכים להצעה, אך פוטין דרש שכל התנאים שהציב ימולאו בטרם יגיע לשיחות.

17:02 – ראש ממשלת לוקסמבורג צייץ ששוחח עם פוטין והביע את דאגתו מהתמונות שמגיעות ממריופול: “המצב בשטח החמיר, במיוחד בעיר מריופול. התמונות שמגיעות אלינו הן בלתי נסבלות, צריך לחתור להפסקת אש ולקדם את המשא ומתן”.

17:10 – צבא אוקראינה: הגנרל הרוסי אנדרי מורדביצייב, מפקד הארמיה השמינית בפיקוד דרום – נהרג בקרבות. מורדביצייב הוא הגנרל הרוסי החמישי, והבכיר ביותר, הנהרג מאז תחילת המלחמה.

17:23 – ראש העיר לבוב אנדריי סאדובי, אמר כי מספר הפליטים האוקראינים שהגיעו לעירו מתחילת המלחמה עומד כעת על יותר מ-200 אלף בני אדם, שזה “כפול מהציפיות שלו”.

17:30 – שר החוץ הסעודי נפגש בריאד עם שליח אוקראינה והשניים דנו בהפעלת לחץ על מוסקבה להתפשר בשיחות לסיום המלחמה.

17:49 – ראש הממשלה היפני פומיו קישידה, וראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי, יצאו בקריאה משותפת להפסקה מיידית של הלחימה באוקראינה.

18:40 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ביקש משוויץ לפעול נגד אוליגרכים רוסים, שלדבריו מסייעים בניהול המלחמה במדינתו, מתוך שוויץ.

19:36 – משרד הנציב העליון של האו”ם לזכויות האדם עדכן כי לפחות 847 אזרחים נהרגו ו-1,399 נפצעו באוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית למדינה.

20:20 – הרשויות בקייב הודיעו כי מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה נהרגו בעיר 228 אזרחים, בהם ארבעה ילדים.

20:29 – משרדי החוץ והבריאות החלו בהקמת בית חולים באוקראינה. במהלך סוף השבוע נחתו מטוסי מטען ומשאיות שהובילו ציוד למעבר הגדול “מאדיקה” ומשם לעיר מוסטיסקה שבאוקראינה, הנמצאת 14 ק”מ מהגבול עם פולין. ביום שני מתוכננת להמריא המשלחת בראשות ד”ר דודו דגן יחד עם 60 אנשי רפואה מבתי החולים שיבא, שניידר וגופי בריאות נוספים. על פי התכנון בית החולים צפוי להתחיל לפעול ביום שלישי.

20:48 – הניו יורק טיימס דיווח כי גורמי ממשל אמריקאיים בוחנים את הרעיון שטורקיה תספק לאוקראינה את מערכת ה-S-400 שקיבלה מרוסיה, ובתמורה, טורקיה עשויה להצטרף מחדש לתוכנית ה-F-35, ממנה סולקה בשל רכישת המערכת הרוסית. לפי הדיווח, בטורקיה חוששים כי העברת המערכת עלולה להפוך את המדינה ליעד לזעמו של פוטין.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ששימו יותר סירטונים בבקשה.

כתבות חדשות באתר

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

360 מעלות של טרור שנהרס; תיעוד פלסטיני מתוצאות פעילות צה"ל בג'באליא • צפו
ניסיון הצתה, הפגנות ועימותים אלימים סמוך לשגרירות ישראל במקסיקו • צפו
צפו מה קרה כשמרן פוסק הדור פגש "חתן יתום אמיתי"?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

התנדב ל'סייע' לקשישה לחצות כביש ושדד את כספה; כך נראים רגעי מעצרו • צפו
הבוקר בסיום חקירתו: יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר שוחרר לביתו בתנאים מגבילים
שב"כ מוסד או להב 433? התוכנית שתצעיד אותך לתפקידים הרגישים ביותר • הצצה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נשיא המדינה במטולה: "עוד תטעו כרמים, תקבעו מזוזות, תחנכו בתים"
החות'ים שיגרו 5 טילים בליסטיים; כטב"מ יורט סמוך לראש הנקרא | מתעדכן
זה לא מדע בדיוני: כך תקחו חלק בקידום רובוטים קרביים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

סין מציגה: כלב רובוט עם נשק אוטומטי על הגב • צפו
חלק מהשרים מסכימים לדון בהפסקת המלחמה; נתניהו: "כניעה לחמאס"

הכתבות המעניינות ביותר

תיעוד ענק: ההדלקה הגדולה בתבל - ל"ג בעומר בקרית יואל
בִּזְכוּת אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי: ל"ג בעומר בקהילת מאקאווא ב"ב
תיעוד: מעמד ההדלקה בישיבת אמרי משה ב"ב
שָׁם קָנִיתָ הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ • ההדלקה לכבוד הילולא דרשב"י בחצה"ק שבט הלוי
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי • כותרות העיתונים – כ"א באייר ה’תשפ”ד
הוֹד שֶׁבְּהוֹד • האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בהדלקה בהר יונה
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
ההתרסקות של ראיסי ודליפה סודית • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
WhatsApp Image 2024-05-22 at 12.56
עובד במשרד רה"מ בשגרה; מג"ד במלחמה: "רואים אותנו רצים? רוצו לכיוון הנגדי"
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | הצ'ולנט של החסידים לחיילים, הנס במונסי והתפילות במירון
25013
לא רק איברהים ראיסי: אלו הנשיאים וראשי הממשלות שנהרגו בהתרסקות מטוס

חדש באתר

 מסך 2024-05-29 081620
360 מעלות של טרור שנהרס; תיעוד פלסטיני מתוצאות פעילות צה"ל בג'באליא • צפו
mexicocity29052_autoOrient_i
ניסיון הצתה, הפגנות ועימותים אלימים סמוך לשגרירות ישראל במקסיקו • צפו
 מסך 2024-05-29 075101
התנדב ל'סייע' לקשישה לחצות כביש ושדד את כספה; כך נראים רגעי מעצרו • צפו
.
הבוקר בסיום חקירתו: יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר שוחרר לביתו בתנאים מגבילים

גלריות

 ל''ג בעומר פד (79)
תיעוד ענק: ההדלקה הגדולה בתבל - ל"ג בעומר בקרית יואל
 ב''ב ל''ג בעומר פד (6)
בִּזְכוּת אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי: ל"ג בעומר בקהילת מאקאווא ב"ב
 אמרי משה ל''ג בעומר פד (2)
תיעוד: מעמד ההדלקה בישיבת אמרי משה ב"ב
 הלוי ל''ג בעומר פד (20)
שָׁם קָנִיתָ הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ • ההדלקה לכבוד הילולא דרשב"י בחצה"ק שבט הלוי

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי • כותרות העיתונים – כ"א באייר ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture