בעולם

בית כנסת חב"ד בעיר ז'פרוז'ה

יומן מלחמה: רקטות סמוך לבית הכנסת בז’פרוז’ה; אוקראינה במחסור בנשק

זלנסקי מציב דרישה לחידוש המו”מ עם רוסיה: נסיגה מהשטחים שנכבשו • משלחות מטעם שבדיה ופינלנד מבקרות בימים אלו בטורקיה על מנת “לשכנע” אותה בדבר הצטרפותן לנאט”ו • היום ה-91 למלחמה – דקה אחרי דקה
  • "מדוע יש אנשים שמשקיעים בשעונים ועטי יוקרה ?

    תוכן מקודם

  • זוג צעיר? מה אתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לחתן את הילדים בלי נטל כלכלי

    תוכן מקודם

  • מחפשים עבודה? בואו להוסיף ערך משמעותי בקורות חיים! >>>

    תוכן מקודם

  • המזגן נכבה בסעודת השבת? לדעת להכריע - בלי להזיע!

    תוכן מקודם

  • רב בתפוצות? בא לקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל

    תוכן מקודם

  • נולד לכם ילד? מזל טוב! עכשיו הזמן לעשות צעד קטן שיבטיח את עתידו

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

‘חדשות JDN’ פורס בפניכם את אירועי היום החולף היום ה-91 למלחמת רוסיה-אוקראינה – כפי שאירע דקה אחרי דקה.

07:49 – הפלישה הרוסית לאוקראינה עצרה את הסחר הימי במדינה – כך לפי מידע מודיעיני אמריקאי שהתקבל. לפי המידע, בחודשים שחלפו מאז הפלישה הרוסית רוסיה הקימה “מצור יעיל” בשליש הצפוני של הים השחור.

09:44 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שאוקראינה “תילחם עד שתחזיר את כל השטחים שנכבשו”. עוד אמר כי הוא מעוניין לדבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישירות ולנסות למצוא פתרון דיפלומטי.

10:02 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהוא “מוכן לדבר ישירות עם ולדימיר פוטין ולא באמצעות מתווכים”. בנאום שנשא בפני הפורום הכלכלי הבינלאומי בדאבוס הוסיף זלנסקי כי “אם נשיא רוסיה מבין את המציאות, ישנה אפשרות למצוא דרך דיפלומטית לצאת מהסכסוך”. הוא קרא לקרמלין להסיג את כוחותיו בחזרה לקווים הקיימים שלפני הפלישה שהחלה ב-24 לפברואר, ואמר שמדינתו תילחם עד שתחזיר את כל שטחה.

10:12 – שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ’וק, אמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי “אתם כאומה יהודית צריכים להיות גאים בנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהוא יהודי בעצמו”. עוד הוסיף כי “אם מסתכלים על התמונה הגדולה, רוב הממשלות הזרות, כולל הישראלית, נסמכו על דיווחי המודיעין וקברו את ממשלת אוקראינה עם פרוץ המלחמה. הייתי מוכן לשמוע את התנחומים מהצד הישראלי”.

10:20 – שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ’וק מתח ביקורת על שרת הפנים איילת שקד ואמר כי “הצלחנו להביא לפה כ-30 אלף אוקראינים במעמד פליט, אפילו אם השרה שקד שונאת את המילה פליטים, כי אין לכם את זה בחקיקה, וקוראת להם תיירים. אבל היא תרשה להם לעבוד ללא היתר”. בהצהרה שנשא בכנס לשכת עורכי הדין באילת הוסיף קורניצ’וק כי “התמיכה של הישראלים היא מטורפת, מאמינים שרובם תומכים באוקראינה”.

10:24 – 3 רקטות נפלו לא הרחק מבית כנסת חב”ד בעיר ז’פרוז’ה באוקראינה. שליח חב”ד הרב נחום ערנטרוי, השוהה בעיר, עדכן שעל פי הדיווחים המקומיים ישנם כמה פצועים: “היו פיצוצים חזקים והתעוררתי מהרעש. היה לנו נס גדול. ברוך השם שלומי ושלום בני הקהילה טוב. זו הפעם הראשונה שנופל במרכז העיר, 5 דקות הליכה מבית הכנסת”. במקביל, מוועד רבני ושלוחי חב”ד באוקראינה נמסר כי רבני הקהילות והשלוחים ברחבי אוקראינה נערכים בימים אלו לפעילות מיוחדת לרגל חג השבועות עם אלפי היהודים שעדיין נשארו במדינה.

צילום: משרד ההגנה האוקראיני

13:31 – סגן שר החוץ הרוסי, אנדריי רודנקו, אומר כי רוסיה מוכנה לבטל את המצור על נמלים אוקראינים בתמורה להסרת סנקציות מערביות.

14:20 – נייקי החליטה לא לחדש את החוזה שלה עם הזכיין הגדול ביותר שלה ברוסיה, קבוצת IRG, ובכך למעשה החליטה על יציאה סופית מהמדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה. “אין לנו יותר מוצרים של נייקי, מה שמכריח אותנו לסגור את החנויות”, מסר לעובדים נשיא הזכיינית, טיכון סמיקוב.

15:03 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו שיאפשר מסלול מהיר עבור תושבי הערים האוקראיניות הכבושות, חרסון וזפוריז’יה, לקבל אזרחות רוסית. הצו למעשה מרחיב תוכנית שזמינה מ-2019 לתושבי האזורים הנשלטים על ידי הבדלנים הפרו-רוסיים באזורי דונייצק ולוהנסק שבמזרח אוקראינה.

15:15 – דובר משרד ההגנה של אוקראינה מסר כי “רוסיה מנסה לתקוף בשלוש חזיתות באזור העיר חרקיב”.

15:22 – המודיעין האוקראיני מעדכן: רוסיה חילצה גופות של חיילים שנהרגו בטביעת הספינה “מוסקבה”. לדברי האוקראינים, מבצע ההצלה הרוסי נמשך לפחות שבועיים.

15:54 – שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, אמר כי “צבא רוסיה מותש ושבור, אנחנו צופים שהרוסים יהיו יותר מאיימים בעתיד”.

16:20 – שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, קרא לרוסיה לאפשר לאוקראינה לייצא את התבואה שלה, כדי לסייע למדינות שבהן מחסור בתבואה עלול לגרום למצוקת רעב. וואלאס נפגש עם מקבילתו הספרדית מרגריטה רובלס במדריד, שם אמר לכתבים מקומיים כי “רוסיה חייבת לעשות את הדבר הנכון”. שר ההגנה דחה את הרעיון לפיו יש להסיר את הסנקציות נגד רוסיה בתמורה לייצוא התבואה, ובירך על ההצעה לגרום למדינות הים השחור, כמו טורקיה, ללוות את משלוחי התבואה של אוקראינה.

17:00 – ראש ממשלת סלובקיה, אדוארד הגר, מתח ביקורת על מדינות אירופה שלדבריו, “מסתמכות יותר מידי על האנרגיה הרוסית”, וקרא לשים סוף ל”פשרנות” במדיניות האירופית מול רוסיה. לאחר מכן, הוא טען כי במידה ואוקראינה “תיכשל במשימתה – סלובקיה היא הבאה בתור”.

17:38 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר בבית חולים במוסקבה חיילים רוסים שנפצעו במלחמה באוקראינה. ככל היודע, זו הפעם הראשונה מאז פרצה המלחמה נגד המדינה השכנה בה פוטין ביקר פצועים. בסרטון קצר בן שלוש שניות בלבד שפורסם מהאירוע נראה נשיא רוסיה כשהוא עומד מול שני חיילים מאושפזים. החיילים גם הם עומדים לצד המיטות שלהם ולוחצים את ידי הנשיא. לצידו של הנשיא נראה שר ההגנה סרגיי שויגו שהפך מאז תחילת הלחימה לאחת הדמויות המושמצות ביותר ברוסיה.

18:00 – ראש ממשלת שבדיה מגדלנה אנדשון התייחסה להאשמות הטורקיות נגדה ונגד פינלנד, בנוגע לחסות שהן נותנות לגורמי טרור אנטי-טורקיים בשטחן. אנדשון אמרה כי “שבדיה לא מסייעת כלכלית, ובטח שאינה מעבירה נשק לגורמי טרור כאלו ואחרים”. בימים אלו, משלחות משבדיה ופילנד מבקרות בטורקיה, על מנת לדון בדברים עם שותפיהם.

צילום: משמר הגבול האוקראיני

18:30 – הבית התחתון בפרלמנט הרוסי (“הדומה”) אישר את הצעת החוק שהועלתה בשבוע שעבר, ונועדה לבטל את ההגבלה על גיל הגיוס שעמד עד כה בין הגילים 18 עד 40 לאזרחים רוסים, ו-18 עד 30 לתושבים.

19:00 – רוסיה דחתה את תוכנית השלום האיטלקית שהוצעה על ידה בשבוע שעבר בטענה ש”לא ניתן לספק נשק לאוקראינה מצד אחד, ולהציע תוכנית לשלום מצד שני. אם המערב חושב שנקבל הצעת שלום שלו – הוא טועה”, אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה.

20:00 – הצבא הרוסי מתמקד בתקיפותיו באזור מזרח אוקראינה לרבות ממערב לעיר סוורודונצק שבמחוז לוהנסק בחבל דונבאס. בתוך כך, מושל מחוז לוהנסק מדווח כי האזור נותר ללא אספקת גז וכי זרימת המים והחשמל במחוז מוגבלת למספר שעות קצובות ביממה.

20:10 – ראש מנהלת המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני, קירילו בודאנוב, אמר כי העיכובים בהגעת הנשק המערבי למדינה הותירו את קייב ב”מחסור קטסטרופלי בנשק כבד”.

20:16 – שר החוץ של אוקראינה האשים את נאט”ו בטענה כי “לא עושים כלום כדי להתמודד עם רוסיה”.

20:29 – האיש העשיר באוקראינה רינאט אחמטוב שמחזיק במפעל הפלדה במריופול הודיע כי יתבע את רוסיה ב-17-20 מיליארד דולר בגלל הנזק שהסבו למפעל בהפגזות.

22:26 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הורה על הפסקת הכניסה למדינתו לאזרחים רוסים ללא ויזה, והסביר זאת בצורך לשיפור אבטחת הגבולות בעקבות פלישת רוסיה. לדבריו, “אני תומך בצורך לחזק את הפיקוח על כניסתם של אזרחים רוסים”. זלנסקי טען כי שלח מכתב בנושא לראש הממשלה דניס שמיאל בבקשה לטפל בסוגיה.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

ים חוויות מתחילה ועד סוף-פסח בכינורות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יום שישי של רמדאן: עצורים בעיר העתיקה בעבירות של הסתה והזדהות עם ארגון טרור
מפקד פיקוד הצפון לראשי רשויות בצפון: ממשיכים לפגוע בחיזבאללה
אין שיפור במצבו של אבי הכלה – "כי אין לה אב ואם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

תיעוד קשה מהריגת גר הצדק הפלסטיני; האם יובא לקבר ישראל? • צפו
נוסע ברכבו - ומחוסל בעזרת כטב"ם: זה בכיר חיזבאללה שנהרג בלבנון • צפו
בשורה מרעישה בעולם הרבנות והדיינות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הפרשן הפוליטי עם האמת הפשוטה: "החרדים וצה"ל נמצאים באותו הצד"
סקר מנדטים חדש: גדעון סער מצליח להתאושש, בצלאל סמוטריץ' - לא
ביום ראשון: סגולה לרפואה בליז'ענסק
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

רם בן ברק על ההפתעה בפריימריז של 'יש עתיד': "הציבור שלנו רוצה דמוקרטיזציה"
מטורללים: ילדים תימנים קטנים וחמושים נשבעים אמונים לחות'ים • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

קאובוי ישראלי על הסוס עם הפרות ברמת הגולן • תיעוד
דובי מייזלעס בסינגל חדש: "ס'קומט שבת"
מרן הגר"ד לנדו על חוק הגיוס: "מתכוונים רק שראש הממשלה יעוף..." • צפו
רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד לפרשת צו • צפו
בגץ, ביבי וביידן / דוד ברמן
הבכי של מרן זצוק"ל בפני ביבי: "אני בצער גדול על התורה" • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

Screenshot_13 (Small)
הכירו את אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה: ארגון הטרור הלבנוני שעלה לכותרות
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
הקפה שהציל והקריסה באמשינוב • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | תלישת הפאות, הבהרת הגאון על המקורב, והכנת הנאום לח"כ החרדי
.
וְנַהֲפוֹךְ הוּא: מי הראשון שהתחפש, ומדוע אנחנו מתחפשים בפורים?

חדש באתר

.
קאובוי ישראלי על הסוס עם הפרות ברמת הגולן • תיעוד
photo1711715392
יום שישי של רמדאן: עצורים בעיר העתיקה בעבירות של הסתה והזדהות עם ארגון טרור
‏‏לכידה
דובי מייזלעס בסינגל חדש: "ס'קומט שבת"
WhatsApp_Image_2024-03-29_at_13.26
מפקד פיקוד הצפון לראשי רשויות בצפון: ממשיכים לפגוע בחיזבאללה

גלריות

.
קאובוי ישראלי על הסוס עם הפרות ברמת הגולן • תיעוד
''ד מלעלוב משתה היין (3)
משתה היין אצל האדמו"ר מהרי"ד מלעלוב
 פורים תשפ''ד צילום ארי קופרשטוק (18)
ארי קופרשטוק תיעד: פורים בירושלים
IMG_8256
מוצאי שבת זכור ויום הפורים בצל האדמו"ר המשפיע ממבקשי אמונה

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"ט באדר ב’ ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture