יומיים אחרי שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שב מנתב"ג דרך ג'דה וחזרה לוושינגטון, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני נתלה הבוקר (ראשון) שלט מעניין על קיר חדר הישיבות. את השלט תלה על הקיר ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, שליווה את ביידן במהלך שלושת הימים בו ביקר בישראל. השלט שנתלה הוא של "הצהרת ירושלים" שחתמו שני המנהיגים בירושלים. בתגובה לקחו בש"ס את השלט, ערכו אותו ורשמו "לפיד צא מהבועה. לא נשתוק", כאשר הכוונה ליוקר המחייה.
מדוברות ראש הממשלה נמסר, כי השלט נתלה על קיר חדר הקבינט במשרד ראש הממשלה בקרייה בירושלים. "בפתח דיון הקבינט המדיני-ביטחוני, ראש הממשלה יאיר לפיד, תלה בחדר דיוני הקבינט את הצהרת ירושלים בדבר השותפות האסטרטגית ארה"ב-ישראל", נמסר. ההצרה התייחסה למחויבות של ארצות הברית לביטחונה של ישראל ולהבטחות של ביידן בעניין.
עוד נמסר בהמשך, כי "הצהרת זו נחתמה על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה יאיר לפיד, במסגרת ביקור נשיא ארה"ב בישראל, בשבוע שעבר". ראש הממשלה יאיר לפיד, אמר כשתלה את השלט כי "בתחילה נתלה את הצהרת ירושלים, במקום המיועד להצהרות היסטוריות. היא מצטרפת לשאר ההצהרות ההיסטוריות שתלויות כאן, בחדר הזה".
בחתימה על ההצהרה אמר לפיד, כי "אדוני הנשיא, היחסים בינינו עמוקים. הם חוצי מפלגות. הם מחברים לא רק את הממשלות שלנו, אלא גם את עמינו. החברות הזו היא אחת מאבני היסוד של הביטחון הלאומי של ישראל. היא מרגשת, והיא בעיקר לא מובנת מאליה. בכל שנותיך בחיים הציבוריים, אתה היית אחד מהארכיטקטים הראשיים של היחסים האלו ועל כך נתונה לך תודתו הנצחית של העם היושב בציון. אנחנו צועדים יחד. אנחנו נמשיך לצעוד יחד. יש לך כאן חבר ובן ברית".

השלט שתלה לפיד. צילום: חיים צח/ לע"מ

העריכה שעשו במפלגת ש"ס





















הצהרה ריקה
יאיר לפיד יישאר לנצח טיפוס חלול. לא משנה כמה הוא נואם מצויין וכמה הצלחות פוליטיות הוא רשם לעצמו, הוא לא הביא שום הישג משמעותי אפילו למצביעיו שלו. כמו יאיר לפיד, כך גם הצהרת ירושלים – אין בה שום דבר חדש, רק דיבורי סרק כמעט חסרי משמעות, בטח לא בשביל לתלות אותה על הקיר…