האנגלים במתח: ארמון בקינגהאם, ארמונה של מלכת אנגליה אליזבת' השנייה, הודיעו הצהריים (חמישי) על התדרדרות חמורה במצבה של המלכה. הממלכה הבריטית נכנסה בשעתיים האחרונות למתח, בעקבות חשש כי מותה של המלכה קרוב מאוד. אליזבת, בת ה-96, הספיקה לחלות בקורונה ולהחלים, ואף עברה מספר רב של ניתוחים וטיפולים בחייה.
בהודעה חריגה של הארמון המלכותי הצהריים, נכתב כי "הרופאים מודאגים ממצבה הבריאותי של המלכה והיא תהיה תחת השגחה רפואית בטירת בלמורל". הנסיך צ'ארלס וקמילה נסעו לבלמורל. גם הנסיך וויליאם נוסע לבלמורל. בני המשפחה המלכותית בבריטניה נמצאים מחוץ לחדר בה מטופלת המלכה אליזבת', ומקבלים עדכונים שוטפים על מצבה הבריאותי.
הודעת הארמון על בריאותה של המלכה אליזבת', שכל מילה בה נבחרה בקפידה, מטלטלת את בריטניה. לא ברור ממנה ממה נובעת דאגת רופאיה, מהי בדיוק ההשגחה הרפואית, ומדוע היא נותרת בטירת בלמורל ולא מפונה לבית חולים אם מצבה הידרדר. בשנתיים האחרונות חלה הרעה משמעותית ומובנת לגמרי (לאור גילה) במצבה הבריאותי של המלכה.
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, שנכנסה לתפקידה רק לפני יומיים, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "כל המדינה מודאגת עמוקות מהחדשות שהגיעו מארמון בקינגהאם. המחשבות שלי ושל אנשים בכל רחבי בריטניה – נמצאות עם הוד מלכותה ומשפחתה". גם ראש האופוזיציה בבית הנבחרים בלונדון הביע דאגה על מצב המלכה. כלי התקשורת באנגליה הפסיקו הכול ומבצעים שידורים חיים ממצב המלכה.




















