ביבס. צילום: ערוץ הכנסת
חוק "קרן הארנונה" שמסעיר את השלטון המקומי הגיע היום (ראשון) להצבעה בוועדת הכספים ושוב עורר בה מהומה גדולה. אתם הורסים את המרקם העדין שעליו עיר מתקיימת", אמר ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הבוקר (יום ראשון) בוועדת הכספים בכנסת, בדיון שעסק בקרן הארנונה. "מישהו צריך לעצור אתכם, זה שהשלטון המקומי לא שובת עד היום זה פשע! אני יותר לא חלק מהשלטון המקומי, הודעתי לראש עריית תל אביב רון חולדאי שאנחנו פורשים מפורום ה-15 וכל מי שלא יפרוש הוא שותף לפשע הזה".
מטרתה של הצעת החוק היא לחייב את כלל הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מתוך הארנונה שהעיריות גובה מעסקים עירוניים לטובת תגבור של בנייה בערים מוחלשות יותרמשרד האוצר מקדם את המתווה שנועד לצמצם את הפערים בהכנסות מארנונה בין הרשויות המקומיות על ידי גבייה מרשויות חזקות לטובת קידום בנייה למגורים בפריפריה. במשרד האוצר טוענים שהשלטון המקומי מפעיל לחצים על חברי כנסת מהליכוד כדי לסכל את המהלך.
יצוין, כי ביום חמישי דיווחו במרכז השלטון המקומי על פשרה עם האוצר, שתאפשר לתוכנית הדגל של השר בצלאל סמוטריץ' לצאת לפועל. עם זאת, רשויות במרכז הארץ ממשיכות במאבק – ומאיימות כי לא יתנו לכספי הארנונה שלהן לצאת מקופת העיר. ראשי הרשויות זעמו בכנסת היום: "הפשרה הגיעה כי הצמידו לנו אקדח לרקה".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר בדיון כי "החוק בעיקרון הוא חוק נכון, ביקשנו שיוקם צוות שיגיע להסכמות, אני לא הייתי מעורב לפרטי הפרטים, אבל אמרו לי שיגיעו להסכמות, בגלל שאני רציתי שזה יגיע להסכמה, על אף שהרשויות לא רוצות שהחוק יקרה, אני מבין אותן, אבל העיקרון היה שהגיעו להסכמות. אם אנחנו רוצים שאכן ההסכמות יחולו וזה יהיה על המועצה, על מועצת הקרן אנחנו צריכים את ועדת הכנסת".
יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס תקף: "החוק הזה שאנחנו פה בגללו כמעט כל יום, נלחמים בשוחות, והחוק הזה אמרנו מלתכחילה יצאנו לשבות עליו, אמרנו שהחוק לא מקובל על השלטון המקומי, אנחנו מתנגדים לו, התנגדנו מראשית, ואנחנו מתנגדים גם עכשיו, הלוואי ויחלוף מן העולם. היינו כאן לאורך כל הדיונים ובילינו שעות, ימים, לילות, עמדתנו הנחרצת נגד החוק. עמדתי שהיה נכון לייצר אחרת את הדיפרנציאליות, לא בחוק הזה. חלק עושים מניפולציה, הקרן מדברת על תמרוץ מגורים, וזה צריך להיעשות דרך תמרוץ של המינהל מהכספים שהם לוקחים.
"אני מסתכל על חברי הכנסת של הקואליציה, מי ששלח אתכם זה הציבור ששלכם אתכם, ולומר מה שאתם חושבים באופן אמיתי. אתם גרים באשדוד, פת, נתניה, ר"ג, והתפקיד שלכם לעצור ולומר חוק כזה דורסני לא מגיע בחוק הסדרים, אם הוא מגיע בחוק הסדרים, הוא רוצה לעשות משהו אחר. אמרתנו היא ברורה לחלוטין: מתנגדים לחוק הזה, וזה ההזדמנות שלכם תושבי הקואליציה, כי בסוף אתם גרים בערים האלה", הוסיף.
כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית ר"ג תקף: "החוק הזה הוא חוק רע, זה חוק שבשם מילים יפות יביא את התוצאות ההפוכות. לעודד בנייה למגורים זה לא. כל ראש עיר צריך להתחיל ממחר לעצור את היתרי הבנייה, וראש עיר שלא יעצור, הוא פושע. ברגע שאתה מאפשר להם לקחת עשרות מיליונים מידי שנה, איך אתה רוצה שאממן את תיכון לוסטיג, איך אתה רוצה שאני אשיב לחברי מועצת העיר, למה אנחנו צריכים להמשיך ולממן את התיכון הזה? וישיבת ההסדר, אתה יודע כמה התנגדות יש לזה? קרקע של 100 מיליון ₪, יגידו לי למה אין מתנ"ס לתושבים ברמת עמידר אבל מבנה אדיר לישיבה יש. זה ג'יהאד. אתם הורסים את הערים, זה שהשלטון לא שובת עד היום זה בושה, אני הודעתי שאנחנו פורשים מהשלטון המקומי".
בדיון נרשמה מהומה כאשר יו"ר הוועדה ביקש לעבור להצבעה על איחוד סעיפים שפוצלו מן החוק ועפ"י המתווה שקודם אמורים להוות חלק מהמנגנון שיאושר, במסגרת כך ח"כ גלעד קריב הוצא מהדיון.
ח"כ ולדימיר בליאק: "ההצגה היחידה כאן זה הממשלה שמבצעת שוד של הקופה הציבורית, מחסלת את השלטון המקומי. הנוסח המעודכן הגיע בשעה 1 בלילה ביום שישי, אין שום מצב שאנחנו מצביעים עכשיו בלי שאנחנו ממצים את הדיון". ח"כ נעמה לזימי: "זו ממשלה שמייצרת תושבים סוג ב', אתם מדברים על צדק חלוקתי ומקדמים גזענות, שכחו שיש גם פריפריה חברתית, אריאל תקבל יותר מירוחם, ואיך שכחתם את השכונות הוותיקות?"
ח"כ עאידה תומא סלימאן: "כל המטרה של החוק זה להתעלם מהאחריות למשבר הדיור, בתואנה של צדק חלקותי. פעם ראשונה מאז שאני בכנסת שאני שומעת את המושג הזה מצד הממשלה. אפילו היו מוכנים ללכת לחוק הבינ"ל כדי לומר שההתנחלויות לא יצטרכו לשלם, הדין הבינלאומי כן מאפשר לפוצץ ילדים במיטות שלהם אבל לא לקחת כסף מההתנחלויות".
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "איפה החברה הערבית בסיפור הזה? אתם לא נותנים לנו לבנות ואז אומרים שיהיו לנו הכנסות מבנייה. אתם לא רוצים לתת לנו, אני שמחה שהרשויות מדברות על זה. אבל צריך גם לעשות". ח"כ יוראי להב-הרצנו: "יש פה ביזה של קופת הארנונה, יושבים פה ראשי וראשות ערים ואומרים אתם עושים פה טעות. אני אומר לראשי הערים אל תיכנעו לצעדים האלה, אם צריך תסגרו את הערים שלכם, תשביתו".
ח"כ אליהו רביבו: "אתה אומר את זה מכל הדיונים שישבת פה? אתה לא מכיר את החוק ולא את הנוסחה, וכך רבים מהח"כים פה שמתנגדים". חיים ביבס: "אני שמח שאזרחי ישראל התעוררו לנושא הזה, והם מוחים על כך". ח"כ יצחק פינדרוס: "היועצת המשפטית שלך אמרה כאן שאתם מסכימים, אמרת לי בחוץ שאתה מסכים". יו"ר הוועדה: "הייתה הסכמה, אני הייתי נוכח אבל בסדר".





















תראו מי צועק ותבינו מי הם השריפים השבעים של מדינת ישראל…
לא מבין, יש שלטון מרכזי או אין??
כרמל שמאה הכהן עבודה זרה .הוא מדבר על פשע להזכירכם זה אותה שאמה שבזמן הקורונה רצה לשים את החרדים בגטאות ולסגור אותם שחס ושלום לא ידביקו לו את רמת גן לך הבייתה הגיע הזמן שיחליפו אותו בבחירות הבאות
לכו לעבוד