אחרי המחדל בגבול מצרים בו נהרגו שלושה לוחמים, היום (שלישי) דווח על מחדל נוסף. תחמושת נגנבה מבונקר צבאי בבסיס צאלים, מספירה ראשונית עולה כי מדובר בכ-30 אלף כדורים. משטרת ישראל והמשטרה הצבאית פתחו בחקירה.
אין זו הפעם הראשונה שנגנב תחמושת צה"לית בכמות גדולה. בראשית 2021 נגנבו יותר מ-93 אלף כדורי 5.56 מ"מ מהבונקר של מרכז האימונים הלאומי של צה"ל (מל"י) שליד קיבוץ צאלים. אז היה מדובר באחת מגניבות התחמושת הגדולות שהיו אי פעם בצה"ל, ובפרט במחנה רחב הידיים שידע עשרות גניבות של אמצעי לחימה וציוד צבאי בעשור האחרון.
לפני מספר חודשים פורסם כי נעצרו שמונה אזרחים ישראלים, תושבי היישוב תראבין א-סאנע שבפזורה הבדואית בנגב, בחשד לפריצה לבסיס צה"ל בדרום, במהלכה נגנבו עשרות אלפי פריטי תחמושת קליעית מבונקר בבסיס, תוך הסבת נזק לגדר הבסיס ולמבנה הבונקר.
חבר הכנסת אלמוג כהן כתב בתגובה: "לצערי שוב נחצה קו אדום מסוכן בחוסר המשילות בנגב הפרוע, זהו אירוע חמור ביותר ובשל כך אני דורש לערב את שב״כ בחקירת האירוע. גנבי האמל"ח הללו שקשורים ישירות למבריחי הסמים בגבול מצרים, מאתגרים פעם אחר פעם את תפיסת ההגנה של מדינת ישראל, יש להחמיר ענישה ולהביאם לדין, ויפה שעה אחת קודם".
מתנועת רגבים נמסר: "בדואיסטן מכה שנית: עושים צחוק מצה"ל ומביטחון המדינה. לארגוני הפשע אין מחסור בנשקים, אך יש להם מחסור בתחמושת וכאן צה"ל נכנס ומהווה ספק התחמושת המרכזי וכך למעשה מאפשר לדם להמשיך לזרום ברחובות החברה הערבית.
כל עוד ימשיכו לנהוג ביד רכה כלפי העבריינות, ללא כתבי אישום וללא עונשים משמעותיים התופעה החמורה לא תיבלם."





















מה מחדל ? זו פעילות שגרתית של הגדודים הבדואים בתיאום מלא עם צה"ל – "כשאנחנו נכנסים אתם לא מפריעים"
מסכנים החיילים שבג"ץ קושר להם את הידיים