המאבק בהסתה לטרור: מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות הסטודנט, כך שהחוק יתוקן ותתאפשר הרחקת סטודנטים תומכי טרור ממוסד לימוד ופירוק תאים תומכי טרור. את הצעת החוק הגישה חברת הכנסת לימור סון הר מלך מ'עוצמה יהודית'. 52 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 30 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת החינוך.
מוצע לקבוע בחוק זכויות הסטודנט איסור על תמיכה בטרור בתחומי מוסד להשכלה גבוהה. בפרט, מוצע כי המוסד ישעה סטודנט העובר על האיסור לתקופה שלא תפחת מ-30 ימים. עבר על האיסור פעם נוספת יורחק לצמיתות מהלימודים במוסד, תישלל זכאותו לתואר אקדמי בישראל וכן להכרה בתואר הניתן מחוץ לישראל ל-5 שנים ולתקופה של 10 שנים אם הסטודנט הורשע בעבירת טרור. בנוסף, מוסד יביא לסגירת תא סטודנטים שעבר על האיסור.
בדברי ההסבר נכתב: "מוסדות אקדמיים הפכו בשנה האחרונה לבמת הסתה מרכזית במדינת ישראל. באוניברסיטאות תל אביב, ובן גוריון ובאוניברסיטה העברית קיימו סטודנטים הפגנות מפורשות בעד אינתיפאדה, ובמקרים מסוימים אף קראו באופן מפורש קריאות בעד מחבלים מארגוני טרור. כמו כן, נעצרו סטודנטים בחשד למעורבות באירועי טרור וחלקם אף הורשעו, וכל זאת ללא מענה הולם מצד המוסדות האקדמיים".
"בנוסף לכך, הפך יום העצמאות בישראל ליום הנפת דגלי ארגון הטרור אש"ף במוסדות אקדמיים – הממומנים בידי מדינת ישראל שזהו יום עצמאותה הריבוני. המסגרת החוקית הקיימת לא מקצה מספיק כלים למוסדות אקדמיים כדי לפעול מול תמיכה מפורשת בטרור. הדעת לא נותנת שסטודנטים ייאלצו ללמוד לצד מי שהביעו תמיכה מפורשת בפיגועי טרור, מול שתיקה מוחלטת של הנהלת המוסדות", נכתב בנוסף.





















וואלה שיחקה אותה, מקווה שבג"ץ ישרוד את זה…