מנהיג ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, עזב את העיר עזה שבצפון הרצועה לעיר חאן יונס שנמצאת בדרום – כבר בתחילת המלחמה. לפי גורם ישראלי, סינוואר הצליח לעזוב את עזה באמצעות שיירה הומניטרית שעזבה את העיר. כך פורסם בכאן 11.
כמו כן, בחודש שעבר פורסם בכאן חדשות כי יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף, ברחו במהלך המלחמה מהעיר עזה דרומה לאזור חאן יונס. בתוך כך, כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה בצפון רצועת עזה בעיר עזה ובדרומה בשכונות שג'אעיה וג'באליה. לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים, השמידו פירי מנהרות, חשפו מצבורי אמל"ח והחרימו כספי טרור.
עשרות מחבלי חמאס נכנעו היום ואתמול בפני לוחמי צה"ל במתחם של אונר"א בג'באליה שבצפון רצועת עזה. בתיעוד שהופץ, אחד מהם הרים את ידיו ומסר את נשקו לכוחות צה"ל. המחבלים שלאחר מכן נלקחו לחקירה, נראים בתיעוד כשהם עומדים בשורה ארוכה, לבושים בלבנים בלבד ונכנעים כאשר ידיהם מורמות.
הלחימה בחאן יונס שבדרום הרצועה נמשכת גם כן ודובר צה"ל בערבית קרא: "לתושבי שכונת אל-כתיבה, אל-מחטה ומרכז העיר ח'אן יונס, אנו קוראים לכם להתפנות באופן מיידי לעבר מקומות המקלט המוכרים במערב העיר ח'אן יונס".





















די לקרוא לו יחיא. תאמרו רק סינוואר ושימות בייסורים קשים במהרה
אז גם עכשיו הוא יברח עם האנשים שבחאן יונס
יימח שמו, ובאמת מגיע לו שנקרא לו מוות ולא יחיא,
שישרףףף