באופוזיציה נדהמו מהמהלך של ראש הממשלה בנמין נתניהו לקדם את חוק הגיוס של שר הביטחון לשעבר בני בגץ בכנסת שאושר בכנסת הקודמת, ותקפו את נתניהו וטענו כי זה תרגיל פוליטי עלוב ושקוף.
יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "ראש הממשלה, מדינת ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים שקורעים את העם בעת מלחמה. מתווה השירות הישראלי שעליו סוכם בממשלה הקודמת הוכן במערכת הביטחון כחוק גישור וכבסיס לפיתוח מתווה שירות ישראלי, כדי להביא לשירות של כל חלקי העם. חוק הגישור הזמני שהוגש ואותו אתה מבקש להעביר עכשיו – לא היה מספק אז, ואינו רלבנטי היום במציאות שאחרי ה-7.10. תם זמן הדיבורים – זה הזמן למעשים. מצפים מכל ראשי המפלגות החרדיות, הרבנים ומנהיגי הדור לתמוך בקולם בשירות לציבור החרדי, כפי שטוען ראש הממשלה בהודעתו".
ח״כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי): ״לא טריק פוליטי ״מבריק״ של ראש הממשלה ולא כלום. להיפך. רק ראש ממשלה חסר מוסר כמו שלנו יכול, דקה אחרי יום זכרון כל כך קשה, לקדם ״תרגיל״ כל כך עלוב ושקוף, על חשבון אזרחי ישראל. פשוט. מה שהיה נכון לפני השבעה באוקטובר, לא נכון היום".
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: "כולם חייבים להבין שהנסיבות השתנו מקצה לקצה. מדינת ישראל נמצאת תחת אש מצפון, מדרום ממזרח ומאיראן.כל המצב הזה מחייב חוק גיוס חובה לכולם. כל צעיר וצעירה בני 18 – יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי או צ׳רקסי חייבים להתייצב לשירות צבאי או אזרחי".
ח"כ אפרת רייטן, יו"ר סיעת העבודה: "מהלך פוליטי נכלולי של נתניהו ברגע האחרון בהעדר הסכמה של הקואליציה שלו ובניגוד לצרכי הבטחון וערכי השוויון. אם רק היה עושה למען המדינה ואזרחיה את מה שעושה למען הישרדותו הפוליטית, סביר שהיינו היום במקום אחר. החוק הזה לא יגיע לקריאה שניה ושלישית. היה ויגיע אדאג אישית להפוך את ההצבעה על החוק להצבעת אי אמון בממשלה".
יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: "אם זה נראה כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז זה עוד תרגיל פוליטי של נתניהו. כולןם יודעות ויודעים שגם את החוק הזה אין שום כוונה להעביר אלא לרוקן מתוכן בועדות ולהמשיך לרמוס את בג״צ. אפשר היה לפטור את זה כעוד תרגיל משיכת זמן של נתניהו לשמירת הקואליציה, אלא שזה זמן שלחטופות ולחטופים שלנו אין".
יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: "אין לנו שום כוונה לעזור לנתניהו בתרגילים פוליטיים כדי לפתור את הבעיות שלו עם המפלגות החרדיות ולכן נצביע נגד חוק הגיוס בכנסת. מדינת ישראל בעת הזאת צריכה פתרון אמיתי לצרכי צה״ל ולשוויון בנטל ולא תרגילים פוליטיים. הגיע הזמן לפתרון בעיות אמיתיות של המדינה והחברה בישראל".
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "נתניהו מקבל ציון מאה בפוליטיקה ונכשל במנהיגות! חוק הגיוס שהעברנו בקריאה ראשונה בזמן הממשלה שלנו אינו מתאים למציאות שלאחר השבעה באוקטובר וכל מי שמנסה להשתמש בו כעלה תאנה, פשוט מוותר על עתיד המדינה. אין יותר מקום לצבא קטן וחכם ואין זמן לבלוני ניסוי- המציאות שלנו השתנתה מקצה לקצה ומה שהיה לא יכול להמשיך להיות. חוק גיוס אמיתי הוא חוק ללא מכסות ופטורים. כולם שווים בהתגייסות להגנת המולדת"
יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר: "תרגיל חוק הגיוס של נתניהו שכל מטרתו הוא למנוע גיוס תלמידי ישיבות, רק כדי לשמר את קואליציית נתניהו מעיד על הניתוק של הממשלה מהציבור. מה שהיה נכון לפני השבעה באוקטובר לא נכון היום. גיוס לכולם הוא צו השעה!".
ח״כ רון כץ (יש עתיד): "שני מכתבים שני רבנים מסקנה אחת. מה שהיה ברור גם לרב שך ולרב שטיינמן זצ״ל אמור להיות ברור לכולם, מי שלא ״תורתו אמונותו״ חייב להתגייס. המשימות גדולות מדי והצבא קטן מדי. זאת החובה המוסרית של כולנו לשאת בנטל".
חה״כ שרון ניר (ישראל ביתנו): "התרגיל הפוליטי של נתניהו רק מעיד עד כמה הוא מנותק מהמציאות הבטחונית ומצרכי צה״ל בעת הנוכחית. הכל השתנה מהשבעה באוקטובר, המדינה לא אותה מדינה, צה״ל לא אותו צה״ל – אבל נתניהו אותו נתניהו".
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״חוק הגיוס שיובא מחר לאישור בפניי ועדת השרים, הוא חוק טוב ונכון. לחוק ידרשו התאמות ותיקונים בהתאם לרוח התקופה, אך יש בו יעדי גיוס ממשיים לצד סנקציות כלכליות. גיל הפטור יהיה 23 ולא 21, כפי שמופיע בהוראת השעה בחוק. החוק כזכור הוא תוצאה של עבודת מטה ארוכה של משרד הביטחון. אני קורא לשר גנץ שברך על העברת החוק, עת שכיהן כשר הביטחון בממשלה הקודמת, כמו גם לחבריי מהמפלגות החרדים לתמוך בחוק. גיוסם של אחינו החרדים נדרש בעת הזאת ביתר שאת ולכך נמשיך לפעול".





















איזה כיף לראות אותם יוצאים מהכלים, מראה כמה המהלך היה מבריק
אני כזה אהבל שאני קורא את השטויות האלו במקום ללמוד משהו.
מיכאלי, איך אומרים טיפשים וטיפשות או רק טיפשת אחד?!