צה"ל הטיל היום כרוזים בעיר עזה שבצפון הרצועה ובהם הוראה ברורה לכל תושבי העיר עזה לעזוב את המקום מידית ולנוע דרומה לאזורים ההומניטריים בדיר אלבלח וא-זוואידה.
בכרוז נכתב: "העיר עזה תישאר אזור לחימה מסוכן".
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם הודעה בחשבון ה-X שלו בה נכתב: "קריאה לכל יושבי עזה, מסדרונות בטוחים מאפשרים לנוע במהירות וללא בדיקה מהעיר עזה למקלטים בדיר אל-בלח ובאל-זוואידה. אנו מודיעים לכם שרחוב טאריק בין זיאד ורחוב עומר אל-מוחטאר נחשבים למסדרונות בטוחים למעבר ולמעבר מערבה לרחוב אל-ראשיד (אלבאהר) ומשם דרומה.באשר לרחוב אל-והדא ורחוב חליל אל-וזיר, הם נחשבים למסדרונות בטוחים למעבר מזרחה לשכונת אל-זייתון ולכיכר העיר, ומשם לרחוב סלאח אלדין מדרום. העיר עזה תישאר אזור לחימה מסוכן!"
במערכת הביטחון אומרים הבוקר כי הפעילות של צה"ל בעיר עזה מתרחבת לנוכח גילוי מידע על ניסיונות התבססות של חמאס באזור.
מוקדם יותר דיווחנו כי המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד, ראש השב"כ והאלוף ניצן אלון נחתו בדוחא להמשך שיחות המו"מ עם המתווכות הקטארים והמצרים.
מוקדם יותר השבוע הודיע צה"ל לתושבי חלק מהשכונות בעיר עזה להתפנות מבתיהם, חמאס ניסה למנוע את הפינוי המשפיל עבורו. ובמקביל לפנייתו לתושבי הרצועה לבל יצייתו להוראות צה"ל, פנה למתווכות ואיים כי אם ישראל תמשיך במגמה זו הרי שהוא ייסוג בו מההסכמות אליהן הגיע במשא ומתן לשחרור חלק מהחטופים.




















