נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי טורקיה שואפת לקבל מערכת הגנה אווירית רב-שכבתית משלה 'כיפת פלדה', כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', ארדואן הוסיף כי אנקרה תגדיל גם את יכולות הטילים ארוכי הטווח שלה.
"טורקיה "לא תנוח" עד שתשיג עצמאות מלאה בתעשייה הביטחונית", ארדואן הצהיר בפני העם הטורקי כי בקרוב תהיה להם מערכת הגנה אווירית "כיפת פלדה" שלא תיפול ממערכת 'כיפת ברזל' של ישראל. "לא נסתכל עליהם ונאמר למה אין לנו את זה?", אמר ארדואן.
את הדברים אמר בביקור במטה התעשייה האווירית של טורקיה – במקום בו אירע פיגוע קטלני של המחתרת הכורדית בשבוע שעבר שבו נרצחו חמישה אנשים ועוד 22 נפצעו. ארדואן השתתף בטקס שבו הושק מטוס טורקי חדש בשם "גוקביי", שמיועד לכוחות הביטחון.
טורקיה, חברת נאט"ו, הפחיתה בשנים האחרונות משמעותית את התלות שלה בספקים חיצוניים של ציוד ביטחוני. היא הפכה ליצרנית מובילה של כטב"מים חמושים לשוק העולמי ומייצרת הרבה מצרכי ההגנה שלה בבית.





















ימח שמו ושם זכרו
קודם כל טוב לראות שהוא מקנא… וחוץ מזה אין להם צורך בזה. מי בדיוק רוצה לירות עליהם טילים למרכזי ערים?? ועוד יותר מזה שאם הוא חושב שכל כך קל לייצר כיפת ברזל אז יש לו טעות והוא ימות הרבה לפני שיתחילו לחשוב בכיוון…
קודם כל ולפני הכל ורק זה, לנו יש את בורא עולם שאיתנו. ולא משנה מה הם יעשו הוא אף פעם לא יעזוב אותנו.
רעידת אדמה קטנה וכל החלומות של הסולטן השחצן יירדו לטימיון…