איראן ביצעה אתמול (רביעי) הוציאה להורג מדען גרעין שהואשם בשיתוף פעולה עם ישראל. המדען, רוזבה ואדי, הורשע בשיתוף פעולה עם המוסד וסיוע בחיסול מדען איראני אחר במהלך המלחמה בין ישראל לאיראן.
על פי הודעת הרשות השופטת באיראן, שפורסמה בסוכנות הידיעות מיזאן המזוהה עם הרשות, ואדי עבד באחד האתרים הרגישים והסודיים ביותר בתוכנית הגרעין של איראן, והחזיק בגישה למידע מסווג שנחשב למטרה מבוקשת על ידי אויבי המדינה. הוא הורשע בריגול ובמסירת מידע לישראל, והוצא להורג בתלייה.
ההוצאה להורג של מדען גרעין נחשבת לאירוע נדיר מאוד באיראן, מדינה שמקדשת את תוכנית הגרעין שלה ומציגה את המדענים כאנשי מופת ועילויים בחברה.




















