היום (שני) בשעה 16:00 התקבלה קריאה במוקד העירוני של עיריית יבנה מתושבת, שזיהתה קוף על עץ מחוץ לחלון ביתה. למקום הוזעקו השירות הווטרינרי העירוני, שוטרי תחנת יבנה וצוותי הפיקוח והשיטור העירוני. הקוף, מזן גנון ירוק, אותר ונשמר במעקב עד להגעת צוותי רשות הטבע והגנים.
בפעולה משולבת ובשיתוף פעולה מקצועי חולץ הקוף בבטחה והועבר להמשך טיפול רפואי והשגחה במקלט הקופים הישראלי. באירוע לקחו ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר רשות הטבע והגנים, ד"ר יעל עובדיה-גולן, הווטרינרית העירונית, ברוך תמם, פקח נזקי חקלאות ברשות הטבע והגנים, לידור ברמלי, מטפל ראשי בקופים בחי-כיף ראשון לציון, מרום שחר, פקח וטרינרי ויחידת השיטור העירוני.
ד״ר תמר פרדמן, מייסדת ומנכ״לית מקלט הקופים הישראלי מספרת: ״הקופים שהוברחו לישראל מוחזקים בבידוד, בכלובים קטנים, על פי רוב עם קולר ושרשרת, רבים מהם פצועים עם שיניים שנחתכו. במקלט הם עוברים שיקום פיזי ונפשי ולומדים לחיות מחדש בחברת בני מינם. כל אחד יכול לסייע במאבק – לדווח ולא לשתף סרטונים שמציגים קופים בבתים. במקלט מתקיימים סיורים חינוכיים לקהל הרחב, כדי לחשוף את סיפורם ולעצור את הסחר וההתעללות״.




















